Odgovor Ministrstva za kmetijstvo in okolje:
Novela Zakona o gozdovih, ki jo je potrdila Vlada Republike Slovenije konec decembra 2013 in je bila posredovana v obravnavo Državnemu zboru Republike Slovenije, predvideva za vse prevoze gozdnih lesnih sortimentov prevoznice.
Nadaljnjega prevoznega dokumenta novela zakona ne predvideva več. Cilj EU Uredbe 995/2010 o določitvi obveznosti gospodarskih subjektov, ki dajejo na trg les in lesne proizvode je preprečevanje nezakonite sečnje in z njo povezano trgovino. V skladu s tem ciljem pa lahko države članice EU poleg ukrepov, ki jih določa EU uredba 995/2010, na nacionalni ravni sprejemajo različne ukrepe, ki prispevajo k uresničevanju tega cilja. Novela zakona
celoten sistem prevoznic zelo poenostavlja. V noveli zakona se predlaga, da za prevoz gozdnih lesnih sortimetov za lastno uporabo do količine 6 kubičnih metrov prevoznica ni potrebna, temveč zadostuje le izvirnik odločbe o poseku, ki jo izda Zavod za gozdove Slovenije. Za ostale prevoze pa je predvidena prevoznica, ki pa je poenostavljena tako, da se lahko uporablja tudi kot dobavnica. Tako bi se lahko uporabljal le en dokument, ki bi poleg poslovanja zagotavljal tudi učinkovito sledljivost lesa.
Prevoznice
Pobuda
Novela zakona o gozdovih predvideva prevoznice in nadalnji prevozni dokument. Za potrebe kontrol legalnosti glede na direktivo EU995/2010 je dovolj, da bi se kontroliralo lastnike gozdov glede legalnosti poseka z odločbo, vsi nadalnji prevozi pa bi morali imeti prevozni dokument za katerega bi bilo dovolj, da je predpisana vsebina in ne tudi obrazec. To pomeni, da bi ukinili prevoznice in vse stroški, ki s tem nastanejo. Stroški predvsem z delom niso majhni. Zdaj je še čas, da se najde razumno optimizacijo in se ne zahteva več kot predpisuje uredba EU. Nenazadnje piše v uredbi, da z implementacijo ne sme biti novih in predvsem nepotrebnih stroškov.