Oddajte pobudo

Predlogi za odpravo administrativnih ovir s strani javnih uslužbencev

Področje: Javna uprava
Pristojni organi: MNZ
  • 01. 10. 2012Pobuda objavljena
  • 01. 10. 2012Pobuda posredovana v odziv
  • 02. 10. 2012Pobuda sprejeta in zaključena

Pobuda

Ocenjujem, da bi dobre predloge za odpravo administrativnih ovir in prijaznejši odnos do strank lahko posredovali tudi javni uslužbenci, ki neposredno izvajajo predpise. Zakaj? Zato, ker bolje poznajo zakonodajo, ki so jo dolžni izvajati in včasih pri tem lahko opazijo nedorečenost predpisov in podobno, kar lahko spravlja v slabo voljo tako stranko kot uslužbenca, ki želi korektno in zakonito delati. Zaradi tega lahko prihaja do različnih strokovnih ali nestrokovnih interpretacij in s tem do različnega izvajajnja v praksi. Zato bi ministrstvo lahko pripravilo podoben portal tudi za uslužbence javne uprave. V dogradnji sistema bi lahko bili koristni predlogi JU tudi eden od kriterijev za ocenjevanje javnih uslužbencev (to bi lahko bil vsaj en od merljiv kriterijev za ocenjevanje JU, ne pa tako kot sedaj, ko se ocenjuje kar tako po osebnih občutkih - po facah; seveda upam, da ne povsod). Dejstvo namreč je, da t. i. administrativne ovire obstajajo tudi znotraj javne uprave in so odvisne od konkretnih osebnostnih lastnosti nadrejenih - procedura za razne ideje in pobude s strani samih izvajalcev predpisov je pretoga, zato tudi ni učinkovita oziroma je verjetno niti ni. Marsikoga mine, da bi svoje ideje posredoval nadrejenim, ki jih po možnosti sploh ne bi razumeli ali pa bi si jih oni prisvojili. Lahko pa se ti celo zgodi, da si zaradi tega šikaniran in pristaneš na bolniški, pa ministrstvo nima sistema, ki bi lahko takšne in podobne pojave sploh detektiralo, saj celotna pozitivna zakonodaja temelji na tem oziroma izhaja iz predpostavke, da je vodstvo nezmotljivo in idealno in zato lahko povsem svobodno ukrepa v smislu "Kadija te sudi, Kadija te tuži". Da pa bi ministrstvo šikaniranega delavca (ve se, koga se v javni upravi, kjer ni profitnega motiva tako kot v gospodarstvu, šikanira in kdo lahko šikanira) tudi zaščitilo - o tem lahko zaenkrat javni uslužbenci le sanjamo. Samo, tako kot je kriza naplavila nesposobne in egistične voditelje v gospodarstvu, tako se v bodočnosti zna zgoditi tudi v negospodarstvu, zato bi bilo bolje, da se takšni negativni pojavi prej odkrijejo. LP

Odgovor pristojnega organa

Spoštovani,

v celoti se strinjamo z vašo ugotovitvijo, da največ administrativnih ali drugih zakonodajnih ovir poznajo tisti, ki se v praksi srečujejo z izvajanjem predpisov. Tako imamo na eni strani javne uslužbence in na drugi strani podjetnike in državljane. Preko izvajanja programa ukrepov za odpravo administrativnih ovir, potekajo komunikacije z državljani in podjetniki (predlogi, pobude ipd...), vsekakor pa premalo ali skoraj nič predlogov ne dobimo od javnih uslužbencev. Žal se zakonodajalci oziroma pisci predpisov premalokrat  zavedajo bremen, ki jih povzročajo. Če bi se postavili v vlogo podjetnika ali tudi v vlogo uslužbenca, ki vodi postopke, smo prepričani, da bi bili naši predpisi bolj jasni, predvsem pa manj obremenjujoči.  Menimo, da je potrebno javne uslužbence vzpodbuditi k temu, da razmišljajo o podajanju predlogov. Razmišljamo o razpisu nagrade (simbolične) za najboljšo idejo, s katero bomo odpravili večjo administrativno oviro za podjetnike ali državljane in hkrati razbremenili javne uslužbence. Možnosti pa so tudi še druge, vsekakor pa je potrebno najti najboljši način.

Hvala za vaše razmišljanje in pobude, vsekakor bomo veseli tudi vaših konkretnih predlogov za odpravo ovir.