Odgovor Ministrstva za infrastrukturo:
Ministrstvo za infrastrukturo pojasnjuje, da v sodelovanju z Ministrstvom za digitalno preobrazbo in Ministrstvom za javno upravo že pripravlja nekatere elemente digitalizacije v postopkih izdaje in podaljšanja veljavnosti vozniškega dovoljenja, ki so vključeni v Akcijski načrt Strategije digitalnih javnih storitev 2030, in katerih realizacija je predvidena v naslednjih letih (nadgradnja evidence o vozniških dovoljenjih s centralizirano evidenco izdanih potrdil o izpitu iz prve pomoči, nadgradnja evidence o vozniških dovoljenjih s centralizirano evidenco izdanih zdravniških spričeval ter izdaja vozniških dovoljenj v elektronski obliki).
Pri tem velja poudariti, da je digitalizacija postopka izdaje in podaljšanja veljavnosti vozniškega dovoljenja obsežen projekt, ki zajema več faz postopka, pri čemer je digitalizacija slednjega uvrščena v zadnjo fazo digitalizacije (v ta postopek pa so uvrščeni tudi vsi procesi pošiljanja določenih potrdil v elektronski obliki v evidenco o vozniških dovoljenjih (zdravniška spričevala, potrdila o dodatnih usposabljanjih voznikov začetnikov in voznikov, ipd.).
Glede predvidene digitalizacije določenih postopkov za odpravo administrativnih bremen pojasnjujemo, da je Ministrstvo za infrastrukturo zelo aktivno na tem področju, vendar vseh predlogov ni mogoče realizirati v kratkem času in istočasno. Za implementacijo posameznega predloga je treba v prvi vrsti zagotoviti ustrezno pravno podlago, v drugi vrsti pa tudi potrebna finančna sredstva in kadre.
Digitalizacija postopka podaljšanja vozniškega dovoljenja za voznike začetnike
Pobuda
Predlog odprave administrativne ovire je ta, da posameznik po opravljenem tečaju varne vožnje pooblasti center varne vožnje, da posreduje podatek o opravljenem tečaju varne vožnje posameznika upravni enoti. Podatke o opravljenih tečajih varne vožnje posameznikov bi centri varne vožnje posredovali v evidenco o vozniških dovoljenjih.