Oddajte pobudo

Spremeba zastopnika društva preko spleta

Pristojni organi: MNZ
  • 05. 06. 2025Pobuda objavljena
  • 05. 06. 2025Pobuda posredovana v odziv
  • 01. 07. 2025Pobuda sprejeta

Pobuda

Sedaj je potrebno z dokumenti iti na tobačno kjer se čaka po nepotrebnem v vrsti prav tako je potrebno do Tobačne priti, medtem ko je sam proces spremembe precej hiter in se more nujno premaknit na splet. Vse kar je potrebno je vložiti dokumente in plačati takso ki znaša 8 evrov. S tem bi zmanjšali izgubo časa tako vložiteljem kot uslužbencem in pohitrili sam proces brez večjih prilagoditev. Drugače bi izredno podprl digitalizacijo javne uprave v modelu Estonije, kjer skoraj vse stvari lahko opraviš preko spleta.

Odgovor pristojnega organa

Odgovor Ministrstva za notranje zadeve:

Prejeli smo pobudo za administrativno razbremenitev oziroma poenostavitev postopkov, v kateri pobudnik predlaga, da bi se vloga za registracijo spremembe zastopnika društva vložila preko spleta, saj naj bi bilo treba sedaj takšno vlogo vložiti osebno pri upravni enoti, kjer se čaka po nepotrebnem v vrsti. S tem bi zmanjšali izgubo časa tako vlagateljem kot uslužbencem in pohitrili sam proces brez večjih prilagoditev.

V zvezi s tem pojasnjujemo, da mora društvo na podlagi 20. člena Zakona o društvih (Uradni list RS, št. 64/11 – uradno prečiščeno besedilo in 21/18 – ZNOrg) v primeru, če spremeni ime, skrajšano ime, sedež ali druge določbe temeljnega akta, zastopnika ali naslov sedeža društva, vložiti zahtevo za registracijo spremembe v 30 dneh od nastale spremembe pri upravni enoti, na območju katere ima društvo sedež. Zahtevi za registracijo sprememb mora društvo priložiti zapisnik seje organa, na kateri so bile sprejete spremembe. Če je bil spremenjen temeljni akt, mora zahtevi priložiti izvod sprememb temeljnega akta ali prečiščenega besedila temeljnega akta.

Zakon o društvih izrecno ne določa, na kakšen način se lahko vloži zahteva za registracijo posameznih sprememb pri društvu, zato se za vlaganje vlog uporablja Zakon o splošnem upravnem postopku (Uradni list RS, št. 24/06 - uradno prečiščeno besedilo, 105/06 - ZUS-1, 126/07, 65/08, 8/10, 82/13, 175/20 – IUOPDVE in 3/22 - ZDeb; v nadaljevanju: ZUP), ki v 63. členu omogoča vlaganje zahtev tudi v elektronski obliki. Zahteva mora biti podpisana z varnim elektronskim podpisom s kvalificiranim potrdilom, vloži pa se tako, da se (skupaj s prilogami) pošlje po elektronski poti informacijskemu sistemu organa ali enotnemu informacijskemu sistemu za sprejem vlog, vročanje in obveščanje. Glede na to, da morajo biti vlogi za registracijo sprememb priložene tudi listine, ki dokazujejo verodostojnost sprejetih sprememb (npr. zapisnik zbora članov, na katerem so bile sprejete spremembe, ki mora biti podpisan v skladu s temeljnim aktom, temeljni akt, ki je podpisan s strani zastopnika društva), lahko uradna oseba, ki vodi postopek, zaradi  ugotovitve, ali se prepis oziroma kopija dokumentov ujema z izvirnikom, v postopku registracije sprememb na podlagi tretjega odstavka 173. člena ZUP zahteva, da društvo  predloži oziroma pokažete izvirne listine.  

Zahteva za registracijo spremembe zastopnika društva (s prilogami), ki jo (novi) zastopnik društva podpiše s kvalificiranim digitalnim potrdilom, se torej lahko že po veljavnih predpisih vloži tudi po elektronski poti.

Glede na vse navedeno menimo, da je ureditev, ki se nanaša na registracijo spremembe zastopnika društva (ali drugih sprememb v društvu) ustrezno urejena.