Oddajte pobudo

Izmenjava podatkov med GURS in DURS

Področje: Finance
Pristojni organi: MF, MzI
  • 13. 12. 2013Pobuda objavljena
  • 13. 12. 2013Pobuda posredovana v odziv
  • 10. 11. 2014Pobuda sprejeta in zaključena

Pobuda

Pozdravljeni.

 

DURS ima podatke o najemnih pogodbah, saj obračuna davek iz dajanja nepremičnin v najem. Naj jih posreduje na GURS in nas razbremeni dodatnega dela in poštnih stroškov. To bi bila opredmetena Virantova e-uprava.

 

Tudi pobuda 411:

 

Povezanost GURS in DURS: Če prijavim najemno pogodbo na GURS-u, potem bi moral DURS od GURS-a prejeti podatke o tem poslu in sam izračunati dohodnino.

Odgovor pristojnega organa

Odgovor Ministrstva za infrastrukturo in prostor:

 

Podatke o najemnih pravnih poslih, ki jih morajo od 1.7.2013 dalje v evidenco trga nepremičnin pošiljati tudi najemodajalci – fizične osebe, podrobneje določata Pravilnik o vodenju podatkov evidence trga nepremičnin ter načinu pošiljanja podatkov (Uradni list RS, št. 68/12) in Pravilnik o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o vodenju podatkov evidence trga nepremičnin ter načinu pošiljanja podatkov (Uradni list RS, št. 51/13). Predpisane podatke zbira Geodetska uprava RS (GURS) in jih vodi v evidenci trga nepremičnin za analitične namene, namene modeliranja, transparentnosti trga (kupoprodajnega in najemnega) ter stanovanjske politike.

Podatki, ki jih fizične osebe pošiljajo v napovedih za odmero akontacije dohodnine od dohodka iz oddajanja premoženja v najem, zbira in uporablja Davčna uprava RS (DURS) za davčne namene in so v skladu z davčnimi predpisi davčna tajnost. O teh podatkih DURS ne vodi uradne evidence, gre za podatke konkretnega upravnega postopka. Tudi če podatki o najemih, ki jih zbere in uporablja DURS za davčne namene, ne bi bili "davčna tajnost", jih GURS ne bi bila dolžna pridobivati po uradni dolžnosti od DURS na podlagi Uredbe o pridobivanju in posredovanju podatkov med organi javne uprave za potrebe upravnih postopkov (Ur.l. RS, št. 38/02, 129/03 in 20/05), ker ne gre za podatke iz javnih evidenc, za katere velja obveznost pridobivanja po uradni dolžnosti.

Nameni zbiranja, struktura podatkov, pogostost in čas zbiranja, ki so predpisani z davčnimi predpisi in predpisi, ki urejajo evidenco trga nepremičnin, niso primerljivi. Nabor in vsebina podatkov, ki jih najemodajalci – fizične osebe pošiljajo enkrat letno davčni upravi, ne zadostujejo za izvajanje analiz in statistik tržnih najemnin in najemnega trga, in ne omogočajo kakovostnega ocenjevanje tržnih vrednosti nepremičnin ter pravočasne priprave poročil o slovenskem nepremičninskem trgu. Zato je med osnovnimi cilji drugačne ureditve evidence trga nepremičnin (sprememba zakona o množičnem vrednotenju nepremičnin iz leta 2011) bil tudi cilj, da se ti (manjkajoči) podatki zagotovijo in vodijo v ETN, kar je zakonodajalec (Državni zbor RS) v celoti podprl.


Poročanja DURS-u in GURS-u niso primerljiva, zato ne moremo govoriti o podvajanju poročanja. Drugačno izvajanje poročanja v praksi bi pomenilo nespoštovanje ureditve 22. člena Zakona o množičnem vrednotenju nepremičnin (Uradni list RS, št. 50/06, 87/11 in 40/12-ZUJF).