Oddajte pobudo

Ustanovitev podjetja preko eVEM

Področje: Finance
Pristojni organi: MF
  • 27. 02. 2013Pobuda objavljena
  • 27. 02. 2013Pobuda posredovana v odziv
  • 29. 03. 2013Pobuda sprejeta in zaključena

Pobuda

eVEM točke so po mojem mnenju super rešitev za ustanovitev podjetja, vpis v sodni register je izvedena hitro - nato pa čakanje na izdajo ID za DDV. Zakonski rok je do 2 meseca (zadnji dan v naslednjem mesecu po oddaji vloge). Menim, da bi se ta rok moral skrajšati na največ 2 delovna dneva.

Odgovor pristojnega organa

V vašem elektronskem sporočilu, ki ste nam ga poslali dne 28. 2. 2013, nas prosite za mnenje glede skrajšanja roka za izdajo identifikacijske številke za DDV. S strani Ministrstva za pravosodje in javno upravo ste namreč prejeli predlog za administrativno razbremenitev oziroma poenostavitev postopkov » Pobudo 92« - eVEM tocke - predlog za skrajšanjezakonskega roka za izdajo ID za DDV na dva delovna dneva.

V nadaljevanju vam odgovarjamo.

Rok za izdajo identifikacijske številke za DDV, v katerem mora davčni organ odločiti o zahtevku za izdajo identifikacijske številke za DDV, je določen v četrtem odstavku 130. člena PZDDV, po katerem mora davčni organ o zahtevku odločiti najpozneje do zadnjega dne meseca, ki sledi mesecu vložitve zahtevka. V primerih davčnih zavezancev, ki nimajo sedeža v Sloveniji, so v 131. členu PZDDV določeni drugačni roki.

Rok za izdajo identifikacijske številke za DDV iz 130. člena PZDDV je torej skrajni rok, do katerega mora davčni organ odločiti o izdaji identifikacijske številke in v katerem lahko izvede vse postopke, ki so potrebni, da se ugotovi upravičenost izdaje identifikacijske številke za DDV.

 

Z vstopom Slovenije v EU in odpravo carinskih meja, kjer se je izvajal tudi davčni nadzor nad pretokom blaga iz in v Slovenijo, je v sistemu davčnega nadzora obračunavanja in plačevanja DDV prišlo do bistvenih sprememb pri obdavčitvi prometa blaga znotraj EU. Z navedenim in širitvijo trga in svobodnega pretoka blaga in storitev, se med drugim namreč povečuje tudi
možnost davčnih utaj.

Soočamo se s sistemskimi finančnimi goljufijami davčnih utaj DDV tipa "vrtiljak". Značilno in karakteristično za tovrstno utajo je organiziranost v ponavljajočih (realnih ali fiktivnih) nakupih in prodajah blaga znotraj EU v okviru skupine podjetij, od katerih je vedno eno "missing trader" podjetje, ki je ključnega pomena za izvedbo tovrstne utaje. Mehanizem vrtiljaka deluje do takrat, dokler ima "missing trader" družba veljavno identifikacijsko številko za namene DDV.

V boju proti tovrstnemu tipu davčne utaje je Evropska komisija sprejela določena priporočila, glede ukrepov, ki jih je potrebno izvajati za učinkoviti nadzor DDV in s tem zavarovati javni interes v smislu preprečevanja utaj DDV z zlorabami identifikacijskih številk za namene DDV. Na podlagi dosedanjih izkušenj so kot najučinkovitejši opredeljeni t.i. preventivni ukrepi nadzora že pri registraciji oziroma izdaji identifikacijskih številk za namene DDV. Zato je potrebno v postopku izdaje identifikacijske številke za DDV biti pozoren na možne zlorabe, zaradi česar je potrebno izvesti vse potrebne ukrepe s katerimi bi zagotovili, da se identifikacijske številke izdajo samo davčnim zavezancem, ki dejansko opravljajo oziroma imajo namen opravljati ekonomsko dejavnost.

V obrazcu DDV-P2, katerega vzorec je v Prilogi VI k PZDDV, s katerim davčni zavezanci prek sistema eDavki oddajo vlogo za izdajo identifikacijske številke, je tudi datum predvidenega začetka identifikacije za DDV, ki ga določi zavezanec. Davčna uprava RS v večini primerov zavezanca identificira s tem zelenim datumom, če je le to možno izvesti in v tem času ugotoviti, da zavezanec dejansko opravlja oziroma namerava opravljati ekonomsko dejavnost.

Po podatkih iz davčnih evidenc je DURS od 1.1.2010 do 28.2.2013 identificiral 30.944 zavezancev za DDV, povprečni čas od prejema vloge pa do izdaje ID za DDV pa je znašal 12 dni. Samo v zadnjem letu in pol je bilo na primer izdanih preko 800 zavrnilnih odločb, ker zavezanci niso predložili ustreznih dokazil, ker niso dokazali namena opravljanja dejavnosti bodisi niso predložili ustreznega inštrumenta zavarovanja.

Na podlagi navedenega, predlogu skrajšanja zakonskega roka izdaje ID za DDV na dva delovna dni nasprotujemo, ker v takem časovnem roku ni mogoče izvesti ustreznih preveritev vloge za izdajo ID za DDV, zato ne bi mogli slediti priporočilom Evropske komisije, glede izvajanja nadzora pri izdaji ID za DDV in s tem preprečevanja utaj DDV s pomočjo zlorab ID za DDV. Kot že rečeno, davčna uprava poskusa v največji meri spoštovati roke, ki jih navedejo
davčni zavezanci v vlogi za izdajo ID za DDV. Vendar pa kot izhaja iz prej navedenega je podanih tudi veliko vlog, ki ne ustrezajo kriterijem za dodelitev ID za DDV oziroma so vloge podane z namenom zlorabe le-te, zato pri tem morajo imeti skrb tudi davčni zavezanci, da svojo vlogo za izdajo ID za DDV podajo pravočasno, glede na povprečni čas izdaje ID za DDV, in si s tem zagotovijo pravočasno izdajo le-te.