Oddajte pobudo

ACC (adaptive cruise control)

Pristojni organi: MzI
  • 10. 02. 2025Pobuda objavljena
  • 10. 02. 2025Pobuda posredovana v odziv
  • 18. 04. 2025Pobuda sprejeta

Pobuda

Pozivam Sektor za vozila, voznike in varnost cestnega prometa, da omogoči lastnikom vozi v Sloveniji, ki imajo v vozilu vgrajen sistem ACC, da ga lahko aktivno uporabljajo saj bistveno prispeva k večji varnosti v prometu! Opazil sem, da ko sem z vozilom v Avstriji sistem brez problema deluje, v Sloveniji pa ne!?! Pri prodajalcu sem vprašal,  zakaj je tako in dobil odgovor, da zato ker Slovenija ne plačuje licence za uporabo ACC. Medtem ko za električna vozila deluje, ker tako zahteva regulativa evropske unije, za vozila z notranjim izgorevanjem to ne velja! To je nezaslišano! Smo torej vozniki kljub plačanim cestninam in registracijam manjvredni od voznikov EV (električnih vozil)? Moja pobuda je, da glede na povečano varnost ob aktivni uporabi ACC Slovenija nemudoma omogoči uporabo sistema vsem, brez izjeme, če imajo vozilo, ki podpira ACC!

Odgovor pristojnega organa

Odgovor Ministrstva za infrastrukturo: 
v pobudi, kije bila posredovana v obravnavo Ministrstvu za infrastrukturo predlagatelj poziva, da
se lastnikom vozil v Sloveniji, ki imajo v vozilu vgrajen sistem ACC omogoči, da ga lahko
aktivno uporabljajo, saj bistveno prispeva k večji varnosti v prometu. Predlagatelj navaja, da
sistem v Avstriji deluje, medtem ko v Sloveniji ne, ker Slovenija ne plačuje licence za uporabo
ACC, o čemer naj bi bil obveščen s strani prodajalca. Navaja še, da sistem ACC za električna
vozila deluje, ker tako zahteva regulativa evropske unije, medtem ko za vozila z notranjim
izgorevanjem to ne velja. Njegova pobuda je, da glede na povečano varnost ob aktivni uporabi
ACC, Slovenija nemudoma omogoči uporabo sistema vsem vozilom, ki podpirajo ACC, brez
izjem.
Ministrstvo za infrastrukturo pojasnjuje, da v kolikor je s kratico ACC mišljen prilagodljivi
tempomat v cestnem motornem vozilu (Adaptive cruise control), gre v predmetni zadevi za
elektronski sistem, ki ga je proizvajalec vgradil v vozilo, ga homologiral in pomaga vozniku, da
vozilo prilagaja hitrost vozilu, ki vozi pred njim. Tak sistem ni odvisen od pogona vozila in tudi se
zanj ne plačuje nobena licenca.