1
Načrtovanje
V skladu s Poslovnikom Vlade RS vlada določi svoje glavne naloge za določeno obdobje z delovnim
programom vlade ter s proračunskimi dokumenti. Vlada sprejme delovni program vlade za prihodnje
leto do konca koledarskega leta. Kako se delovni program oblikuje, dopolnjuje ter kaj vse vsebuje
lahko preberete v nadaljevanju. Na voljo so tudi smernice in predloga za pripravo izhodišč za
pripravo predpisa.
2
Ocena stanja, identifikacija problema in
iskanje alternativnih rešitev
Presoja posledic predpisov se začne z ugotovitvijo in natančno opredelitvijo problema, ki terja
pravočasno, ustrezno in učinkovito ravnanje pristojnih organov. Na podlagi ugotovljenih problemov
si postavimo cilje ter opredelimo možne alternativne poti za doseganje teh ciljev.
Uporabne informacije in napotke glede osnovnih vprašanj, ki si jih moramo zastaviti pri analizi
stanja, kako postaviti cilje, določiti kazalnike ter alternativne možnosti za rešitev problema
lahko najdete v nadaljevanju.
3
Posvetovanje z deležniki
Poslanstvo državne uprave je učinkovito zagotavljanje javnih storitev za ljudi. To pa lahko počne
le, če z ljudmi dejansko sodeluje, jih posluša in upošteva. Za oblikovanje premišljenih in
učinkovitih predpisov je vključevanje javnosti v njihovo pripravo torej preprosto nujno.
Kako posvetovanje z deležniki urejata Resolucija o normativni dejavnosti in Poslovnik Vlade RS, pa
tudi kateri so cilji, glavne faze, metode in orodja za posvetovanje lahko preberete v nadaljevanju.
4
Predhodna presoja učinkov
Namen predhodne presoje učinkov je strukturiranje problematike, na primer kaj je vzrok oz problem
in kaj posledica, kateri učinki so neposredni in kateri posredni. V okviru presoje učinkov
analiziramo ustreznost ukrepov glede na njihove vplive na izpolnjevanje določenih ciljev.
Metodološke smernice in navodila so na voljo v nadaljevanju.
5
Spremljanje
»Spremljanje« (angl. monitoring) politik se nanaša na opazovanje izvajanja javnih politik, da bi na
tej podlagi lahko utemeljili potrebne popravke zaradi odstopanja od zastavljenih ciljev. Poglavje
vsebuje smernice in napotke, ki lahko pripomorejo k izboljšanju kakovosti spremljanja izvajanja
politike.
6
Naknadno vrednotenje (evalvacija)
S pomočjo naknadnega vrednotenja (ex-post evalvacije) ugotavljamo ali je politika dosegla
zastavljene cilje in sprožila predvidene učinke ter kateri so bili glavni dejavniki odstopanj in
ne/uspešnosti javne politike. Kateri so bistveni koraki pri izvedbi evalvacije si lahko preberete v
nadaljevanju.
7
Metode in orodja za kvantifikacijo
učinkov
To poglavje vsebuje informacije o metodah in orodjih, kot so metodologija CAR, test MSP, preverjanje konkurenčnosti, stroški usklajevanja in drugi. Uporabljajo se za natančno kvantificiranje učinkov, ki jih nalagajo predpisi.
8
Prenos EU predpisov
Poglavje vsebuje smernice in dobre prakse projektov držav članice EU, usmerjenih v poenostavitev
predpisov v primerih, pri katerih je prišlo do pretirano natančnega izvajanja (gold-plating)
evropske zakonodaje.