Oddajte pobudo

Plačevanje prispevkov na različne račune

Področje: Finance
Pristojni organi: MNZ
  • 18. 06. 2013Pobuda objavljena
  • 18. 06. 2013Pobuda posredovana v odziv
  • 18. 06. 2013Pobuda sprejeta in zaključena

Pobuda

Zakaj je potrebno za plačilo prispevkov denar nakazati na tri različne račune in s tem trikrat plačati provizijo banki? Dodadtno je potrebnega trikrat več časa, da se spiiše in plača tri položnice, namesto potrebne ene.

Odgovor pristojnega organa

Odgovor Ministrstva za notranje zadeve:

 

 

Davčni zavezanec (npr. samostojni podjetnik, ki zaposluje delavce) je moral pred spremembo poenostavitve sistema plačevanja davkov v okviru izpolnjevanja svojih mesečnih davčnih obveznosti plačati dajatve okvirno na več kot deset različnih davčnih podračunov. Za vsako posamično dajatev je bilo potrebno izpolniti plačilni nalog ter banki plačati provizijo. Ti stroški so bili nesorazmerno visoki za mikro, mala in srednje velika podjetja v primerjavi z njihovo davčno obveznostjo.
S 1. 10. 2011 je začel veljati nov način plačevanja davkov, prispevkov, drugih obveznih dajatev ter javnofinančnih prihodkov.

 

Nov model vplačevanja davkov, prispevkov in drugih obveznih javnofinančnih prihodkov posega v spremembe Pravilnika o podračunih ter načinu vplačevanja obveznih dajatev in drugih javnofinančnih prihodkov (Ur.l. RS, št. 138/2006, sprem. Ur.l. RS, št. 103/2010, 48/2011, 51/2011), v katerem so podračuni namenjeni davčnim zavezancem za vplačevanje davkov, ki so objavljeni v skupini A omenjenega pravilnika. Nov model v skupino A uvaja nove prehodne davčne podračune (PDP) po javno finančnih blagajnah, in sicer:


1.    prehodni davčni podračun za podračun države
2.    prehodni davčni podračun za ZPIZ
3.    prehodni davčni podračun za ZZZS
4.    210 prehodnih davčnih podračunov za občine

Na podlagi Enotne metodologije za merjenje administrativnih stroškov (EMMAS) je bila narejena ocena prihrankov poenostavitve sistema plačevanja davkov in drugih obveznih dajatev z zmanjšanjem števila podračunov, ki je pokazala naslednje prihranke:
- za davčne zavezance (mikro podjetja) 3.935.647,90 EUR administrativnih bremen na letnem nivoju
- za mala, srednja in velika podjetja 1.165.597,30 EUR administrativnih bremen na letnem nivoju
- SKUPNI PRIHRANKI so ovrednoteni na 5.101.207,04 EUR administrativnih bremen na letnem nivoju

S poenostavitvijo sistema vplačevanja davkov in drugih obveznih dajatev se je zmanjšalo število plačilnih nalogov in število podračunov na katere davčni zavezanci vplačujejo svoje obveznosti, kar posledično poslovnim subjektom predstavlja manjšo porabo časa in nižje stroške plačilnega prometa. Ocenjeni so skupni prihranki v višini 5.101.207,04 EUR administrativnih bremen na letni ravni.

 

Celotna analiza poenostavitve sistema plačevanja davkov je dostopna na spletnem portalu STOPbirkraciji.si.

Spletni portal STOPbirokraciji.si (www.stopbirokraciji.si) je namenjen vsem podjetnikom in državljanom, ki bodisi v poslovnem procesu ali v vsakdanjem življenju prihajajo v stik z upravnimi postopki, se srečujejo z obveznostmi, ki jih morajo izpolnjevati, da zadostijo zahtevam zakonodaje in v okviru katerega je omogočeno, da se aktivno vključijo s podajanem pripomb, mnenj in predlogov za odpravo zakonodajnih ovir.  Komunikacijski kanal je dostopen na povezavi (http://www.stopbirokraciji.si/oddajte-predlog-komentar/).