Oddajte pobudo

Virtualna ambulanta

Področje: Zdravstvo
Pristojni organi: MZ
  • 29. 10. 2013Pobuda objavljena
  • 29. 10. 2013Pobuda posredovana v odziv
  • 06. 01. 2014Pobuda sprejeta in zaključena

Pobuda

Spoštovani!

Morda bi tako naročali, se dogovorili o prevzemu receptov, časa bi bilo dovolj, da se to pripravi, če bi to virtualno posredovali nekaj dni prej. Če na primer potrebujem recept za stalna zdravila se naročim, grem v ambulanto, tam čakam in dočakam ali ne, da dobim recept. Kar ni pod nujno kot morda napotnica za pregled, recept, svetovanje glede kakšnega postopka ali ukrepa, reševanje konfliktov....bi se lahko v tem sodobnem času reševalo in urejalo sproti brez nepotrebnega čakanja po čakalnicah, kar preko virtualne ambulante, če jo smem tako imenovati. Na tak način bi lahko tekla dvosmerna komunikacija, ki bi se izvajala v času, ko smo prosti in ne bi bilo treba motiti delovnega procesa na delovnem mestu, samo zato, ker moramo k zdravniku po napotnico, recept, se naročit na pregled...telefonov marsikje ne dvigujejo zaradi preobremenjene ambulante...menim, da družinski zdravnik na katere se nanaša ta moj predlog dovolj dobro pozna svoje paciente, da bi takšen način urejanja manj nujnih zadev uspeval in bi bile redne ambulante za nujne primere zares namenjene le osebnemu in takojšnjemu stiku in takojšnji in uspešni pomoči s strani zdravnika.

Odgovor pristojnega organa

Odgovor Ministrstva za zdravje:

 

V okviru MZ že nekaj časa teče projekt eZdravje, v okviru katerega pripravljamo več informacijskih rešitev, ki bodo povezane odpravile več težav, ki jih omenjate.

eRecept bo že v začetku naslednjega leta omogočil predpisovanje zdravil na elektronskih obrazcih, hkrati pa bo vsem, ki sodelujejo v procesu zdravljenja pacienta, omogočil dostop do podatkov o vseh zdravilih, ki so bila pacientu izdana.

Interoperabilna hrbtenica, ki smo jo omogočili februarja letos, je infrastruktura, ki že danes omogoča souporabo odpustnih pisem in ambulantnih izvidov (ob avtorizaciji dokumenta se kopija dokumenta avtomatsko prenese v neke vrste "ekarton" pacienta, kjer ima do njega dostop osebni zdravnik).  Pogodbo za souporabo IH je podpisalo že 50 izvajalcev zdravstvene dejavnosti (bolnišnic in zdravstvenih domov).

V naslednjem letu nameravamo uporabo te infrastrukture še razširiti s hranjenjem povzetka zdravstvenega zapisa, kjer bi vsi, ki se srečajo z pacientom, lahko na enostaven način prišli do zanesljivih informacij o njegovi anamnezi, diagnozah, alergijah, implantatih… - torej povzetek podatkov, ki lahko pomembno vpliva na odločitve v zvezi z zdravljenjem pacienta.

Projekt eNaročanje bo pacientu v prvi polovici naslednjega leta omogočil enostavno izbiro zdravstvene ustanove in termina za zdravstveno storitev, za katero mu je (elektronsko) napotnico izdal osebni zdravnik. Informacije o prostih terminih za vse ustanove sekundarne in terciarne ravni bodo zbrane na enem mestu, pacient ali njegov osebni zdravnik ali medicinska sestra pa bosta preko portala izbrala ustanovo in termin in bila naročena na določen termin preko par klikov.

Rešitve bodo polno zaživele v naslednjem letu, ko bo, upamo,  pozitiven učinek viden tudi za pacienta pri obiskih zdravnika.