Vlada določi svoje glavne naloge za določeno obdobje z delovnim programom vlade ter s proračunskimi dokumenti[1]. Pri pripravi delovnega programa sledi programskemu delu koalicijskega sporazuma, obveznostim, ki izhajajo iz pravnega akta Evropske unije, nacionalnega predpisa, odločbe Ustavnega sodišča Republike Slovenije ali mednarodnega sporazuma ter aktualnim razmeram v državi.
Aktualni in pretekli programi dela Vlade RS so objavljeni na spletnih straneh Vlade RS.
V delovnem programu, ki ga vlada sprejme do konca koledarskega leta, so navedeni predlogi zakonov, uredb in drugih splošnih pravnih aktov vlade in ministrstev, ki se delijo na:
Za pravočasni sprejem delovnega programa je odgovoren generalni sekretar, ki tudi določi podrobnejša navodila za pripravo programa ter mesečno vodi statistično poročilo o delu vlade in ga objavi v informacijskem sistemu vlade[1].
Priprava pravno obveznih aktov, pravno neobveznih aktov in aktov ratifikacij se načrtuje z uporabo aplikacije Register predpisov Slovenije (v nadaljnjem besedilu: RPS).
Za vnos pravno obveznih aktov v RPS je odgovorna Služba Vlade Republike Slovenije za zakonodajo, podatke o pravno neobveznih aktih vnesejo ministrstva in vladne službe, podatke o aktih ratifikacij vnese Ministrstvo za zunanje zadeve v sodelovanju s pristojnimi ministrstvi in vladnimi službami[2].
Pravno obvezni akti
Vnos pravno obveznih aktov v RPS opravi Služba Vlade Republike Slovenije za zakonodajo. Hkrati z vnosom tudi določi ministrstvo ali vladno službo, ki je pristojna za določen pravni akt.
Pravno neobvezni akti
Ministrstva in vladne službe vnesejo v RPS podatke o pravno neobveznih aktih, ki jih bodo pripravili naslednje leto, najpozneje do prvega ponedeljka v decembru tekočega leta oziroma v drugih skrajnih rokih, ki jih v posameznem letu določi generalni sekretar vlade.
Akti o ratifikacijah
Ministrstvo za zunanje zadeve vnese v RPS podatke o aktih ratifikacij v sodelovanju s pristojnimi ministrstvi in vladnimi službami najpozneje do prvega ponedeljka v decembru tekočega leta oziroma v drugih skrajnih rokih, ki jih v posameznem letu določi generalni sekretar vlade.
Na podlagi vnosov v RPS Generalni sekretariat Vlade Republike Slovenije pripravi predlog delovnega programa vlade in ga predloži vladi v obravnavo pred začetkom leta, za katerega se sprejema[2].
Generalni sekretariat Vlade Republike Slovenije na podlagi vnosov pravno obveznih aktov praviloma vsake tri mesece vladi predlaga dopolnitev veljavnega delovnega programa.
Vlada odloča o spremembah veljavnega delovnega programa glede pravno neobveznih aktov in aktov ratifikacij praviloma ob izteku prve polovice leta in sicer na podlagi predlogov ministrstev in vladnih služb[2].
Če predpis ni vključen v delovni program vlade, se v obrazložitvi gradiva dodatno pojasnijo razlogi, ki terjajo sprejetje predpisa, in razlogi, zaradi katerih predpis ni bil vključen v delovni program[2].
Generalni sekretariat Vlade Republike Slovenije na podlagi podatkov RPS pripravlja poročila o uresničevanju delovnega programa.
Služba za zakonodajo na podlagi podatkov RPS pripravlja poročila o pravnih aktih Evropske unije in izpolnjevanju obveznosti, ki iz njih izhajajo.
Vlada trimesečno spremlja uresničevanje delovnega programa vlade.
Generalni sekretariat mesečno vodi statistično poročilo o delu vlade in ga objavi v informacijskem sistemu vlade[1].
Načrtovane pravno obvezne akte, ki niso bili pripravljeni oziroma sprejeti do konca obdobja letnega delovnega programa, služba za zakonodajo prenese v delovni program za naslednje leto.
Načrtovani pravno neobvezni akti in akti ratifikacij pa se prenesejo v delovni program za naslednje leto samo, če tako določijo ministrstva in vladne službe[2].
|