- Preden Evropska komisija predlaga nove pobude ali spremembe obstoječe zakonodaje EU, se opravi obsežno pripravljalno delo. Začne se z objavo načrtov, ki obveščajo zainteresirane strani o možnih pobudah Komisije, razpoložljivih dokazih ter načrtovanem pripravljalnem in posvetovalnem delu. Načrti vsebujejo informacije o začetni opredelitvi problemov, ciljih, možnostih in predhodni oceni učinkov ter o predvidenem časovnem razporedu. Gre za javne dokumente, tako da lahko različne zainteresirane strani – od MSP do socialnih partnerjev – glede teh predložijo svoja stališča, - Komisija možne gospodarske, socialne in okoljske posledice vseh svojih predlogov s pomembnimi učinki ovrednoti s pomočjo ocen učinka. 2. Poudarek na manj strogih zakonskih predpisih MSP
- V primeru, kadar izjeme niso mogoče, se zakonodajni predlogi poskušajo prilagoditi MSP, na primer z uvedbo svežnja manj strogih zahtev za mala podjetja, nižjimi pristojbinami itd.,
Eden izmed PRIMEROV manj strogih zakonskih predpisov za MSP, ki jih je predlagala Komisija, in so zdaj v zakonodajnem postopku EU:
Komisija je predstavila predloge, da bi MSP olajšala sodelovanje pri javnih naročilih. Ponudniki na javnih razpisih lahko predložijo samostojne izjave namesto izvirnih dokumentov ali potrdil in tako dokažejo, da izpolnjujejo merila ustreznosti. Izvirne dokumente mora predložiti le izbrani ponudnik. Spodbujala se bo delitev razpisov na manjše sklope. Skupaj z večjo uporabo e-javnega naročanja bi ta posodobljena pravila v predlagani direktivi o javnih naročilih olajšala udeležbo MSP pri naročilih v vrednosti približno 18 % BDP EU.
- Del zakonodaje EU se prepušča vsaki državi članici, da sama odloča o uvedbi manj strogih zakonskih predpisov za MSP.
3. Kazalniki uspešnosti MSP
- Komisija vsako leto izda kazalnike uspešnosti, ki omogočajo prikaz kje in kako napreduje EU zakonodaja, ki zadeva MSP.
4. Podpora MSP in posvetovanje z njimiKomisija je predstavila predloge, da bi MSP olajšala sodelovanje pri javnih naročilih. Ponudniki na javnih razpisih lahko predložijo samostojne izjave namesto izvirnih dokumentov ali potrdil in tako dokažejo, da izpolnjujejo merila ustreznosti. Izvirne dokumente mora predložiti le izbrani ponudnik. Spodbujala se bo delitev razpisov na manjše sklope. Skupaj z večjo uporabo e-javnega naročanja bi ta posodobljena pravila v predlagani direktivi o javnih naročilih olajšala udeležbo MSP pri naročilih v vrednosti približno 18 % BDP EU.
- Krepitev posvetovanja med Komisijo, MSP in organizacijami, ki zastopajo njihove interese že v fazi priprave zakonodajnih pobud, - Organiziranje konferenc za MSP, - Redna letna srečanj združenj MSP in - Posvetovanja "Top-10" – poziv MSP naj opredelijo deset področij ali zakonodajnih aktov EU, za katere menijo, da so najbolj obremenjujoči. V okviru poročila Evropska komisija zagotavlja, da bo še naprej pozorno oblikovala politiko MSP in skrbela, da se okrepi uporaba načela „najprej pomisli na male“ v okviru EU zakonodaje in vplivala na države članice, da vpeljujejo EU politiko glede MSP tudi na nacionalni nivo. V letu 2012 se je v Sloveniji sprejel Akcijski načrt za izvajanje Akta za mala podjetja, ki na področju gospodarstva vključuje ukrepe za mikro, male in srednje velika podjetja. Akcijski načrt vsebuje nabor konkretnih ukrepov, s katerimi se spodbuja nastajanje podjetji, hitrejši razvoj podjetij v začetnih fazah delovanja in njihovo konkurenčnost, rast in razvoj v vseh nadaljnjih fazah razvoja.