Oddajte pobudo

ATA karnet

Področje: Finance
Pristojni organi: MF
  • 13. 09. 2013Pobuda objavljena
  • 13. 09. 2013Pobuda posredovana v odziv
  • 30. 09. 2013Pobuda sprejeta in zaključena

Pobuda

ATA karnet - je dokument, ki se uporablja ob začasnem izvozu blaga (za sejme, raziskovalno opremo, učne materiale...).

Za izdajo je pooblaščena GZS, ki potrditev zaračunava (http://www.gzs.si/slo/skupne_naloge/javna_pooblastila/ata_zvezk). Nesmiselno je, da za "nakup" tega dokumenta zahtevajo izpolnitev vloge z enakimi podatki, ki jih mora prosilec ponovno vnesti tudi v ATA karnet, torej jih izvoznik vnaša dvakrat.

Še huje pa je, da enake podatke (ki jih ni malo, zato postopek na meji traja kar precej časa) carina na meji ponovno ročno vnese v svoj sistem in sicer dvakrat - ob izstopu iz SLO in ponovno ob vstopu v SLO. Hrvaška carina jih npr. vnese le 1x, ob vrnitvi oz. tranzitu jih le označi v računalniku.

Odgovor pristojnega organa

Odgovor Ministrstva za finance, Carinske uprave RS

 

V zvezi z omenjeno pobudo vas obveščamo, da smo z vstopom Hrvaške v Evropsko Unijo začeli uporabljati za potrebe carinsekga nadzora novo aplikacijo "modul nadzora" (MNAD), ki je nadomestila stare kontrolnike K63 in K64 iz SICIS-a in aplikacijo "modul izstopa" (MOIZ).

 

Prednost nove aplikacije je v enostavni uporabi in hitrejšemu vnosu podatkov, ko blago vstopa oz. izstopa iz carinskega območja Skupnosti. Kontrolnika K63 in K64 iz SICIS-a sta se uporabljala z namenom natančnega knjiženja pošiljk po posameznih postavkah blaga. Če je pošiljka vsebovala več postavk je bilo evidentiranje zamudno. Seveda pa je tako evidentiranje omogočilo tudi določene prednosti z vidika carinskega nadzora in kasnejšega razdolževanja začasno uvoženega/izvoženega blaga.

 

Pri tem je potrebno dodati, da se je pred uvedbo nove aplikacije MNAD, pošiljka knjižila v dve aplikaciji; v SICIS (K63) in MOIZ. Po 1. 7. 2013 se pošiljka, ki izstopa iz carinskega območja knjiži samo v MNAD (nadgradnja aplikacije MOIZ). Opustitev starega načina evidentiranja pomeni bistveni prihranek na času, tako za stranke kot pri delu carinskega organa.