Oddajte pobudo

Predlagam poenostavitev postopkov oddajanja priporočenih pošiljk na poštah

Področje: Poslovni SOS
Pristojni organi: MGTŠ
  • 08. 11. 2013Pobuda objavljena
  • 08. 11. 2013Pobuda posredovana v odziv
  • 24. 12. 2013Pobuda sprejeta in zaključena

Pobuda

Zakaj moram za oddajo ene priporočene poštne pošiljke trikrat napisati svoj in naslovnikov naslov?

Moj predlog: namesto da ročno pišemo potrdila bi lahko vsak poštar bil opremljen z napravo podobno kot jo imajo sprevodniki na vlaku - potrdila o prejemu ipd. bi se lahko tiskala neposredno pred prejemnikom oz. pošiljateljem.

Odgovor pristojnega organa

Odgovor Pošte Slovenija:

 

Pošta pri sprejemanju določenih vrst pošiljk pošiljatelju izda potrdilo o oddaji pošiljke, s katerim pošiljatelj v primeru vložitve reklamacije dokazuje, da je določeno pošiljko oddal pri izvajalcu. Potrdila oziroma obrazci, ki se v večji meri uporabljajo pri sprejemanju poštnih pošiljk so različni, in sicer odvisno od vrste pošiljke (ali pošiljatelj odda v prenos pismo ali pakete), števila oddanih pošiljk (npr. za pošiljanje večjega števila knjižnih pošiljk se uporabi popis oddanih pošiljk) in načina plačila poštnine (v gotovini, po računu).

 

Zaradi navedenih postopkov sprejema pošiljk ne moremo enačiti z enostavnim načinom, ki velja za prodajo vozovnic, saj je treba za vsako pošiljko zagotoviti sprecifične podatke, ki so variabilni (npr. masa pošiljke na osnovi katere se zaračuna poštnina za prenos pošiljke, sprejemna številka pošiljke, naslovnikov in pošiljateljev naslov, oznaka dodatnih storitev itd.) in jih je potrebno ob sprejemu posamezne pošiljke vnesti v sistem.

 

Pogodbenim poslovnim strankam so že na voljo aplikacije, ki omogočajo vnos teh potrebnih atributov določene pošiljke, tisk spremne in sprejemne dokumentacije in elektronski prenos podatkov o oddanih pošiljkah na pošto, ki opravlja sprejem pošiljk.