Oddajte pobudo

Racionalizacija pri zbiranju podatkov

Področje: Javna uprava
Pristojni organi: MNZ
  • 17. 08. 2012Pobuda objavljena
  • 17. 08. 2012Pobuda posredovana v odziv
  • 18. 09. 2012Pobuda sprejeta in zaključena

Pobuda

Vladi predlagam, da ob iskanju možnosti racionalizacij v posameznih resorjih tudi sistematično preveri smiselnost in nujnost postopkov, ki se izvajajo znotraj ali na zahtevo posameznih ministerstev ter koristnost postopkov in zbranih podatkov za izvajanje dejavnosti oz. z vidika dodane vrednosti za državljane, izvajalce in vladne strukture.

Pri svojem delu, ki je tesno povezano z izvajanjem javne službe, se naša asociacija in člani srečujejo s številnimi postopki, zahtevami in vprašanji, za katere ugotavljamo, da so nearcionalni, nepotrebni, včasih celo popolnoma nesmiselni. Pridobivamo soglasja za vsakodnevne poslovne odločitve od uradnikov, ki o vprašnjih, o katerih odločajo, vedo bistveno manj kot odgovorne osebe, s težavo zbiramo podatke, ki jih potem nihče ne obdela, elemente poslovanja izračunavamo po izjemno zapletenih postopkih, katerih rezultati so pogosto nesmiselni in nelogični.

Predlagam, da znotraj vladnih resorjev ministri odprejo razpravo o smiselnosti postopkov, podatkov, ... in sicer tako, da dajo možnost predlagati poenostavitve tako samim zaposlenim na ministrstvih, kot tudi organizacij, ki z njimi sodelujejo - predlagana poenostavitev naj bo obrazložena, njena zavrnitev pa prav tako obrazložena s strani vladnega resorja in sicer;  zakaj je potreben določen postopek ali podatek, čemu služi in kako prispeva k boljšemu izvajanju javne službe za uproabnika.

Kot primer:

- ministrstrvu posredujemo podatke o poslovanju izvajalcev tako podrobno, da morajoizvajalci deliti marginalne stroške na ločene stroškovne nosilce zaradi potrebe poročanja, čeprav za svoje poslovanje tega sploh ne potrebujejo

- RS prosimo za soglasja k odločitvam, ki so bile sprejete na organih, v katerih ima RS večino

Odgovor pristojnega organa

Strinjamo se z vami, da je smiselnost postopkov ter naravo in količino podatkov, katerih zbiranje je predpisano, potrebno redno preverjati. Ravno to je eden od glavnih namenov vladnega programa odprave administrativnih ovir za podjetja in državljane.

Vlada je odpravo administrativnih ovir uvrstila med svoje prioritetne naloge; v ta namen je sprejela Akcijski program odprave administrativnih ovir in zmanjšanje zakonodajnih bremen za leti 2012 in 2013 in izvedla merjenje administrativnih bremen v predpisih v RS (71 zakonov, 3500 podzakonskih predpisov), ki je podlaga za doseganje cilja administrativnega razbremenjevanja za 25 %. Program, ki zavezuje vsa ministrstva, zasleduje cilj učinkovite javne uprave za državljane in gospodarstvo.

S ciljem zagotavljanja celovitih informacij o programu in namenom dodatnega zbiranja predlogov za zmanjšanje administrativnih bremen in poenostavitev postopkov je Ministrstvo za pravosodje in javno upravo vzpostavilo tudi spletni Portal "Minus 25%".

Obveznosti si je mogoče ogledati, saj so opredeljene opisno in tudi stroškovno ovrednotene na podlagi metodologije.

Organi javnega sektorja vodijo postopke in izvajajo naloge, kot določeno v predpisih. Vsak predlog za spremembo postopkov oziroma podatkov, ki se jih zbira, zato vključuje spremembo določenih predpisov. Primera, ki jih sami na splošno navajate, bi bilo potrebno natančneje opredeliti, torej navesti za katere predpise gre oziroma vsaj za konkretno katere postopke oziroma za zbiranje katerih podatkov gre. Na tej podlagi bi pristojni resor predlog lahko preučil in ga eventualno umestil med načrtovane ukrepe razbremenitev.