Oddajte pobudo

Pomoč de minimis

Področje: Finance
Pristojni organi: MF, MGTŠ, SPIRIT
  • 23. 06. 2017Pobuda objavljena
  • 23. 06. 2017Pobuda posredovana v odziv
  • 14. 07. 2017Pobuda sprejeta
  • 05. 05. 2022Pobuda sprejeta in zaključena

Pobuda

Na VEM točki pogosto podjetniki in podjetja povprašujejo o tem, kako ugotovijo dejansko stanje pomoči de minimis v last organizaciji ali v povezanih podjetjih.
Zbiranje teh informacij predstavlja predvsem za povezana podjetja veliko težavo, saj nimajo nadzora, kaj delajo v drugih podjetjih in ali so pridobili vse podatke o pomočeh de minimis s strani subjektov, pri čemer s podpisom jamčijo za pravilnost podatkov.
Pri tem Ministrstvo za finance ne omogoča vpogleda v stanje podjetja ali dostopa do teh informacij. Mnogokrat administrativno osebje v organizacijah ne pozna in ne razume, kako preveriti ali so bile določene pomoči po shemi de minimis.

Poleg tega obrazci agencij in ministrstev glede pomoči de minimis niso usklajeni. Tako naprimer eni sprašujejo po specifičnih podatkih (agencija, leto, vrednost – po projektu), nekateri samo za prijavitelja, nekateri za povezana podjetja itd. Že znotraj agencije SPIRIT so obrazci pri razpisih različni.

Predlogi:

1. Poenostavitev – uporaba istega obrazca med različnimi razpisovalci.
2. Omogočiti dostop do informacij Ministrstva za finance:
- ali z možnostjo pridobitve informacije
- ali z možnostjo e-dostopa do podatka za posamezen subjekt (izpis iz baze).
3. Pripraviti dokument – navodilo za preverjanje pomoči de minimis – kompleksnejši primeri.

Odgovor pristojnega organa

Odgovor Ministrstva za finance:

Sektor za spremljanje državnih pomoči (SSDP) v Ministrstvu za finance zbira podatke in upravlja centralno evidenco o dodeljenih državnih pomočeh in pomočeh de minimis, o katerih poročajo dajalci pomoči – resorna ministrstva, agencije, skladi, občine.

Ministrstvo za finance zagotavlja podatke o že dodeljenih državnih pomočeh in pomočeh de minimis dajalcem pomoči, ne pa tudi prejemnikom pomoči, saj to glede na njihovo število in upoštevaje omejene kadrovske možnosti SSDP ni izvedljivo. Ministrstvo se zaveda pomembnosti dostopnosti teh podatkov za prejemnike samih pomoči, zato je že pred časom pristopilo k pripravi spletne aplikacije, ki bi bila dostopna celotni javnosti in katere namen je med drugim omogočiti dostop do podatkov o dodeljenih državnih in de minimis pomočeh prejemnikom pomoči. Projekt je v fazi reševanja dostopa zunanjih uporabnikov do spletne aplikacije (zaradi varnostnih razlogov). Dokler omenjena spletna aplikacija še ni pripravljena za uporabo, prejemnikom predlagamo, da se za podatke o prejetih državnih pomočeh in pomočeh de minimis obrnejo na svoje računovodstvo. Ali gre za pomoč po pravilu »de minimis« ali državno pomoč, je navedeno tudi na vsaki pogodbi, ki so jo sklenili z državo ali kako drugo javno institucijo. Lahko pa se obrnejo tudi na institucijo, ki jim je dodelila javna sredstva.

Izpostavljeno je bilo, da do težav pri preverjanju podatkov prihaja predvsem v primeru povezanih podjetij. Predvidevamo, da je bilo mišljeno enotno podjetje, kot ga definira drugi odstavek 2. člena Uredbe Komisije (EU) št. 1407/2013 z dne 18. decembra 2013 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri močeh de minimis (OJ L 352, 24. 12. 2013, str. 1). Naj pri tem opozorimo, da ni dolžnost potencialnega prejemnika, da preverja, katere pomoči so prejela druga podjetja, ki z njim tvorijo enotno podjetje. Mora pa potencialni prejemnik dajalcu pomoči po pravilu de minimis priskrbeti izjavo s seznamom vseh podjetij, ki z njim tvorijo enotno podjetje. Samo preverjanje pomoči, ki so bila dodeljena ostalim podjetjem, ki skupaj s potencialnim prejemnikom tvorijo enotno podjetje, pa se opravi s strani dajalca pomoči.

Glede pobude za uskladitev obrazcev, ki jih dajalci pomoči po pravilu de minimis pošiljajo v izpolnitev potencialnim prejemnikom, pojasnjujemo, da se bo Ministrstvo za finance povezalo z dajalci pomoči in skupaj z njimi pripravilo enoten obrazec za prejemnike, ki bo objavljen tudi na naši spletni strani.


Odgovor Javne agencije SPIRIT:

V zvezi s pobudo za administrativno razbremenitev sporočamo, da Javna agencija SPIRIT pri javnih razpisih, ki jih izvaja agencija, za namen pridobitve podatkov o de minimis pomoči uporablja enoten obrazec. Če je v preteklosti pri katerem od javnih razpisov prišlo do uporabe obrazca, ki se je razlikoval od obrazcev, uporabljenih v drugih razpisih, je šlo za izjemo od pravila. V obrazcu javna agencija od prijavitelja zahteva navedbo podatkov tako za lastno podjetje kot za morebitna povezana podjetja. Uredba Komisije (EU) št. 1407/2013 namreč določa, da se upošteva seštevek dodeljenih de minimis pomoči v vseh povezanih podjetjih, teh podatkov pa agencija ne more pridobiti iz javnih baz podatkov. Na podlagi podatkov, ki jih na obrazcu agenciji sporočijo prijavitelji, agencija Ministrstvo za finance RS zaprosi za podatek o višini de minimis pomoči za vsakega prijavitelja.

Podpiramo predlog za poenotenje obrazcev med ministrstvi in agencijami, vendar navedeno presega pooblastila javne agencije. SPIRIT bo interno poskrbel za to, da se za pridobivanje podatkov o de minimis pomoči pri vseh javnih razpisih uporablja enak obrazec.