Oddajte pobudo

Predlagam ukinitev prometnih in vozniških dovoljenj v papirni obliki

Področje: Promet
Pristojni organi: MzI
  • 05. 12. 2013Pobuda objavljena
  • 05. 12. 2013Pobuda posredovana v odziv
  • 19. 12. 2013Pobuda sprejeta in zaključena

Pobuda

Pozdravljeni.

Kot javna listina naj bodo dostopni vsem preko interneta (z uporabo kvalificiranih potrdil). Tako lahko voznik pokaže svoje dovoljenje na pametnem telefonu policaju v Turčiji, policaj pa naj avtentičnost podatkov preveri preko informacijskega sistema. Ob tem se bo zmanjšalo število ponarejenih dokumentov, dokumenti pa bodo veliko bolj verodostojni.

Odgovor pristojnega organa

Odgovor Ministrstva za infrastrukturo in prostor:

 

Področje vozniških dovoljenj na območju držav Evropske unije ureja Direktiva 2006/126/ES Evropskega parlamenta in Sveta z dne 20. decembra 2006 o vozniških dovoljenjih (z dopolnitvami).

Pravila o vozniških dovoljenjih so bistveni sestavni del skupne evropske prometne politike, prispevajo k izboljšanju prometne varnosti in pospešujejo prosto gibanje oseb, ki nameravajo bivati v državi članici, ki ni država, v kateri se dovoljenje izda.

Države članice EU so morale v skladu z določbami Direktiva 2006/126/ES uvesti nacionalno vozniško dovoljenje, ki temelji na vzorcu Skupnosti, določenem v Prilogi I te direktive do 19. januarja 2013. Enotno evropsko vozniško dovoljenje, ki ga države članice izdajajo od tega datuma, bo postopoma nadomestilo več kot 110 različnih nacionalnih vozniških dovoljenj, ki še vedno veljajo in jih priznavajo vse države članice.     

V Prilogi I direktive je vzorec vozniškega dovoljenja podrobno opisan. Države članice nimajo možnosti odstopanj, pred začetkom izdajanja novega vozniškega dovoljenja pa smo morali pridobiti pozitivno pisno mnenje Evropske komisije.

Direktiva trenutno omogoča izdajanje vozniškega dovoljenja samo v obliki polikabonatne kartice. Za ukinitev vozniških dovoljenj v obliki kartice bi bilo najprej potrebno ustrezno spremeniti direktivo EU oziroma posledično nacionalne predpise v vseh državah članicah, prilagoditi izdajanje vozniških dovoljenj, opremiti nadzorne organe za nadzor…  Ne izključujemo možnosti, da bo v bodočnosti prišlo do sprememb v tej smeri, vendar pa trenutno še ne poteka razprava o tem. Eden od razlogov je zagotovo dejstvo, da so države članice EU komaj začele izdajati enotno vozniško dovoljenje, poleg tega pa bi bila sprememba povezna z znatnimi finančnimi sredstvi.

Področje prometnih dovoljenj ureja Direktiva Sveta 1999/37/ES z dne 29. aprila 1999 o dokumentih za registracijo vozil (UL L št. 138 z dne 1. 6. 1999, str. 57), zadnjič spremenjena z Direktivo Sveta 2006/103/ES z dne 20. novembra 2006 o prilagoditvi nekaterih direktiv na področju prometne politike zaradi pristopa Bolgarije in Romunije (UL L št. 363 z dne 20. 12. 2006, str. 344), ki je bila prenesena v naš pravni red s Pravilnikom o registraciji motornih in priklopnih vozil (Uradni list RS, št. 48/11 in 4/13). Navedena direktiva določa obliko registracijskega dokumenta v Prilogi I in sicer dovoljuje papirni dokument ali pametno kartico ter za obe obliki predpisuje pogoje in vsebino. Drugačne oblike registracijskega dokumenta ne dovoljuje. V Pravilniku o registraciji motornih in priklopnih vozil je določeno, da je registracijski dokument v obliki papirnega obrazca.

Tudi pri tem dokumentu bi bilo potrebno za spremembo oblike najprej to urediti na ravni EU, torej spremeniti direktivo, ki ureja to področje. V tem trenutku pa nimamo nobene informacije o nameri Evropske Komisije, da bi pripravljala kakšno koli spremembo na področju oblike registracijskega dokumenta.

Za vožnjo v mednarodnem prometu (izven območja držav člnanic EU) moramo upoštevati še določbe Dunajske konvencijo o cestnem prometu iz leta 1968, ki tudi ne predvideva elektronske oblike vozniškega in prometnega dovoljenja. Takšni dokumenti brez ustrezne spremembe Dunajske konvencije v tujini ne bi bili priznani.