Oddajte pobudo

Predlog za ukinitev CSD in ZPIZ

Področje: Sociala
Pristojni organi: MDDSZ
  • 13. 08. 2012Pobuda objavljena
  • 13. 08. 2012Pobuda posredovana v odziv
  • 11. 09. 2012Pobuda sprejeta in zaključena

Pobuda

Predlagam ukinitev CSD-jev in Zavodov za zaposlovanje, ker predstavljata glede na ne-učinkovitost in nevestnost pri delu samo nepotrebni strošek. Takih ustanov, ki˝hodijo na kavice˝ in se izgovarjajo na slabe informacijske sisteme ne potrebujemo.

Odgovor pristojnega organa

V skladu z navedenim pojasnjujemo, da je Zavod RS za zaposlovanje (v nadaljnjem beseditu: zavod), katerega položaj in pristojnosti določa Zakon o urejanju trga dela (Uradni list RS, st 80/10 in 40/12-ZUJF) v členih od 73 do 84, osrednja javna institucija na trgu dela in je kot javni zavod organiziran enotno za območje Republike Slovenije. Njegova temeljna naloga je delo z brezposelnimi osebami in drugimi iskalci zaposlitve, in sicer v obliki posredovanja zaposlitev in zaposlitvenega svetovanja, izvajanja vseživljenjske karierne orientacije, izvajanja sistema zavarovanja za primer brezposelnosti, izvajanja ukrepov aktivne politike zaposlovanja, poleg tega pa tudi izdelave analitidnih, razvojnih in drugih strokovnih gradiv s področja njegove dejavnosti. Kot osrednja javna ustanova na trgu dela z uresničevanjem svojega poslanstva in nalog pomembno prispeva k povečanju zaposlenosti in zaposljivosti prebivalstva Slovenije in je hkrati ključni organ za izvrševanje politike Vlade Republike Slovenije v zvezi s posledicami, ki jih je na slovenskem trgu dela povzročila svetovna recesija. Zaradi opisane funkcije zavod predstavlja najpomembnejsi vzvod države pri reševanju problema brezposelnosti in pri celostni obravnavi brezposelnih oseb ter drugih iskalcev zaposlitve.


Za uresničitev predloga o ukinitvi zavoda bi bilo potrebno na podlagi predhodno pripravljenih temeljitih analiz o potrebnosti obstoja in funkcionalnosti zavoda ter o posledicah njegove ukinitve ali reorganizacije na strokovni ravni istočasno zagotoviti vsaj nemoteno delovanje obstoječega sistema zagotavljanja pravic iz naslova brezposelnosti, potrebno pa bi bilo tudi na
novo definirati in sistemsko uvrstiti funkcije ter naloge zavoda oziroma subjekta, ki bi namesto njega izvrševal zgoraj omenjene naloge. Implementacija predlaganih sprememb v praksi bi po našem mnenju zaradi občutljivega socialnega položaja, v katerem se znajdejo posamezniki ob izgubi zaposlitve, terjala resnično tehten premislek in previdno, a hkrati ažurno in hitro
ukrepanje.

Bolj smiselno bi bilo po našem mnenju pristopiti k reorganizaciji zavoda in izvesti ukrepe, ki bi pripornogli k večji strokovnosti in istočasni racionalizaciji dela zavoda z vidika učinka, vidnega zlasti v novih zaposlitvah brezposelnih oseb. Ne dvomimo, da bi lahko zavod z izboljšano organizacijsko strukturo in temeljito racionalizacijo poslovanja v oceh državljanov pridobil na
ugledu, vendar pa je po drugi strani potrebno upoštevati tudi dejstvo, da se zavod že od leta 2009 dalje sooča z višjim prilivom brezposelnih oseb in postedično (ob prakticno nespremenjeni kadrovski zasedbi) izredno povečanim obsegom dela, na drugi strani pa s padanjem števila prostih delovnih mest. Glede namigovanja na neučiinkovitost in nevestnost javnih uslužbencev zavoda je potrebno nadalje izpostaviti dejstvo, da so za opravljanje dela svetovalca zaposlitve poleg dosežene izobrazbe in poznavanja vseh veljavnih področnih predpisov pomembne tudi in predvsem praktične izkušnje, občutek do sočloveka v stiski in zmožnost njegovega razumevanja. Zaradi vezanosti javnih uslužbencev zavoda na sprejeto zakonodajo pa opisanih kvalitet uslužbencev osebe, ki prihajajo z njimi v stik, v praksi večkrat ne zaznajo in tudi ne morejo zaznati. Ob upoštevanju navedenega podani predlog ocenjujemo kot neprimeren, saj očitno temelji predvsem na osebnem prepričanju predlagatelja, ki v pobudi za ukinitev zavoda ne podaja nikakršne obrazložitve svojega predloga, hkrati pa očitno ni seznanjen s celotnim obsegom in vrsto ter vsebino aktivnosti, katerih izvajanje zagotavlja zavod. Tudi na možnosti
zaposlitve brezposelnih oseb pri delodajalcih v zasebnem sektorju država preko zavoda ne more neposredno vplivati, ampak lahko zavod pri tem opravlja zgolj vlogo posrednika, medtem, ko je vsak posameznik za svoj uspeh pri iskanju zaposlitve v največji meri odgovoren sam.

 

V sled navedenega menimo, da si je v prihodnje treba prizadevati zlasti za večjo učinkovitost delovanja zavoda, medtem, ko enostranska in nepremišljena odlocitev o njegovi ukinitvi po našem mnenju v obstoječem gospodarskem in socialnem položaju, v kakršnem se nahaja Republika Slovenija, ne bi bila niti smiselna niti koristna. Poleg tega ni nepomembno dejstvo, da bi vsaka takšna sprememba terjala tudi zagotovitev širokega političnega ter družbenega konsenza in ne nazadnje politično odločitev o njihovi impiementaciji na najvišji ravni.

 

Nadalje pojasnjujemo, da so Centri za sociaino delo ključni nosilci socialnovarstvene dejavnosti v Sloveniji. Poslanstvo centrov za sociaino delo ima v sistemu socialnega varstva izjemno pomembne in tudi zahtevne naloge. Obseg dela je vsak dan večji, vsebina dela pa vedno bolj zahtevna. Njihove naloge zajemajo široko paleto storitev, programov in ukrepov na področju socialnega varstva, od izvajanje prve socialne pomoci, svetovanja posameznikom in družinam, ukrepanja v primerih nasilja v družini, zagotavljanja varstva osebam s težavami v duševnem zdravju, starejšim, invalidom in drugim ranljivim skupinam ljudi do izvajanja nalog po zakonih, ki določajo socialnovarstvene in družinske prejemke. Vloga centrov za sociaino delo je izredno pomembna, zato ne razmisljamo o njihovi ukinitvi.