Odgovor Ministrstva za javno upravo
V delu, v katerem se vprašanje nanaša na vodenje upravnih postopkov in odločanje v upravnih zadevah, velja temeljno pravilo, da mora organ po uradni dolžnosti pridobiti podatke iz uradnih evidenc, ki jih vodijo upravni in drugi državni organi, samoupravne lokalne skupnosti ali nosilci javnih pooblasti. Predlog za vzpostavitev obveznosti pridobivanja podatkov po uradni dolžnosti oziroma prepovedi zahtevanja potrdil iz uradnih evidenc od strank, je v upravnih zadevah realiziran v 139. členu Zakona o splošnem upravnem postopku. Stranke, ki zatrjujejo obstoj določenega dejstva, ki je razviden iz uradnih evidenc, namesto predložitve potrdila ali druge listine, lahko sporočijo organu, da se podatki nahajajo v evidenci, takšno sporočilo pa v dokaznem smislu velja enako kot da bi stranka za svoje navedbe predložila listinsko dokazilo.
Odgovor Ministrstva za pravosodje
Upravni in ostali organi so dolžni sami priskrbeti dokazila iz javnih evidenc
Pobuda
Vsem upravni organom oz. drugim (notarji, sodišča, ...) se naloži, da v vseh postopkih sami pridobijo dokazila iz javnih evidenc. Kadarkoli se zahteva od stranke v postopku neka informacija ali dokazilo, ki ga lahko vsi vpleteni v postopke pridobijo iz nekih (javnih) evidenc, je takšno početje (zahteva, da potrdilo predoči stranka) potrebno eksplicitno prepovedati (še posebej dokazila v pisni obliki) in naložiti, da si takšna dokazila upravni (in drugi) organi pridobijo sami iz teh (javnih) evidenc. Primer: potrdilo o namenski rabi zemljišča. Zakaj ga je dolžan ob prodaji pridobiti in predložiti prdajalec? Vse to je v javnih evidencah in nobene potrebe ni, da se pošilja zahtevke/prošnje po tem na dotično občino itd.