Novice

"Partnerstvo za spremembe je partnerstvo za pravo prihodnost."

Partnerstvo za spremembe

Tako neposredno sodelujoči kot opazovalci so nad programom navdušeni, zato se po uspešno izpeljanem pilotnem projektu v lanskem letu in nadgrajenem programu v letošnji sezoni, programu Partnerstvo za spremembe, ki je nastal v sodelovanju med AmCham Slovenija in Ministrstvom za javno upravo, obeta že tretji krog. Udeleženci so na interaktivnih delavnicah tekom leta reševali konkretne izzive v javni upravi in gospodarstvu, v preteklem tednu pa so zamenjali delovno okolje in odšli na 5-dnevne izmenjave. Na današnjem zaključnem dogodku je pet skupin predstavilo svoje rešitve izzivov.

Boris Koprivnikar, častni pokrovitelj projekta, podpredsednik vlade RS in minister za javno upravo je v uvodnem nagovoru povedal, da je Partnerstvo poligon za nove oblike sodelovanja in nove poslovne modele, ki so temelj konkurenčnosti. Ima zdravo, iskreno usmerjenost v skupno korist. Lahko bi mu rekli tudi socialni eksperiment, s katerim razbijamo še en stereotip: da Slovenci ne znamo in ne želimo sodelovati. Nepoznavanje krepi stereotipe, poznavanje jih razbija. In kot je poudaril »Z vidika družbe posameznik ne pomeni veliko, posameznik z vizijo družbe in voljo po sodelovanju pa je neprecenljiv. In take posameznike s temi programi iščemo.« In zaključil z rekom, da pogumen ni tisti, ki ga ni strah, ampak tisti, ki ta strah premaga.

Mag. Ajša Vodnik, izvršna direktorica AmCham Slovenija je v svojem uvodnem nagovoru povedala: »Za zaupanje so potrebni dobronamernost, kar smo si dokazali v prvem letu, ko smo se začeli poslušati, sposobnost, kar kažemo z reševanjem izzivov in doslednost, kar verjamem, da se bo pokazalo z implementacijo dobrih rešitev. Predvsem pa je pomembno, da si upamo iz običajnih okvirov in z  veliko mero osebne odgovornosti in zavzetosti poskusimo nekaj kar ni še nikjer zapisano, pusti pa sled. Pusti rešitve in gradi odnos«.     

Dr. Miro Cerar, predsednik Vlade RS, je vidno navdušen nad predstavitvami izpostavil: »Partnerstvo za spremembe je pravzaprav partnerstvo za tisto pravo prihodnost, prihodnost trajnostnega razvoja, prihodnost boljše družbe, takšne, ki bo v politiki videla partnerstvo, sodelovanje, skupne projekte, skupne vizije in skupno pot. V družbi so vedno konflikti, v demokratičnem sistemu je potrebno biti potrpežljiv in prisluhniti civilni družbi, pa vendar, če ne bo partnerstva pri temeljnih zadevah, če ne bomo znali spreminjati tudi svojega mišljenja in navad v korist celote seveda ne bomo šli naprej.«
»Prizadeval si bom, da kot predsednik vlade skupaj z ministri, uslužbenci, ki mi bodo sledili in vsemi vami, državljanke in državljani, da bo Partnerstvo za spremembe ali partnerstvo za prihodnost postalo model našega sobivanja in delovanja v Sloveniji. Z vrednostno vsebino s človekom v ozadju in ospredju. To kar sem danes videl je dokaz, da je to eden najbolj inovativnih in perspektivnih projektov, ki jih gospodarstvo in vlada peljeta skupaj.«

Partnerstvo za spremembe prinaša krepitev medsebojnega zaupanja, razbija stereotipe in vnaša optimizem. V naslednjem krogu je na vrsti uresničevanje predstavljenih rešitev.

Prihodnost je v sodelovanju. Danes smo slišali pet rešitev, ki so jih oblikovale mešane skupine zaposlenih iz gospodarstva in državne uprave v odgovor petim izzivom: medresorsko sodelovanje, motivacija zaposlenih, blagovna znamka Slovenije, e-javne storitve, veščine 21. stoletja. So nas prepričali?

Kakšne so rešitve, katerim se obeta implementacija?

Agilni timi in agilne metode vodenja so rešitev za medresorsko sodelovanje. Za uspeh organizacije je danes ključna agilna organizacija, pripravljenost na prilagajanje spremembam. Tisto, kar povezuje in motivira, so vrednote: partnersko sodelovanje, drzna odgovornost, igriva inovativnost. Potrebno je vzpostaviti ambasadorje vrednot in mentorstvo znotraj državne uprave.

Kako vpeljati veščine 21. stoletja v šole? Preko oblikovanja konzorcija 5 srednjih šol po Sloveniji, na podlagi uspešne zgodnje Srednje ekonomske šole Ljubljana, ki z uporabo 'design thinkinga' dosega prva mesta na dijaških tekmovanjih.

Kako motivirati zaposlene? ''Tukaj sem. Hočem.'' - razmišljanje in vedenje, ki povzema cilje strategije: razvoj vodij in vodstvene kulture, vzpostavitev strokovne funkcije kadrovskega managerja, vzpostavitev kulture pozitivne povratne informacije in ‘coaching’, razvoj in napredovanja na podlagi vsebine in ne na podlagi izobrazbe in trajanja zaposlitve.

Izziv za e-javne storitve je kompleksno storitev narediti prijazno in učinkovito za uporabnike in za upravo. Skupina je naslovila življenjski dogodek, rojstvo. Z animacijo so predstavili stanje z glavnimi administrativnimi bremeni ter inovativno rešitev v obliki elektronske javne storitve.

Video predstavitev "življenjski dogodek rojstvo kot e-storitev".

Slovenijo je treba občutiti. Kako? Država naj vodi z zgledom in blagovno znamko I feel Slovenia aktivno uporablja na ravni državne uprave, blagovna znamka se mora širiti in nasloviti posameznika. Skupina je že pripravila orodja za uporabo: generator elektronskega podpisa državnih uradnikov, priročnik za uporabo blagovne znamke v različnih družbenih sferah in model generatorja osebnih podsloganov – ''Kaj pa ti čutiš'', ki omogoča personalizacijo znamke I feel Slovenia.

Sodelovalo je:

5 ministrstev - Ministrstvo za javno upravo, Služba vlade za razvoj in evropsko kohezijsko politiko, Ministrstvo za zunanje zadeve, Ministrstvo za finance in Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport.

30 mednarodnih in slovenskih podjetij - Comtrade, MSD, Coca Cola , Siemens, IBM, Microsoft, Finance, Tajfun, Steklarna Hrastnik, AmCham Slovenija, Simobil, Halcom, Danfoss Trata, NLB, Fluidmaster, Lek , Špica International, A.T. Kearney, Bisnode, Alta skladi, ZZI, SAP, KPMG, Iskratel, Petrol, PWC, Aviat, Odvetniška pisarna Čad, NP Consulting in Doctrina.

67 zaposlenih.

Video predstavitev Partnerstva za spremembe 2015/2016

Vir: spletna stran MJU, 14. 6. 2016