Odgovor Ministrstva za notranje zadeve
Izpostavljeni primer bo MNZ obravnavalo pri sprejemanju sprememb pravilnika in skušalo prosilcem olajšati oddajane vlog s čim manj administrativnimi ovirami, in sicer, da v fazi prijave zadošča izjava o relevantnem dejanskem stanju (veljavna pogodba, ime delovnega mesta, tarifni razred, skupna delovna doba), ki se preverja na podlagi naknadno predloženih dokazil uspešnih prosilcev. Tako bodo obveznost dostavljanja zahtevanih prilog morali izpolniti zgolj uspešni in ne vsi prosilci.
Upravljanje s službenimi stanovanji Ministrstva za notranje zadeve (v nadaljevanju MNZ) ureja interni akt ministrstva, in sicer Pravilnik o oddaji službenih stanovanj, samskih sob in ležišč v samskih sobah Ministrstva za notranje zadeve za potrebe Policije (v nadaljevanju pravilnik). Konkretna pripomba se nanaša na oddajo službenih stanovanj v posebnih primerih (48. in 49. člen pravilnika), kjer je določen postopek oddaje stanovanj javnim uslužbencem - zunanjim prosilcem.
Navedena člena določata pogoje po katerih se določa vrstni red prosilcev in s tem pravica do dodelitve službenega stanovanja. Ker MNZ nima podatkov o prosilcih, ki niso pri njem zaposleni, dodelitev stanovanja pa je odvisna
od zaposlitve prosilca, oddaljenosti od delovnega mesta, tarifnega razreda v katerega je razporejen in delovne dobe je potrebno te podatke v postopku pridobiti.
Dodeljevanje službenih stanovanj namreč ne poteka po splošnem upravnem postopku ampak predstavlja poslovanje delodajalca. MNZ kot izvajalec razpisa torej ne more naložiti drugemu organu, da mu te podatke posreduje četudi razpolaga z dovoljenjem prosilca, ker za to nima pravne podlage. Navedeno izhaja tudi iz mnenja Informacijskega pooblaščenca, da gre v konkretnih primerih za osebne podatke oz. dokumente, ki spadajo v kategorijo nevarovanih osebnih podatkov in da je možna pravna podlaga za pridobivanje zahtevanih listin Zakon o dostopu do informacij javnega značaja (kombinacija 1., 4. in 5. člena ter tretjega odstavka 6. člena ZDIJZ). Navedena pravna podlaga je v konkretnem primeru prvič nezavezujoča (torej ne nalaga obveznega poizvedovanja) in drugič lahko precej neučinkovita (20 delovnih dni za odgovor, možnost zavrnitve, ...).
Zato je iz vidika večje učinkovitosti izvedbe postopka dodeljevanja stanovanj bolj smiselno vzpodbujanje prosilcev k prilaganju dokazil. V primeru, da posamezni prosilec tega ne želi lahko za podatke oz. listine zaprosi MNZ, vendar zaradi navedenih dejstev obstaja možnost pridobitve potrebnih podatkov in listin z zamudo oz. celo možnost, da podatkov ne prejme zaradi morebitne zavrnitve posredovanja zaprošenih podatkov in listin s strani upravljavcev navedenih zbirk, kar pa ima lahko za posledico izločitev prosilca iz postopka dodeljevanja stanovanja.
Poleg tega pa obstaja velika verjetnost nerazumnega podaljšanja postopka dodeljevanja stanovanj za vse prosilce, ki so oddali vlogo na razpis.
Obvestilo o razpisu za službena stanovanja
Pobuda
Pozdravljeni.
Spodaj omenjeno zagotovo ne pripomore k učinkoviti in prijazni državni/javni upravi zato predlagam, da se pobuda preuči in poišče rešitev, ki bo optimalnejša.
Javni uslužbenci, ki so upravičeni do prijave na razpis, morajo k pisni vlogi priložiti še naslednje listine:
1. kopijo veljavne pogodbe o zaposlitvi
2. potrdilo kadrovske službe delodajalca, iz katerega je razviden naslov delovnega mesta, kjer javni uslužbenec opravlja delovno mesto
3. potrdilo kadrovske službe delodajalca o tarifner razredu, v katerega je uvrščeno delovno mesto, ki ga zaseda javni uslužbenec
4. potrdilo kadrovske službe delodajaca o skupni delovni dobi javnega uslužbenca v organih državne uprave
Pisno vlogo za dodelitev stanovanja pošlje javni uslužbenec skupaj z ostalimi zahtevanimi listinami po pogojih razpisa najkasneje do 18.10.2013 na naslov: