Oddajte pobudo

Pavšalno nadomestilo za kmete

Področje: Finance
Pristojni organi: MF
  • 07. 02. 2013Pobuda objavljena
  • 07. 02. 2013Pobuda posredovana v odziv
  • 13. 03. 2013Pobuda sprejeta in zaključena

Pobuda

Pred časom so se slovenski kmetje srečali z napovedjo pavšalnega nadomestila za prejšnje leto. Zakon določa, da se z letošnjim letom daje napoved za obračun pavšalnega nadomestila le preko e davkov.

Vse lepo in prav, toda večina kmetov je morala na kmetijsko gozdarsko zbornico, kjer je lahko oddala te napovedi. Mislim, da še vseeno ni pri nas v Sloveniji pri vsaki hiši računalnika, da niso vsi zmožni poslovati preko e pošte in da bi vseeno naj ostala možnost oddajati napovedi preko klasične pošte, komur ni mogoče drugače, ali pa naj bo  DURS-u omogočena kakšna nova zaposlitev, ki bo reševala takšne probleme. Davkoplačevalci, ki niso kos sami preko e-davkov reševati takšnih stvari so morali nekoga pooblasti, torej zgubiti čas, potem pooblastilo dostaviti DURS-u, nazaj do pooblaščene osebe, ki je preko e davkov oddala to pavšalno nadomestilo. No pa potem recimo, da smo z računalniki kaj rešili. Potrdilo o plačani davkih in prispevkih čakaš dva ali tri dni itd. Pa ne mislim kritizirati delavcev, ki so zaposleni na DURS-u, oni bi z veseljem pogledali v trenutku v sistem, naredili print pozitiven ali negativen, toda žal so programi tako zapleteni, da to ni možno. Naj se nekatere stvari malo poenostavijo, ne pa zmanjšujemo število zaposlenih v javni upravi, delo pa jim kaj naprej otežujemo.

Odgovor pristojnega organa

Predlagatelj navaja, da so se slovenski kmetje srečali z napovedjo pavšalnega nadomestila, in sicer da se obračun lahko daje le preko eDavkov. Opozarja, da marsikateri od kmetov še nima računalnika, in da je večina kmetov morala na kmetijsko gozdarsko zbornico. Predlaga, da naj bi se vedno obstajala možnost, da bi se ta obračun lahko oddal tudi po klasični pošti.
V zvezi s tem predlogom je naše mnenje naslednje.

Vlada je v letu 2009, s sprejetjem akcijskega programa, zadolžila vsa ministrstva k doseganju cilja minus 25 % ne samo na prioritetnih področjih, ki jih je določila Evropska komisija, ampak tudi na ostalih delovnih področjih posameznih ministrstev.

Vlada RS je sprejela zavezo o zmanjšanju administrativnih bremen za 25 % do leta 2012, na podlagi katere je vsak resor do leta 2012 dolžan razbremeniti predpise za 25 %, glede na rezultate merjenj administrativnih bremen. V tem smislu so bili resorji, po seznanitvi z rezultati merjenja in natančni proučitvi izvedenih analiz, dolžni aktivno pristopiti k izvedbi 3. in 4. faze programa »minus 25 %«, kar pomeni, da so morali zbrati in pripraviti predloge poenostavitev in jih umestiti v spremembe zakonov oziroma podzakonskih aktov s ciljem doseganja razbremenitve za 25 %, glede na izvedene meritve.

Zaradi zagotovitve finančnih interesov države na področju pobiranja DDV in zaradi zmanjševanja stroškov administriranja DDV tako pri davčni upravi kot pri davčnih zavezancih, je bilo potrebno spremeniti tiste določbe zakona, za katere je bila predvidena popolna avtomatizacija procesov. Predlagane spremembe DDV zakonodaje so in bodo v veliki meri prispevale k uresničitvi navedenih ukrepov vlade.

Na podlagi sprememb Zakona o davku na dodano vrednost in Pravilnika o izvajanju zakona o davku na dodano vrednost se je Davčna uprava približala cilju realizacije enega izmed ukrepov programa »OAO« in programa »minus 25 %« na podlagi Sklepa Vlade RS in sicer doseči večjo učinkovitost pri pobiranju davka ter boljši nadzor nad davčnimi zavezanci in ustvarjanje kvalitetnejšega servisa za davčne zavezance na področju davka na dodano vrednost.

Da bi se zagotovila popolna avtomatizacija vseh procesov DDV, je bilo potrebno v zakonu določiti, da se dokumenti pošiljajo davčnemu organu v elektronski obliki, kar posledično pomeni lažje izvajanje DDV zakonodaje za davčne zavezance in za davčno upravo.

Da bi se zagotovila popolna avtomatizacija procesov DDV, se je z spremembo ZDDV-1 in Pravilnikom o izvajanju ZDDV-1 predlagala predložitev določenih dokumentov v elektronski obliki, in sicer tudi za obračun pavšalnega nadomestila (95. člen ZDDV-1).

Predlagana popolna avtomatizacija procesov bo skupaj z reorganizacijo davčne uprave pomenila učinkovitejšo uporabo razpoložljivih človeških virov Davčne uprave RS.

Davčna uprava se zaveda, da je prva oddaja obračunov oziroma drugih davčnih obrazcev, ki morajo biti oddani preko eDavkov, za zavezanca administrativno obremenjujoča, se posebej, če sam ne razpolaga s kvalificiranim digitalnim potrdilom. V takem primeru je res potrebno, kot opisuje predlagatelj, izvesti pooblaščanje. Vendar pa je poslovanje z Davčno upravo od pridobitve kvalificiranega digitalnega potrdila in prve prijave v eDavke oziroma od izvedbe pooblastitve dalje, za zavezance neprimerno hitrejše in lažje, kot klasično pisno poslovanje. Zavezanci lahko na ta način vlagajo obračune, vloge, dobijo usmerjene informacije glede izpolnjevanja obračunov, ter se druge informacije povezane z izpolnjevanjem njihovih davčnih obveznosti. Mnenje Davčne uprave je torej, da je uporaba eDavkov za izpolnjevanje davčnih obveznosti koristno tako za Davčno upravo, kot tudi za zavezance.