Odgovor Ministrstva za digitalno preobrazbo:
Zahvaljujemo se za pobudo za poenostavitev oddaje vloge za oddajanje pripomb na
vrednotenje nepremičnin, ki jo uporabniki najdejo na portalu eProstor na povezavi
https://www.e-prostor.gov.si/, ter na vlogo za doplačilo najemnin lastnikom
denacionaliziranih stanovanj, ki je uporabnikom na voljo na spletni strani Stanovanjskega
sklada Republike Slovenije na povezavi: https://ssrs.si/denacionalizacija/
Navedeni vlogi sta v pristojnosti Ministrstva za naravne vire in prostor ter Stanovanjskega
sklada RS.
Na MDP si prizadevamo za čim večjo digitalizacijo poslovanja in upravnih procesov, kar
pomeni bolj učinkovite, hitrejše, uporabnikom prijaznejše storitve ter prihranek tako časa
kot tudi stroškov. Informacijska rešitev, ki omogoča elektronsko poslovanje z državo na
način »oddajanja najrazličnejših vlog preko spletnih obrazcev z uporabo digitalne
identitete« je državni portal eUprava. Skrbnik informacijske rešitve in upravljavec je
Ministrstvo za digitalno preobrazbo (MDP), medtem ko so za vsebino odgovorni pristojni
organi. Slednji kot lastniki storitve lahko ocenijo, ali je državni portal eUprava primerna in
smiselna rešitev za vzpostavitev elektronskega načina izvedbe storitev iz njihove
pristojnosti.
Želimo poudariti, da je ključno pri naslavljanju digitalizacije poslovanja učinkovito
sodelovanje med resorji, ki edino lahko prinese ustrezne in konkretne rešitve v posameznih
primerih. Na MDP smo zainteresirani in pripravljeni, da na državnem portalu eUprava
objavimo elektronsko vlogo v sodelovanju z vsebinsko pristojnim organom oz. lastnikom
elektronske storitve.
Elektronske vloge in obrazci
Pobuda
V naši državi imamo še vedno ogromno vlog raznim organom oziroma izvajalcem upravnih postopkov, kjer se vloge vlagajo po e-mailu. Glede tega sem se v zadnjem času srečal z dvema primeroma:
- oddajanje pripomb na vrednotenje nepremičnin pri GURS, kjer se obrazca, ki je v pdf formatu, ne da digitalno izpolniti;
- oddajanje vlog za doplačilo najemnin lastnikom denacionaliziranih stanovanj, kjer je sicer obrazec v word formatu, a se ob digitalnem podpisu z digitalnim potrdilom in pošiljanju take vloge po e-mailu plača nižja taksa, kot ob tiskanju, lastnoročnem podpisu in pošiljanju skenirane vloge prav tako po e-mailu, ko se plača višja taksa.
Predlagam, da se v tej državi končno uvede en sistem za oddajanje najrazličnejših vlog preko spletnih obrazcev in z identifikacijo z digitalnim potrdilom. Tako se privarčuje na tiskanju in skeniranju, pa tudi različno visoka taksa glede na vrsto podpisa (pisalo v primerjavi z digitalnim potrdilom) je prav tako sporna.