Oddajte pobudo

Pobuda za ukinitev knjige gostov

Področje: Javna uprava
Pristojni organi: MGTŠ, MNZ
  • 06. 08. 2024Pobuda objavljena
  • 06. 08. 2024Pobuda posredovana v odziv
  • 18. 04. 2025Pobuda sprejeta

Pobuda

Pobuda za ukinitev obveznosti vodenja knjige gostov (v turizmu), saj so podatki ki se vanjo vpisujejo povsem enaki podatkom, ki jih oddajamo na portalu ETurizem (Ajpes) za poročanje o gostih in prenočitvah. Knjigo gostov je potrebno vsako leto uničiti, kar bi v času digitalizacije lahko prevzel obstoječi sistem ETurizem in bi sproti sestavljal tudi poročila o gostih in prenočitvah. Le ta bi lahko po zakonsko preteklem obdobju vse podatke o gostih enostavno izbrisal iz sistema. Trenutno je potrebno identične podatke beležiti tako digitalno v ETurizmu kot tudi v Knjigi gostov. Menim, da bi se dalo to delo početi samo enkrat in s tem prihraniti veliko ur brezpredmetnega dela beleženja podatkov gostov (podatkov iz njihovih osebnih dokumentov). V končni fazi je pri pridobivanju in izmenjavi podatkov v upravnem postopku je potrebno upoštevati tudi načelo načelo ekonomičnosti postopka (14. člen ZUP), po katerih strank pri uveljavljanju pravic organ ne sme obremenjevati s pridobivanjem podatkov, saj jih lahko sam iz uradnih evidenc pridobi enostavneje in hitreje.

Odgovor pristojnega organa

Odgovor Ministrstva za notranje zadeve: 

Ministrstvo za notranje zadeve se je seznanilo s pobudo za ukinitev obveznosti vodenja knjige
gostov (v turizmu), ker naj bi bili podatki, ki se vanjo vpisujejo, povsem enaki podatkom, ki jih
gostitelji posredujejo na portal ETurizem (Ajpes) za poročanje o gostih in prenočitvah.
Po določbah Zakona o prijavi prebivališča (ZPPreb-1, 38. in 39. člen) morajo stanodajalci voditi
evidenco začasno nastanjenih oseb, gostitelji pa knjigo gostov, in sicer še najmanj leto dni po
datumu odjave gosta. Stanodajalec podatke iz evidence začasno nastanjenih, gostitelj pa
podatke iz knjige gostov hrani še najmanj eno leto po preteku zadnjega dne v letu odjave
začasnega prebivališča posameznika, nato jih uniči.
Po določbah 42. člena ZPPreb-1 evidenco gostov vodi policija. Evidenca gostov je centralizirana
elektronsko vodena zbirka podatkov, v kateri se centralno zbirajo, obdelujejo, hranijo in
uporabljajo podatki, pridobljeni iz knjige gostov. Podatki se v evidenci gostov vodijo le 32 dni po
datumu odjave gosta.
ZPPreb-1 stanodajalcem in gostiteljem omogoča poenostavljeno vodenje knjige gostov v
elektronski ali fizični obliki. Podatke, ki jih morajo poročati v enotno vstopno točko eTurizem, lahko
namreč enostavno izvozijo v PDF obliki v svoj računalnik ali natisnejo. Navedena zakonska
določba po našem mnenju že sedaj omogoča uporabo podatkov, posredovanih v eTurizem, tudi
za potrebe vodenja knjige gostov, zato s tem ne prihaja do podvajanja delovnih procesov.
Tovrstna ureditev tudi zasleduje načelo sorazmernosti. Pri stanodajalcih in gostiteljih so podatki
razpršeni in se vodijo dlje, medtem ko se centralizirano vodeni podatki v evidenci gostov vodijo
le 32 dni po datumu odjave gosta.