Osrednja tem pogovorov je bila iskanje rešitev za zmanjšanje birokratskih ovir in izboljšanje okolja za obrtnike in podjetnike. Po uvodnih govorih predsednika Obrtne zbornice Slovenije Blaža Cvara, Generalnega direktorja OZS Danijela Lampergerjea in predsednika Obrtne zbornice za München in Zgornjo Bavarsko Franza Xaverja Peteranderla, se je Forum nadaljeval z moderiranim pogovorom med udeleženci in predsednikom vlade Republike Slovenije dr. Robertom Golobom. Predsednik vlade je poudaril zavezanost vlade k nadaljnjemu zmanjšanju administrativnih obremenitev in izboljšanju pogojev za poslovanje malih in srednjih podjetij in hkrati zatrdil, da vlada sliši in razume pozive podjetnikov in obrtnikov za izboljšanje poslovnega okolja ter napovedal oblikovanje desetih ukrepov za dvig produktivnosti. Posebej je izpostavil povečanje konkurenčnosti države v globalni bitki za talente, spodbujanje zagonskih podjetij in nagrajevanje zaposlenih prek delnic oziroma deležev v podjetjih.
Sledila je okrogla miza na temo iskanja rešitev za lažje poslovanje obrtnikov in podjetnikov- na kateri so sodelovali tako minister za javno upravo mag. Franc Props kot tudi minister za delo Luka Mesec, gospodarski minister Matjaž Han in državna sekretarka na finančnem ministrstvu Katja Božič.
Minister za javno upravo mag. Franc Props je v pogovoru izpostavil, da Ministrstvo za javno upravo aktivno deluje na več področjih, ki vplivajo na poslovanje malih in srednjih podjetij. Ob tem pa je predstavil tudi projekt "Stičišče za oblikovanje politik", ki deležnike vključuje v začetne faze priprave predpisov. Pojasnil je tudi vlogo ministrstva pri poenostavitvi postopkov za zaposlovanje tujcev.
Predstavljen je bil projekt Stop birokraciji pod okriljem Ministrstva za javno upravo, ki gospodarskim združenjem, podjetjem in državljanom omogoča podajanje pobud za odpravo administrativnih ovir.
Sprejete pobude se preoblikujejo v konkretne ukrepe, ki s svojo realizacijo spodbujajo gospodarsko rast, konkurenčnost podjetij in vzpostavitev stabilnega poslovnega okolja. Njihovo realizacijo lahko širša javnost spremlja na spletni straniEnotna zbirka ukrepov.
Med trenutno aktualne poenostavitve postopkov spada tudi pridobivanje vozniškega dovoljenja, ki se izboljšuje preko digitalizacije posameznih korakov, ki še niso digitalizirani, vključno s povezovanje evidenc (zdravniško potrdilo, tečaj prve pomoči, karton vožnje in prijave na opravljanje teorije, izpitne vožnje in podobno).
V Enotni zbirki ukrepov so med realiziranimi ukrepi tudi ukrepi iz zahtev slovenske obrti iz leta 2023, med drugim je bila prejeta novela Zakona o finančnem poslovanje, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju, ki pa je prinesla učinkovitejše postopke prisilne poravnave za malo gospodarstvo. Skrajšani in pocenjeni so bili tudi stečajni postopki, kar je izboljšalo procesni položaj upnikov in zmanjšanja število pravnih postopkov. Spremenjen postopek osebnega stečaja pa prinaša zaostrene kriterije za odpust obveznosti in izboljšano varstvo strank.
Poleg vsega zgoraj naštetega pa Ministrstvo za javno upravo zagotavlja tudi preglednost in enakopravnost v javnih naročilih. Pomemben podatek, ki kaže na to je, da so v letu 2022 mala in srednja podjetja (MsP) prejela kar 72 odstotkov sklopov javnih naročil, kar glede na podatke Evropske komisije Slovenijo uvršča med najbolj transparentne sisteme v Evropski uniji.
Ministrstvo za javno upravo bo tudi v prihodnosti nadaljevalo s prizadevanjem za zmanjšanje administrativnih ovir in izboljšanju storitev tako za državljane kot tudi za podjetja.