Oddajte pobudo

Poenostavitve na področju poročanja o plačah

Področje: Finance
Pristojni organi: MF
  • 14. 02. 2012Pobuda objavljena
  • 14. 02. 2012Pobuda posredovana v odziv
  • 01. 03. 2012Pobuda sprejeta in zaključena

Pobuda

Predlagam odpravo administrativnih ovir pri poročanju podatkov o plačah. Trenutno se podatke o plačah pošilja ločeno po različnih inštitucijah (DURS, AJPES, ZPIZ,..) ter na različnih obrazcih, kar je z vidika poročevalca neracionalno in povzroča nepotrebno izgubo časa. Glede na to, da gre za poročanje istih podatkov o plačah predlagam možnost združitve podatkov poročanja na skupen obrazec oz. poročilo, ki bi posameznim inštitucijam poenostavil nadaljnjo obdelavo podatkov ter s tem zagotovil pridobitev potrebnih podatkov.

Poročanje podatkov v okviru enotnega obrazca bi se lahko izvedla za naslednje obrazce:
- M4 obrazec (ZPIZ): podatki o obdobju zavarovanja, plači oziroma zavarovalni osnovi in nadomestilih plače ter o plačanih prispevkih,
- REK obrazci (DURS): obračun davčnega odtegljaja zbirno in individualno po posameznem davčnem zavezancu,
- 1/ZAP-M obrazec (AJPES): mesečno poročilo o izplačanih plačah pri pravni osebi.

Odgovor pristojnega organa

Ministrstvo za finance se je v sodelovanju z drugimi organi z možnostjo poenostavitve pri poročanju podatkov o plačah ukvarjalo že v preteklosti. V zvezi s pobudo je Ministrstvo za finance sklicalo sestanek s predstavniki Zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje, Ministrstvom za de!o, družino in socialne zadeve, AJPES, Statističnim uradom RS in Davčno upravo RS.

Udeleženci sestanka so se strinjali, da je pri poročanju podatkov poslovnih subjektov potrebno zasledovati cilj zmanjševanja obremenitev poslovnih subjektov, ter hkrati zagotoviti nujne podatke, ki jih prejemniki potrebujejo za izvajanje svojih pristojnosti.

Po pregledu stanja na področju poročanja podatkov o plačah je bilo ugotovljeno, da organi potrebujejo podatke za različne namene, na primer, za davčne, statistične, za uveljavljanje pravic iz pokojninskega in invalidskega namena, zato podatkov, ki se zbirajo pri enem organu, ni vedno mogoče uporabiti za potrebe drugega organa. Tako na primer ni mogoče uporabiti statističnih podatkov za vodenje upravnih postopkov, v katerih se odloča o pravicah posameznika. Pravne podlage za zbiranje in posredovanje podatkov so različne, različna je tudi časovna dinamika poročanja. Izpostaviti je potrebno tudi stroške spremembe programske opreme pri zavezancu in pri prejemnikih podatkov, ki bi nastali zaradi morebitne poenostavitve poročanja na enem obrazcu.

Na sestanku je bilo ugotovljeno, da je predlagana poenostavitev zapletena, ureditev zanjo zahteva potreben čas, ter da je ocena predloga odvisna od podrobne preučitve.

Z namenom poenostavitev administrativnih ovir, vključujoč administrativne stroške pošiljateljev podatkov in prejemnikov podatkov, zmožnosti in omejitve informacijskih sistemov prejemnikov podatkov, bodo pristojni organi najprej preučili možnosti za črtanje določenih podatkov, ugotovili katere podatke lahko pridobijo od drugih organov ter iskali še druge možnosti za odpravo obremenitev v zvezi s poročanjem.