Resolucija o normativni dejavnosti
Državni zbor je Resolucijo o normativni dejavnosti sprejel 19. 11. 2009. Normativna dejavnost, ki je predpisana v Resoluciji predstavlja zavezo vsakokratne oblasti, da bo pri pripravi predpisov in politik sledila načelom boljše priprave predpisov: izvajanje presoj posledic predpisov (na okolje, gospodarstvo, socialo, finance, administracijo itd.), odprava administrativnih ovir in zniževanje administrativnih bremen, poenostavitev zakonodaje in izvedba posvetovanj z javnostjo.
Temelje "nove zakonodajne politike" je postavila Resolucija, katere določila konkretizira Poslovnik Vlade RS ter njim sledeča Navodila za izvajanje Poslovnika Vlade št. 10, skupaj s Priročnikom za izvajanje presoje posledic predpisov in politik (zadnja sprememba julij 2011), ki sledi določilom Resolucije, predvsem pa navodilu za izvajanje poslovnika.
Glavni namen priročnika je podati smernice pripravljalcem predpisov, kako ravnati v fazi normodajne dejavnosti ter omogočiti pregled administrativnih aktivnosti v postopku sprejemanja predpisov.
Slika: Regulacijski krogotok
Sodelovanje z javnostjo
Zavedanje o pomenu sodelovanja z javnostjo odseva že v načelih delovanja javne uprave in določenih predpisih ter še posebej v določbah Resolucije o normativni dejavnosti, ki se implementirajo preko sprememb Poslovnika Vlade in Navodila generalnega sekretarja Vlade št. 10.
Resolucija o normativni dejavnosti, ki je bila 19. 11. 2009 sprejeta tudi v Državnem zboru RS, tako postavlja smernice in minimalne standarde sodelovanja z (različnimi) javnostmi.
Smernice za sodelovanje s strokovno in z drugimi zainteresiranimi javnostmi nalagajo upoštevanje načel:
Minimalni standardi vključevanja javnosti:
Portal e-demokracija - glavno komunikacijsko orodje
Poleg vsebinskih in normativnih okvirov je ministrstvo vzpostavilo spletni portal E-demokracija, ki preko sistema IPP (informacijska podpora priprave predpisov) omogoča objavljanje predlogov predpisov v različnih fazah njihove priprave. Tako je E-demokracija postala glavno orodje za obveščanje javnosti o tem, da je posamezen predpis v postopku nastajanja, v kateri fazi postopka se predlog nahaja in kakšni so predvideni roki sprejetja.
Prav tako pa spletni portal E-demokracija s preprostim orodjem obiskovalcu spletne strani omogoča komentiranje in pisanje predlogov ter pošiljanje teh neposredno na ministrstvo, ki je pristojno za pripravo predpisa. Vsakemu uporabniku je omogočen pregled objavljenih predpisov, svoje iskanje po seznamu predpisov pa si lahko olajša z uporabo iskalnih parametrov ter s posebnim orodjem naročanja na novice o predlogih, ki jih prejme na njegov elektronski naslov. Vsi predpisi v pripravi, objavljeni na spletni strani pod-portala E-demokracija, so tako v DOC kot tudi PDF formatu. PDF format je namreč neodvisen od operacijskega sistema računalnika posameznega uporabnika, kar omogoča nemoten dostop do želenih dokumentov. Edini pogoj je namestitev aplikacije Acrobat Reader, ki je brezplačna in dostopna vsakomur z dostopom do interneta.