Novosti pri izdaji osebnih izkaznic in potnih listov

Slika primera osebne izkaznice; vir: gov.si

Danes, 2. oktobra 2025, sta v veljavo stopili dve pomembni novosti pri postopku izdaje osebnih izkaznic in potnih listov v Sloveniji. Državljani bodo po novem obveščeni o stanju svojih vlog prek elektronske pošte, hkrati pa bo v novih dokumentih zapisano tudi več podatkov o njihovem naslovu, kar bo povečalo njegovo uporabnost.

 

  • Elektronska obvestila o izdelavi dokumenta

Državljani bodo po novem ob vlogi za izdajo osebne izkaznice ali potnega lista lahko podali svoj elektronski naslov za vročanje. S tem bodo obveščeni, ko bo njegov dokument izdelan in poslan na pošto. To bo odpravilo potrebo po dodatnem poizvedovanju na upravni enoti ali pri proizvajalcu dokumenta. Obvestilo, ki ga bodo prejeli, bo vsebovalo samodejno generirane informacije o datumu izdelave in predaji dokumenta na pošto.

S to novostjo bo postopek bolj transparenten, upravne enote pa bodo razbremenjene nepotrebnih poizvedovanj in nalog povezanih s spremljanjem stanja vlog. Elektronska pošta bo uporabljena izključno za tovrstno obveščanje, kar zagotavlja večjo varnost in manjšo možnost zlorabe podatkov.

"S tem se odpravlja negotovost in potrebo po dodatnem poizvedovanju o izdelavi dokumenta na upravni enoti ali pri proizvajalcu," so sporočili z ministrstva za notranje zadeve. 

 

  • Novosti v strukturi naslovov

Druga pomembna sprememba je vključitev pošte in poštne številke v naslovu na potnih listih. Doslej so bili naslovi v potnih listih zapisani brez teh podatkov. Vsi potni listi, za katere bo oddana vloga od 2. oktobra 2025 naprej, bodo vsebovali tudi te informacije. To pomeni, da bodo potni listi in osebne izkaznice, ki jih bodo izdali od tega datuma naprej, vsebovali natančnejše podatke o stalnem prebivališču posameznika, kar povečuje njihovo uporabnost.

Od tem bo zapis o državljanstvu v potnem listu nadomestil potrebo po potrdilu o državljanstvu, medtem ko bo zapis o naslovu enakovreden potrdilu o prebivališču. Ta sprememba povečuje verodostojnost in uporabnost dokumentov pri različnih uradnih postopkih.

"Potni list in osebna izkaznica sta uradna identifikacijska dokumenta, s katerima lahko državljan izkazuje vse podatke, ki so vpisani na dokumentu. Zapis podatka o državljanstvu tako na primer nadomešča potrdilo o državljanstvu, zapis podatka o naslovu pa je enakovreden potrdilu o prebivališču posameznika," pojasnjuje ministrstvo. 

 

Državljanom bodo novosti olajšale postopek pridobivanja osebnih dokumentov in povečale transparentnost celotnega procesa. Elektronska obvestila bodo omogočila takojšnjo obveščenost, medtem ko bo nov zapis v naslovih na dokumentih poenostavil postopek izdajanja in povečal zanesljivost teh dokumentov.

Z navedenimi spremembami Slovenija stopa korak naprej v digitalizacijo postopkov, kar bo pozitivno vplivalo na uporabniško izkušnjo in učinkovitost javnih storitev.

 

Vir: gov.si