Oddajte pobudo

Predlog za spremembo ZSUP

Področje: Okolje in prostor
Pristojni organi: MNVP, MNZ, MzI
  • 17. 09. 2012Pobuda objavljena
  • 17. 09. 2012Pobuda posredovana v odziv
  • 25. 09. 2012Pobuda sprejeta in zaključena

Pobuda

Po uveljavitvi novele ZGO dne 28.07.2012 je ostalo odprto vprašanje soglasij, ki jih je treba priložiti vlogi, kadar tako določa zakon ali podzakonski predpis. Zato bi bilo treba spremeniti tudi določbo 2. odstavka 66. člena zakona o splošnem upravnem postopku(Ur.l. RS št. 24/06 –urad. prečišč. besedilo, 105/06 – ZUS-1, 126/07, 65/08 in 8/10), ki določa, da mora vloga vsebovati tudi druge sestavine, ki jih določa zakon ali drug predpis. Za primer dajem uredbo o obremenjevanju tal z odpadki(Ur.l. RS št. 34/08 in 61/11), ki v 4. odstavku 9. člena določa, da je vlogi za okoljevarstveno dovoljenje med drugim treba priložiti tudi vodno soglasje. Zato predlagam, da se prej omenjena določba ZUP spremeni tako, da bi se glasila:

Vloga mora vsebovati tudi druge sestavine, ki jih določa zakon ali drug predpis, razen v primerih, ko sestavine predstavljajo soglasja, ki so bila pridobljena z molkom organa.

Prav tako pa je ZGO za področje vodnih soglasij neusklejn z zakonom o vodah, kar zadeva možnosti za zavrnitev izdaje soglasja po preteku določenega roka.

Odgovor pristojnega organa

Odziv Ministrstva za pravosodje in javno upravo:

Zahvaljujemo se za posredovano pobudo, ki pa jo v predlagani obliki ne moremo upoštevati, zaradi razlogov, ki jih navajamo v nadaljevanju.

ZUP v drugem odstavku 66. člena zahteva, da se vlogi priložijo tudi sestavine, ki jih določa drug zakon ali predpis. To določba, skupaj z zahtevo iz prvega odstavka istega člena, dopušča, da se s področnimi predpisi določijo še druge obvezne sestavine vloge, od katerih je odvisna njena formalna popolnost, s tem pa tudi formalni začetek ugotovitvenega in dokaznega postopka. ZUP kot splošni procesni zakon tako nakazuje možnost, da se obseg formalnih sestavin vloge, ki so določene v njem, zaradi potreb odločanja v določenih upravnih zadevah, ki jih urejajo področni predpisi (npr. ZGO-1), razširi še na druge. Vendar se je treba zavedati, da bi področni predpisi lahko določali dodatne sestavine, ki so drugačne kot v ZUP, tudi če ZUP ne bi imel veljavne določbe drugega odstavka 66. člena, saj se v takih primerih ZUP uporablja le subsidiarno oziroma podrejeno (gl. 3. čl. ZUP), torej v tistem delu in tistih procesnih institutih, ki niso drugače določene v področnem zakonu.


Ministrstvo za pravosodje in javno upravo pri vprašanjih formalnih sestavin vlog ugotavlja, da področni predpisi s svojimi določbami o tem pogosto presegajo osnovni namen določitve formalnih sestavin, s tem pa tudi potreb po odstopu od splošne ureditve, saj se njihov nabor širi tudi na vsebinske sestavine, od katerih je odvisna meritorna odločitev o zahtevku, za začetek postopka pa niso bistvene. Zato bo takšno prakso poizkusilo v čimvečji meri omejiti s spremembo ZUP, ki bi onemogočila neupravičeno odlaganje začetka postopka zaradi nepredložitve dokazil, ki za to niso odločilne, s tem pa tudi skrajšala rok za vročitev upravnega akta.


Glede konkretne pobude naj opozorimo, da zgolj zaradi vzpostavitve fikcije pozitivne odločitve v področnem zakonu, ni potrebe po spremembi ZUP. V takem primeru mora vložnik zahtevka ob formalni zahtevi namesto dejanskega izdanega soglasja izkazati, da je bilo izdano fiktivno, kar bo praviloma storil z dokazilom o oddaji vloge oziroma potrdilom organa, da je bila vloga za izdajo soglasja vložena. Na tej podlagi bo tudi organ, pri kateremu je vložena vloga, katere obvezna sestavina je predhodno izdano soglasje drugega organa, moral šteti, da je vloga formalno popolna in takšno dokazilo v postopku upoštevati.

Odziv Ministrstva za infrastrukturo in prostor:

Zahteva predlagatelja se nanaša na spremembo Zakona o splošnem upravnem postopku (ZUP), ki je v pristojnosti Ministrstva za pravosodje in javno upravo, posredno pa še na Uredbo o obremenjevanju tal z odpadki, ki je v pristojnosti Ministrstva za kmetijstvo in okolje.

 

Glede na dejstvo, da se navedbe predlagatelja primerjalno nanašajo tudi na spremenjene določbe Zakona o graditvi objektov (ZGO-1), v zvezi s tem navajamo: Z Zakonom o spremembah in dopolnitvah Zakona o graditvi objektov {Uradni list RS, st. 57/12) je bila uvedena zakonska presumpcija, da molk organa, ki je pristojen za izdajo soglasja, po preteku roka določenega v ZGO-1 pomeni, da je soglasje dano. Navedena ureditev, s katero je seznanjeno tudi ministrstvo, pristojno za okolje, tako velja na področju gradenj.