Odgovor Ministrstva za notranje zadeve:
Slovenija je, podobno kot nekatere druge članice EU, podvržena (pre)velikemu številu zakonodajnih obremenitev, ki poslovnim subjektom in državljanom pri poslovanju in vsakodnevnem življenju povzročajo številne nevšečnosti in nepotrebne ovire. Predpisov je dejansko preveč, pogostokrat prihaja do neusklajenosti med njimi, problemi pa se pokažejo v praksi, ko jih je potrebno izvajati, zato je ključna boljša implementacija (praktična uporaba) zakonodaje. Tako se velikokrat dogaja, da s predpisanimi zakonodajnimi zahtevami dejansko ne uresničujemo ciljev, ki jih z normami zasledujemo, zato prihaja do razkoraka med predpisano zakonodajo in izvajanjem le-te v praksi. Eden izmed ciljev naše akcije STOPbirokraciji.si je doseči enostavnost in predvidljivost zakonodaje v največji možni meri za poslovne subjekte, zato se zavedamo, da je uvedba preverjanja učinkov sprejete zakonodaje po določenem času (npr. po 1 letu) ključna, in sicer s ciljem zagotavljanja VIDNIH učinkov za subjekte.
Evalvacijo smo že opravili na spremembah Zakona o varnosti in zdrava pri delu (ZVZD-1), katere namen je bil preveriti učinkovitosti uporabe novega Zakona o varnosti in zdravju pri delu pri poslovnih subjektih, ki jim je sprememba zakona prinesla razbremenitve in zmanjšala administrativne ovire. Ugotovljeno je bilo, da subjekti (samozaposleni, mikro in mala podjetja), ki jim je novela zakona prinesla vrsto poenostavitev na področju varnosti in zdravja pri delu, le s temi niso seznanjeni in jih v praksi dejansko ne uporabljajo. Zaradi ne-seznanjenosti s predpisi in posledično nepoznavanjem sprememb, se poslovni subjekti na področju varnosti in zdravja pri delu ravnajo po prejšnji zakonodaji.
Na podlagi zgoraj omenjenih dejstev ugotavljamo, da se:
S ciljem, da bi novosti na področju varnosti in zdravja pri delu dosegle kar največje število poslovnih subjektov in da bi se poenostavitve dejansko občutile v praksi, predlagamo:
Normativna forma
Pobuda
Zanima me, zakaj se recimo ne moremo bolj spogledovati pri zakonih in postopkih z Avstrijo? Saj nismo toliko različni. Imam izkušnje, da nov zakon in postopek sta ponavadi v redu, samo potem vpeljava v življenje je pa katastrofa. Nobeden se ne ukvarja z referenti, da bi nov postopek dober osvojil! Samo sprejetje novega zakona ni dovolj! To pišem iz lastnih izkušenj pri vpeljavi informacijske rešitve. Sama izdelava programov ni problem, problem nastane pri vpeljavi, tu gre največ energije!