Oddajte pobudo

Neekonomično delovanje ZZZS

Področje: Delovno pravno
Pristojni organi: MDDSZ, ZRSZ
  • 31. 05. 2013Pobuda objavljena
  • 31. 05. 2013Pobuda posredovana v odziv
  • 05. 06. 2013Pobuda sprejeta in zaključena

Pobuda

Zavod za zaposlovanje pri delu s strankami posluje zelo neekonomično. Naročanje strank je nepotrebno, saj osebe, ki aktivno iščejo zaposlitev, prihajajo na zavod pogosteje kot so naročene, neaktivne osebe pa bi se lahko oglasile na zavodu na primer enkrat na 6 mesecev.
Pri delu s strankami se porabi preveč papirja. Zaposlitveni načrt se tiska na kar 4 straneh, čeprav se velika večina podatkov ne spreminja in je navedena že v predhodnih zaposlitvenih načrtih. Če že, bi se moral izdati le kratek dokument s spremembami. Če pa se iskalec vključi v katero od aktivnosti, pa dobi hkrati z zaposlitvenim načrtom še vabilo za to aktivnost še na posebnem listu - čeprav bi lahko bila aktivnost navedena že v zaposlitvenem načrtu. Tudi v primerih, ko je tako, ni jasno, zakaj je potrebno posebno vabilo.
Tako dobi iskalec 3 liste A4 format, dodatni trije ostanejo na Zavodu, čeprav je vse navedeno že v računalniku. Torej kar 6 listov za en obisk iskalca pri svetovalcu. Ker je strank veliko in ima vsak svetovalec dnevno več strank, je takšno vedenje neracionalna poraba papirja in energije. Predlagam varčnejše ravnanje, ki bo znižalo stroške poslovanje, obenem pa bo tudi ekološko in družbeno bolj odgovorno.

Odgovor pristojnega organa

Odziv Zavoda RS za zaposlovanje:

 

Spoštovani.

Podajamo odgovor na pobudo, ki se nanaša na poslovanje Zavoda RS za zaposlovanje (v nadaljevanju Zavod).
Prvi del pobude se nanaša na naročanje na svetovalne razgovore. Pobudnik predlaga ukinitev naročanja na razgovore.
Zavod z brezposelnimi osebami že sedaj posluje na oba načina, z naročanjem na dogovorjene termine in s ponudbo storitev v Kariernih središčih za stranke, ki niso naročene. Brezposelna oseba se lahko kadarkoli v času uradnih ur oglasi v Kariernih središčih na večjih uradih za delo in poišče informacije o prostih delovnih mestih, pomoč pri pisanju prijavne dokumentacije, osnovno svetovanje o načinih iskanja zaposlitve ter uporabi katerega od pripomočkov za samostojno načrtovanje kariere, ki so na voljo.

Brezposelne osebe, ki jih Zavod prepozna kot neposredno zaposljive se s svetovalcem dogovorijo za aktivnosti iskanja zaposlitve, ta dogovor časovno opredelijo in zapišejo v zaposlitveni načrt. V skladu z 11. Členom ZUTD (Uradni list RS, št. 80/10) se mora brezposelna oseba javiti Zavodu najkasneje v 15 dneh po poteku roka za izvedbo zadnje dogovorjene aktivnosti. V razgovoru s svetovalcem preverita dosedanje iskanje zaposlitve in se dogovorita za nove aktivnosti. Poleg opisanega načina poslovanja pa je Zavod uvedel tudi elektronsko poslovanje preko portala PoisciDelo.si (www.poiscidelo.si), ki brezposelnim osebam omogoča vpogled v svoje podatke, komunikacijo s svetovalcem, uporabo eSvetovanja in nasvetov za iskanje zaposlitve ter dopolnjevanje zaposlitvenega načrta preko spleta.

Brezposelne osebe, ki se pri iskanju zaposlitve soočajo z več ovirami in potrebujejo individualno svetovanje pa prihajajo ob dogovorjenih terminih, kar njim in Zavodu omogoča boljše načrtovanje časa. Po potrebi osebo svetovalec naroči na poglobljeno karierno svetovanje v trajanju 45 minut. Te termine je potrebno vnaprej načrtovati, da bi se izognili dolgotrajnemu čakanju pred vrati pisarn.

Druga pobuda se nanaša na tiskanje dokumentov, kot so zaposlitveni načrt, vabila… Tudi Zavod se zaveda neekonomičnosti papirnega poslovanja, zato že uvaja elektronski dokumentacijski sistem, ki bo nadomestil tiskanje dveh izvodov zaposlitvenega načrta. Do prehoda na brezpapirno poslovanje je v skladu z zakonodajo (11. In 129. Člen ZUTD Uradni list RS, št. 80/10) zaposlitveni načrt potrebno podpisati, eno kopijo izročiti brezposelni osebi, eno kopijo pa shraniti, saj je zapisan dogovor obvezujoč in se njegovo kršenje sankcionira s prenehanjem vodenja v evidenci brezposelnih oseb.