Oddajte pobudo

Elektronsko podpisovanje pogodbe

Področje: Finance
Pristojni organi: MF
  • 13. 02. 2018Pobuda objavljena
  • 13. 02. 2018Pobuda posredovana v odziv
  • 02. 03. 2018Pobuda sprejeta in zaključena

Pobuda

Zdravo, podajam pobudo v zvezi z elektronskim podpisovanjem pogodb, saj sem ponovno imel zaplet s "papirnim originalom" in to v letu 2017, ko sem pričakoval, da "podpis na papirju" ni pogoj za veljavnost dokumentov. Prosil bi za obrazložitev s pravno podlago: Zakaj dokument/pogodba, ki je sklenjena z ministrstvom in je digitalno podpisana s kvalificiranim digitalnim potrdilom (KDP SIGEN-CA), ki ga ravno tako izdajate s strani države, ni veljavna? Po zakonu je namreč dokument digitalno podpisan s KDP enakovreden podpisu na papirju in se nikakor ne more samo papirni verziji reči original. Ker vem, da se znotraj državne uprave že večinoma podpisujete s KDP-ji, vključno z ministri, je verjetno "krivec" na strani Evropskega Socialnega Sklada. Po eni strani do onemoglosti govorimo o digitalizaciji, hkrati pa brez razloga vztrajamo na papirnih podpisih. Preveč smo bili že vpleteni v projekte digitalizacije, da bi mirno gledali, kako papir neutemeljeno vztraja na prestolu. Sploh ne dvomim, da je možno in to hitro presekati ta papirnati gordijski vozel.

Odgovor pristojnega organa

Odgovor Ministrstva za finance:

Računovodski vidik:
Skladno s 3. členom Zakona o računovodstvu, Uradni list RS, št. 23/99, 30/02 in 114/06 so za sestavljanje knjigovodskih listin odgovorne pravne osebe. V istem členu je opredeljeno, da pooblaščena oseba pravne osebe ali oseba, na katero je bilo preneseno pooblastilo, jamči s podpisom na listini, da je knjigovodska listina resnična in da pošteno prikazuje podatke o poslovnih dogodkih.
Nadalje 4. člen istega zakona določa, da pravne osebe s pravilnikom podrobneje uredijo način sestavljanja knjigovodskih listin, vrste knjigovodskih listin, odgovornost za sestavo, gibanje in kontrolo knjigovodskih listin ter njihovo hranjenje v skladu s tem zakonom in računovodskimi standardi.

Finančni vidik:
Način prevzemanja obveznosti je podrobneje opredeljen v veljavnem Pravilniku o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Ur. l. RS, št. 50/07 in nasl.), kjer je v poglavju 8.1 Načini prevzemanja obveznosti (141. člen) določena pisna oblika pogodbe, podpis druge listine ali izdaja posamičnih pravnih aktov. V poglavju 8.2.3 Pogodbe (154. člen) je predvideno posredovanje originalnih pogodb v računovodsko službo, pri čemer sta dopuščena tudi računalniška oblika in elektronski podpis pogodbe.

Izmenjava dokumentov:
Način priprave in izmenjave pogodb, ki bi se podpisovale elektronsko, je torej odvisen od odločitve posameznega proračunskega uporabnika oz. od dogovora med strankama pogodb. Izmenjava tovrstnih dokumentov bi lahko potekala preko uradnih elektronskih naslovov strank posamezne pogodbe, če se ne dogovorita drugače.

Na podlagi navedenega torej s finančno - računovodskega vidika ni ovir za sprejem in obravnavo elektronsko podpisanih pogodb.