Oddajte pobudo

Stimulacija zaposlenih

Področje: Javna uprava
Pristojni organi: MNZ
  • 17. 03. 2014Pobuda objavljena
  • 17. 03. 2014Pobuda posredovana v odziv
  • 09. 04. 2014Pobuda sprejeta in zaključena

Pobuda

Pozdravljeni.

Glede na to, da se vedno pritožujemo kako na UE počasi rešujejo vloge ali kako je sistem zakrnel, bi predlagala, da poskusite s prakso iz gospodarstva - nagrada/stimulacija zaposlenega v primeru, da je vloga rešena v roku postavljenem po zakonu. In drugi predlog: zakaj nam ne bi dali možnost plačilne lestvice taks vezane na čas rešitve? V kolikor želi stranka prioritetno rešitev plača takso malo več, kot če gre postopek po normalni poti.

 

Odgovor pristojnega organa

Odgovor Ministrstva za notranje zadeve in Ministrstva za finance:

 

V skladu z Zakonom o splošnem upravnem postopku (Uradni list RS, št. 24/06 - uradno prečiščeno besedilo, 105/06 - ZUS-1, 126/07, 65/08 in 8/10, v nadaljnjem besedilu: ZUP) in Uredbo o upravnem poslovanju (Uradni list RS, št. 20/05, 106/05, 30/06, 86/06, 32/07, 63/07, 115/07, 31/08, 35/09, 58/10, 101/10 in 81/13) je organ dolžan spoštovati načelo zakonitosti in v okviru tega odločati v rokih, kot jih določa zakon.

Menimo, da je v upravnih postopkih predlagana rešitev, kjer je to mogoče, že ustrezno urejena. Tako npr. Zakon o upravnih taksah  v taksni tarifi določa, da se za vlogo in za izdajo potnega lista ter osebne izkaznice v drugih nujnih primerih, ki kot nujni niso navedeni v zakonu, ki ureja potne listine oziroma osebne izkaznice, plača dvakratna vrednost takse. Za vlogo za izdajo vozniškega dovoljenja v nujnih primerih se plača taksa povečana za 50 odstotkov.

S plačevanjem višjih upravnih taks v vseh upravnih postopkih za prednostno reševanje vlog in vodenje postopkov bi dosegli neenakopravno obravnavo strank pri dostopu do upravnih storitev. Roke v zvezi z vodenjem upravnih postopkov določa ZUP, v skladu s katerimi mora pristojni organ, v postopkih, v katerih pred odločitvijo ni potreben poseben ugotovitveni postopek, izdati odločbo in jo vročiti stranki čimprej, najpozneje pa v enem mesecu od dneva, ko je prejel popolno vlogo za začetek postopka oziroma od dneva, ko je bil začet postopek po uradni dolžnosti. V drugih primerih mora pristojni organ izdati odločbo in jo vročiti stranki najpozneje v dveh mesecih. Navedeni roki so instrukcijske narave, kar pomeni, da ne vplivajo na pravice in obveznosti organa v zvezi z vodenjem postopka. Če pa pristojni organ, zoper katerega odločbo je dovoljena pritožba, ne izda odločbe in je ne vroči stranki v predpisanem roku, ima stranka pravico do pritožbe, kot da bi bil njen zahtevek zavrnjen.

 

V primeru povečanja števila vlog pa je možno, za namen, da bi bile vloge rešene v roku, uporabiti institut delovne uspešnosti iz naslova povečanega obsega dela kot ga določa 22.d in 22.e člen Zakona o sistemu plač v javnem sektorju (Uradni list RS, št. 108/09 – uradno prečiščeno besedilo, 13/10, 59/10, 85/10, 107/10, 35/11 – ORZSPJS49a, 40/12 – ZUJF in 46/13).