Oddajte pobudo

Lokacijski ogled

Pristojni organi: MNVP
  • 28. 02. 2025Pobuda objavljena
  • 28. 02. 2025Pobuda posredovana v odziv
  • 18. 04. 2025Pobuda sprejeta

Pobuda

V postopkih povezanih z gradnjo je veliko zapletov in usklajevanja različnih mnenjedajalcev in strank v postopkih, ko je bilo že veliko dela narejenega IDZ, DPP,.... Včasih je bil prvi korak za gradnjo, lokacijski ogled, kjer so se na zemljišču srečali investitor, predstavnik občine (skladnost z OPN) in predstavnik UE, kjer je vsak navedel kakšne zahteve so za predvideno gradnjo. Investitor je pojasnil svoje želje. Občina je sporočila ali je to skladno z načrti upravljanja prostora in kakšne so dopustne velikosti in oblike. UE kakšne pravice in soglasja bojo za to potrebne. Na koncu so naredili zapisnik, ki je bil osnova za projektiranje. Zdaj se porabi dosti več časa, da se izdela dokumentacija o kateri se kasneje parcialno odloča. Tako je več individualnih razlag predpisov, ki se razlikujejo med referenti in lokacijami. Predlog za naprej je, da se ponovno vrnejo ogledi na zemljišču. Če gremo na digitalne rešitve, se uvede nek elektronski meeting. Na podlagi investitorjeve oznake, označbe, pripombe na prostorskem sistemu (definirana lokacija in krajši tekstualni opis namere z možnostjo slikovne priponke) se skliče sestanek in naredi dopis,

Odgovor pristojnega organa

Odgovor Ministrstva za naravne vire in prostor: 

Sistem, ki je veljal pred več kot 20 leti je v sedanji sitem dovoljevanja gradnje nemogoče prenesti. Zavedati se je treba, da se je v tem času lokalna samouprava preobrazila in da občine niso več pristojne za izdajo gradbenih dovoljenj. Te naloge je 1. 1. 1995 prevzele država oziroma takrat ustanovljene upravne enote. V zadnjih desetletjih se je povečala odgovornost projektantov in pooblaščenih arhitektov in inženirjev, ki so prevzeli pomembne del lahko, ki so jih prej pri izdaji gradbenih opravljale občine. Prav tako se je spremenila vsebina gradbenega dovoljenja, ki je nekoč vseboval mnogo več tehničnih elementov kot sedaj. Spremenil se je tudi zaposlitveni profil uradnikov na upravnih enotah, ki praviloma nimajo tehničnih znanj, so pa verzirani upravni delavci. Tudi število in naloge mnenjedajalcev, ki opravljajo vlogo skrbnikov različnih javnih interesov se je povečalo, deloma tudi zaradi pridružitvi Slovenije Evropski uniji.

Veljana gradbena zakonodaja določa, da mora investitor oziroma po njegovem pooblastilu po navadi projektant, pridobiti potrebna mnenja (prej soglasja). Torej se upravnemu organu predloži projektna dokumentacija, ki vsa menja vsebuje in jih projekt tudi upošteva. V primerih, ko mnenj ni oziroma so med seboj neusklajena, Gradbeni zakon vsebuje rešitve, ki so določene v členih od 43. do 47.

Osnutek sprememb Gradbenega zakona pa vsebuje določbo, ki temelji na nedavnih izkušnjah pri gradnje nadomestitvenih objektov in ki bo predvidoma omogočala, da se izvede        sočasna lokacijska obravnava lokacijska preveritve in dokumentacije za gradbeno dovoljenje ter so mnenja na občinski podobni prostorski načrt tudi mnenja na dokumentacijo.

Zato ocenjujemo, da je sistem graditve preuranjeno spreminjati tako korenito kot je predlagano.