Oddajte pobudo

Turistična dejavnost in posredovanje podatkov - turistrično poročanje

Področje: Javna uprava
Pristojni organi: MNZ
  • 18. 11. 2013Pobuda objavljena
  • 18. 11. 2013Pobuda posredovana v odziv
  • 26. 11. 2013Pobuda sprejeta in zaključena

Pobuda

Pozdravljeni.

 

Z ženo se ukvarjava z dodatno turistično dejavnostjo. Pred kratkim sva dobila obvestilo turističnega društva katerega člana sva, da policija zahteva od sobodajalcev vse podatke, ki so v uradnem dokumentu – osebni izkaznici.
Ali ta dokument velja ali ne? Policija zahteva od nas sobodajalcev še podatek o rojstnem kraju. Tega podatka ni v uradnem dokumentu kot je osebna izkaznica, zaveden pa je v potnem listu RS. Kaj ali bo potrebno tudi doma potovati s potnim listom?
Če vse to človek še razume, ne morem pa razumeti pojasnilo, da naj gost izpolni nek obrazec št. 10 in vanj vpiše svoje podatke. Pa vendar kako se počuti turist, ki pride iz razvitih držav v našo državo pa ga obremenjujemo s za mene nepotrebnimi podatki. Moj osebni občutek bi bil, da sem prišel v policijsko državo. Drugi argument pa je, ali imajo vsi sobodajalci računalnik in ali ga obvladajo.
Sam sem veliko hodil po raznih evropskih državah pa me ni nihče nikoli vprašal o mojem rojstnem kraju.
Ker imate škarje in platno vas prosim, da poenostavite postopke in nam omogočite, da se naši gostje počutijo v Sloveniji kot doma.

 

20. 1. 2014 je bila na portalu oddana pobuda, ki se prav tako navezuje na področje turističnega poročanja.

 

Hotelirji, sobodajalci, upravniki kampov, sobodajalci,... skratka vsi, ki moramo prijavljati goste na začasnem bivanju naletimo na nepotrebno oviro pri zbiranju in pošiljanju podatkov o gostih. Mnogi domači ali tuji dokumenti ne vsebujejo podatkov, ki jih naši predpisi zahtevajo. Sledijo zelo mučna "zasliševanja" , nezadovoljstvo, jeza.

Npr. slovenska OI ne vsebuje kraja rojstva, prijavnica to zahteva !?. Tako bi lahko še dolgo navajal.

 

22. 1. 2014 je bila na portalu oddan pobuda, ki se prav tako navezuje na področje turističnega poročanja

 

MNZ prijavna služba

Predlog poenostavitve prijave začasnega bivališča turistov.

Predlagam, da se rubrike iz prijavne knjige skrčijo na ime in priimek, datum rojstva, državljanstvo (glede na osebni dokument), datum prihoda v namestitveni objekt. Niti domači, niti tuji dokumenti namreč ne vsebujejo zahtevanih podatkov. Sledi mučno zasliševanje in nezadovoljstvo ob tem in izpolnjevanju priloge 10. Priloga 10 pa ni nikakršna garancija verodostojnosti.

Odgovor pristojnega organa

Odgovor Ministrstva za notranje zadeve:

 

Spoštovani.

Za posredovano pobudo se vam zahvaljujemo, obenem pa vam želimo v nadaljevanju pojasniti trenutno stanje na področju poročanja v turizmu. Glede na to, da smo v preteklosti tudi sami državni organi ugotovili nepotrebna bremena o katerih pišete, smo se lotili medresorskega projekta poenostavitev poročanja v turizmu oziroma na kratko imenovanega e-turizem.

Cilj projekta je razbremenitev poslovnih subjektov (poročevalskih enot) statističnih in drugih poročanj, hkrati racionalizirati delo vseh uporabnikov in zagotoviti večjo kakovost zbranih podatkov s ciljem, da se podatki posredujejo na eno mesto in samo enkrat. Aktivnosti za izvedbo intenzivno potekajo med predstavniki MNZ, AJPES, SURS, MGRT, Policijo RS in občinami in so v zaključni fazi. Implementacija in prehod v testno okolje je predvideno v letu 2014, po sprejetju sprememb Zakona o prijavi prebivališča s čimer se bo ukinilo zbiranje podatkov o kraju rojstva ter Zakona o spodbujanju razvoja turizma.

Z vzpostavitvijo enotne vstopne točke za potrebe poročanja poslovnih subjektov, dosegljivostjo vseh relevantnih informacij glede poročanja na enem mestu, elektronsko podprtim postopkom poročanja, z združevanjem istovrstnih podatkov in zmanjšanjem števila potrebnih poročil, odpravljenim poročanjem o istih zadevah večim organom, racionalizacijo in enotnim vpogledom v podatke - izmenjava podatkov po uradni dolžnosti, bomo tako prispevali:
- k učinkovitejšemu poslovanju,
- prihranku v času,
- znižanju stroškov,
- prav tako pa k racionalizaciji delovanja javne uprave in
- večjim pregledom informacij in podatkov o poslovanju poslovnih subjektov.

Prvi izmed zaznanih problemov v obstoječem sistemu predstavlja razdrobljenost podatkov oziroma informacij glede samih namestitvenih obratov, saj nimamo enotne centralne evidence le-teh.

Poleg omenjenega se je na podlagi izvedenih analiz izkazalo, da je glavni problem poročanja podatkov količina podatkov, ki jih morajo nastanitveni obrati pošiljati, frekvenca pošiljanja in zastarelost sistema – podatki se še vedno vnašajo ročno in pošiljajo po navadni pošti. Poleg tega je nabor podatkov, ki jih zahtevajo organi za svojo nadaljnjo obdelavo, zelo obsežen. V večini primerov so podatki istovrstni, pri čemer jih je potrebno sporočati različnim institucijam. Izračunali smo, da zakonodaja povzroča gospodarskim subjektom približno 400.000 evrov  in javni upravi 143.000 evrov  stroškov na letni ravni.
Skladno z informacijami, ki smo jih pridobili na podlagi analize od nastanitvenih objektov, strokovne javnosti in organov javnega sektorja, je potrebno rešitve prilagoditi v smeri zmanjšanja obsega podatkov, ki jih je treba periodično poročati javnemu sektorju, optimizirati je potrebno frekvenco poročanja, hkrati pa vzpostaviti spletni sistem, s pomočjo katerega bi nastanitvene enote z enkratnim pošiljanjem podatkov poslale potrebne podatke vsem upravičenim subjektom, ki podatke potrebujejo, ti pa bi jih zajemali iz enega administrativnega vira.

 

Katere cilje uresničimo s predlaganim modelom poročanja preko enotne vstopne točke?
1.    Z vzpostavitvijo centralnega registra bomo zajeli vse namestitvene enote (dejansko vsako poslovno enoto);
2.    podatki bodo veliko kvalitetnejši;
3.    nadzor bo učinkovitejši;
4.    preprečevala se bo siva ekonomija;
5.    razbremenili se bodo poslovni subjekti (poročevalske enote) z dosego optimalne enostavnosti in časovne zamudnosti pri poročanju in
6.    racionaliziralo se bo delo z vidika turističnega poročanja v javni upravi.