Oddajte pobudo

Nakup avtobusnih kart preko spleta ali na blagajni naj dejansko zagotovi sedez

Področje: Promet
Pristojni organi: MzI
  • 20. 08. 2024Pobuda objavljena
  • 20. 08. 2024Pobuda posredovana v odziv
  • 10. 09. 2024Pobuda sprejeta

Pobuda

Spostovani, imam predlog, kako uspesno resiti tezave s prepolnimi avtobusi in dolgimi vrstami na ljubljanski postaji. Pa saj lahko v tej gneci pride tudi do nesrece, mar odgovorni res cakajo samo na to? Nakup preko spleta ne zagotavlja, da bomo dobili sedez!!!??? Kako je to sploh mogoče v dobi pametnih telefonov!!! Moj predlog je, da nakup oz. rezervacija preko spleta ali pri blagajni potniskega prometa zagotavlja sedez ob pogoju, da je prihod na avtobus 5 ali 10 minut pred odhodom. Takrat sofer preveri, ali kateri od potnikov, ki so opravili nakup, ni prisoten, in lahko proda preostale sedeze tistim, ki nimajo kart, kupljenih preko spleta ali na blagajni. Tako bi lahko tudi nacrtovali vec avtobusov v primeru razprodanih sedezev. Tudi vsi, ki imamo brezplacne karte za upokojence in invalidi bi si tako z rezervacijo zagotovili sedez. Upokojenci, ki nimajo dostopa do pametnih naprav, bi lahko rezervacijo sedeza opravili pri blagajni. Vceraj ob 10.10 hcerka ni prisla na avtobus za Piran, ceprav je karto kupila 2 dni prej , ugotovila sem, da cas odhoda sploh ni naveden??? Uspela je na naslednji avtobus ob 11.10. Ker sem jo pospremila, sem lahko opazovala dolgo vrsto potnikov, vsaj za 3 avtobuse, ki so cakali na avtobus za Bled. v hudi vrocini so cakali na soncu. Res nekaj nepredstavljivega v danasnjem casu. Sploh to, da kupis karto, ki potem ne velja oz. brez navedenega casa odhoda Cas je, da nekaj spremenite, tujci ne morejo verjeti, kako je to sploh mogoce, pa tudi mi, ki veckrat potujemo in opazujemo gneco in dolge vrste. Mogoce predloga res nisem poslala na pravi naslov, a mislim, da na nekem uradu tega niso ali nocejo ustrezno rešiti. Mogoče pa ne znajo?

Odgovor pristojnega organa

Odgovor Ministrstva za okolje, podnebje in energijo:

prejeli smo vašo pobudo, s katero predlagate, da bi se že ob nakupu oziroma rezervaciji kart za
avtobus zagotovil oziroma rezerviral sedež na določenem avtobusu.
Na Ministrstvu za okolje, podnebje in energijo smo vašo pobudo proučili ter najprej pojasnjujemo,
da bi uvedba predhodne rezervacije sedeža na določenem avtobusu pomenila tudi, da bi moral
vsak potnik, tudi tisti z mesečno vozovnico, vsak dan najprej narediti rezervacijo sedeža na
določenem avtobusu. To bi pomenilo dodatno gnečo na prodajnih mestih in potencialno tudi
dodatne stroške, če bi morali rezervacijo plačati. V primeru brezplačne rezervacije bi lahko nekdo
sedež rezerviral, potem pa ga na avtobus ne bi bilo, sedež v avtobusu bi posledično ostal
nezaseden. Menimo tudi, da bi prodaja rezerviranega sedeža in plačanega prevoza drugemu
potniku, če potnik, ki ima rezervirani sedež in kupljeno karto za prevoz, ne bi prišel na avtobus
pet oziroma deset minut pred odhodom, povzročila veliko nezadovoljstva pri potnikih, ki bi imeli
kupljeno karto za prevoz, saj bodo pričakovali, da jih rezervirani sedež čaka. Po našem mnenju
že iz navedenih razlogov splošna uvedba rezervacijskega sistema ne bi bila primerna.
Proučujemo pa smiselnost in možnosti uvedbe rezervacije sedeža za posamezne linije, kjer se
permanentno ugotavlja presežek potnikov (čeprav je v tem primeru možno zagotoviti tudi dodatna
vozila, kar smo prakticirali do sedaj) ali za posamezne vrste vozovnic.