Oddajte pobudo

Zamenjava vozniškega in prometnega dovoljenja

Pristojni organi: MzI
  • 06. 08. 2024Pobuda objavljena
  • 06. 08. 2024Pobuda posredovana v odziv
  • 14. 08. 2024Pobuda sprejeta in zaključena

Pobuda

Spoštovani, trenutna ureditev glede spremembe naslova na vozniškem in prometnem dovoljenju državljanom povzroča nepotrebne težave in stroške. Ob spremembi naslova je potrebno zamenjati vozniško in prometno dovoljenje, kar prinaša določene težave, ki bi se jim lahko izognili. Razlogi za pobudo so v nepotrebnih stroških in stresu za državljane. Gre za finančno breme, ki bi se mu lahko izognili s tem, da na teh dveh dokumentih ne bi beležili naslova imetnika, ki je že zabeležen na osebni izkaznici oziroma potnem listu. V primeru izgube ali kraje teh dokumentov so podatki o naslovu tako dostopni nepooblaščenim osebam. Predlagam torej, da se na vozniškem in prometnem dovoljenju ne bi več navajalo naslova imetnika, temveč bi se ti podatki samo vodili v zalednih aplikacijah ter se ustrezno ob spremembah tudi posodabljali. Ta rešitev je hitra, učinkovita in ne zahteva izdelave novega dokumenta, kar državljanom prihrani čas in denar. Trenutna ureditev, ki zahteva izdelavo novih dokumentov ob vsaki spremembi naslova, se zdi predvsem v interesu ponudnikov storitev izdelave dokumentov, saj jim omogoča zaslužek. Vendar pa to ni v interesu državljanov, ki se soočajo s finančnimi in logističnimi nevšečnostmi. Verjamem, da bi ta sprememba poenostavila postopek za državljane, zmanjšala nepotrebne stroške in povečala varnost njihovih osebnih podatkov. Lep pozdrav,

Odgovor pristojnega organa

Odgovor Ministrstva za infrastrukturo: 

V pobudi, ki ste jo posredovali v obravnavo Ministrstvu za infrastrukturo, predlagatelj navaja, da trenutna ureditev glede spremembe naslova na vozniškem in prometnem dovoljenju državljanom povzroča nepotrebne stroške in težave. Predlaga, da se naslov imetnika ne bi več navajal na teh dokumentih, saj so podatki že zabeleženi na osebnih dokumentih. S tem bi se poenostavil postopek, zmanjšali stroški in povečala varnost osebnih podatkov.

Ministrstvo za infrastrukturo v zvezi s predlogom o ukinitvi naslova imetnika na vozniškem in prometnem dovoljenju podaja naslednje pojasnilo:

Direktiva 2006/126/ES Evropskega parlamenta in Sveta z dne 20. decembra 2006 določa, da morajo države članice uvesti nacionalno vozniško dovoljenje, ki temelji na vzorcu Skupnosti, opredeljenem v Prilogi I, in vključuje podatke, navedene na vozniškem dovoljenju. Te določbe so bile v pravni red Republike Slovenije prenesene z uveljavitvijo 58.b člena Zakona o voznikih (Uradni list RS, št. 92/22 - uradno prečiščeno besedilo in 153/22), ki določa podatke, izpisane na vozniškem dovoljenju, in sicer: priimek in ime imetnika vozniškega dovoljenja, rojstni datum in rojstni kraj imetnika vozniškega dovoljenja, datum izdaje vozniškega dovoljenja in datum veljavnosti obrazca vozniškega dovoljenja, pristojni organ, ki je izdal vozniško dovoljenje, EMŠO imetnika vozniškega dovoljenja in številko registra, serijsko številko izdanega vozniškega dovoljenja, fotografijo imetnika vozniškega dovoljenja, lastnoročni podpis imetnika vozniškega dovoljenja, naslov stalnega oziroma začasnega prebivališča imetnika vozniškega dovoljenja, kategorije vozil in nacionalne kategorije vozil, ki jih imetnik vozniškega dovoljenja sme voziti, datum prve izdaje in datum izteka veljavnosti za vsako kategorijo, dodatne omejitve oziroma informacije, ki se vpisujejo v obliki kode ali podkode, druge povezane podatke, pomembne za upravljanje vozniškega dovoljenja, ter druge povezane podatke, pomembne za upravljanje vozniškega dovoljenja, oziroma podatke, povezane s prometno varnostjo.

Ker je vozniško dovoljenje javna listina, opremljena s fotografijo in jo je izdal državni organ, je uradni identifikacijski dokument, s katerim njegov imetnik dokazuje pravico do vožnje motornega vozila določene vrste ali kategorije, svojo identiteto in tudi naslov, na katerem prebiva. Zato se lahko vozniško dovoljenje uporabi v različnih postopkih pred uradnimi ali drugimi organi, v katerih je potrebno dokazovati tudi naslov prebivališča.

Nadalje direktiva Sveta 1999/37/ES z dne 29. aprila 1999 v 3. členu določa podatke, ki morajo biti navedeni v potrdilu o registraciji, skladno s Prilogo I in II, ter predpisuje uporabo usklajenih kod Skupnosti, ki so prikazane v prilogah. Te določbe so bile v pravni red Republike Slovenije prenesene z uveljavitvijo 63. člena Zakona o motornih vozilih (ZMV-1). Ta člen določa podatke, ki morajo biti vključeni v prometno dovoljenje, med drugim o registraciji vozila, izdanem prometnem dovoljenju, lastniku vozila ali osebi, na katero je vozilo registrirano, tehničnih pregledih, obveznem zavarovanju ter druge tehnične podatke. Podatki o lastniku vozila ali osebi, na katero je vozilo registrirano, vključujejo osebno ime oziroma firmo, datum rojstva, EMŠO oziroma matično številko, status lastnika vozila ter naslov stalnega ali začasnega prebivališča oziroma sedeža.

Ministrstvo za infrastrukturo poudarja, da tako Zakon o voznikih kot tudi Zakon o motornih vozilih glede podatkov, ki se vpisujejo v vozniško in prometno dovoljenje, temelji na evropskih direktivah, ki jih je Slovenija dolžna implementirati v svojo zakonodajo, zato dane pobude ne podpira.