Oddajte pobudo

Dokazilo o plačanih davkih in prispevkih - 2. del vprašanja

Področje: Finance
Pristojni organi: MF
  • 13. 08. 2015Pobuda objavljena
  • 13. 08. 2015Pobuda posredovana v odziv
  • 07. 09. 2015Pobuda sprejeta in zaključena

Pobuda

Spoštovani,

pred dnevi sem vam poslal vprašanje glede izdaje potrdila o plačanih davkih za fizične osebe in prejel neverjetno birokratski odgovor. Prosim vas, da mi odgovorite na naslednja vprašanja, ki izhajajo iz vašega odgovora:

1. Na okencu FURSa moramo izpolniti prošnjo za izdajo potrdila. Ta prošnja se nato pošlje v izpostavo v Grosupljem, kjer se obdela, nato pa v roku nekaj dni (maksimalno 15 dni!) pisno pošlje potrdilo. V odgovoru ste napisali, da se je ta organizacija izkazala za uspešno. Prosim odgovorite mi za koga ke tp uspešno? Za vas? Za tri na novo zaposlene uradnike? Za Pošto Slovenije ko pošiljate pisma? Kajti z vidika več uporabnikov vam sporočam, da za nas ne. To je nepotreben strošek (birokrati, pošta, čas) ki ga krijemo davkoplačevalci. To je nepsoreben izgubljen čas, ki ga popolnoma po nepotrebnem porabimo uporabniki. Komu je ta sistem namenjen in zakaj je bil sprejet? (v kolikor je vaš odgovor "Ker je tako v zakonu" raje ne odgovarjajte)

2. Zakaj me uslužbenka FURSa na okencu ni opozorila, da bi lahko dobil potrdilo isti dan?

3. Zakaj je potrebna posebna izpostava, ki skrbi samo zato? Mar večmilijonski (v vrednosti EUR) informacijski sistem res ni sposoben takoj, ob pritisku na 9 gumbov (davčna številka in enter)?

4. Če imamo posebno izpostavo za izdajo tega potrdila... Zakaj mi potem niso sporočili v tem dopisu, da imam kar nekaj PREPLAČANIH davčnih obveznosti?

5. Kaj bi bilo potrebno narediti, da bi se ukinila ta organizacija izdajanja potrdil, ki je za vas tako uspešen, za vaše davkoplačevalce pa tako potraten, ukine in izvede veliko bolj kvaliteten, cenejši in prijaznejši način takojšnje izdaje potrdila.

Vprašanje se navezuje na že posredovano vprašanje uporabnika in odziv pristojnega organa.

Odgovor pristojnega organa

Odziv Ministrstva za finance, Finančne uprave RS:

Kot je bilo na strankino predhodno pobudo že pojasnjeno, postopek izdaje potrdil o plačanih davkih na Finančnem uradu Ljubljana poteka tako, da je za primere izdaje potrdil fizične osebe, v Pisarni Grosuplje organiziran center, katremu se posredujejo vloge za izdajo potrdil, ki potrdila potem posreduje zavazancem. Poudarjamo, da ne gre za posebno izpostavo, ki naj bi skrbela le za izdajo potrdil, niti za novo zaposlene uradnike, kot je mogoče sklepati iz stranke. Pisarna Grosuplje je bila v sklopu racionalizacije poslovnih procesov v letu 2013 vzpostavljena na lokaciji nekdanje Izpostave Grosuplje, uslužbenci pa poleg izdaje potrdil opravljajo tudi druge naloge. Takšna organizacija dela se je izkazala za učinkovito in ne vpliva negativno na hitrost izdaje potrdil, temveč ravo nasprotno omogoča enotno in hitro izvajanje nalog. Praviloma je potrdilo o plačanih davkih in prispevkih izdano naslednji dan po prejeti vlogi, če ga stranka nujno potrebuje, pa tudi isti dan, kot je vloga oddana.

Glede navedb stranke, da ga Finančni urad Ljubljana v istem dopisu (potrdilu) in obvestil o preplačilu davčnih obveznosti, pripominjamo, da Finančna uprava RS vračila preplačil davka in obveščanja o tem izvaja v skladu z 97. členom Zakona o davčnem postopku - ZDavP-2. Zavezancu za davek, za katerega je v knjigovodski evidenci ugotovljeno preplačilo davka, ki presega 10 eurov, se preplačani znesek vrne po uradni dolžnosti v 30 dneh od dneva vročitve odločbe oziroma dneva predložitve davčnega obračuna, iz katerega izhaja preplačilo. Če je zavezancu potekel rok za plačilo drugih davkov, se vrne preveč plačani znesek, zmanjšan za znesek davkov, ki jim je potekel rok plačila, z upoštevanjem omejitev iz 5. odstavka 93. člena ZDav-2. O izvedenem vračilu plačila, z upoštevanejm omejitev oziroma zmanjšanjem vračilu se zavezanca pisno obvesti najkasneje v 15 dneh od dneva vračila. Znesek, ki ne presega 10 eurov, se vrne na zahtevo zavezanca, sicer pa se šteje v naslednja plačila davčnih obveznosti. Za boljšo obveščenost zavezancev za davek o stanju njihovih terjatev in obveznosti je Finančna uprava RS uvedla storitev eKartica, s kaero lahko zavezanec sproti preverja stanje terjatev in obveznosti iz naslova davkov in drugih obveznih dajatev na svoji knjigovodski kartici. Vpogled v eKartico je omogočen preko portala eDavki tistim zavezancem, ki so identificirani kot uporabniki eDavkov. Vse potrebne informacije in pojasnila v zvezi s tem so dostopne na naslednji povezavi:

http://datoteke.durs.gov.si/eDavki/INFORMACIJA_O_VPOGLEDU_V_KNJIGOVODSKO_KARTICO_ZAVEZANCA_ZA_DAVEK.pdf

V zvezi z vašo pobudo z dne 26. 8. 2015 za proučitev možnosti izdajanja potrdil zavezancem takoj na okencu, vam sporočamo, da jo preučujemo in jo bomo v čim krajšem času realizirali.