Oddajte pobudo

Poenostavitve pri pripravi zakonodaje

Področje: Javna uprava
Pristojni organi: SVZ
  • 30. 01. 2018Pobuda objavljena
  • 30. 01. 2018Pobuda posredovana v odziv
  • 16. 02. 2018Pobuda sprejeta in zaključena

Pobuda

Spoštovani, predlagam, da se pri pripravi zakonodaje opravijo poenostavitve tako, da se ne bi več sprejemale novele zakonov, uredb in pravilnikov saj iskanje po večkrat dopolnjenih predpisih predstavlja popolno zmedo, še posebej, če za predpis ni pripravljen čistopis. Uporabniki nismo vešči uporabe prava, za nas pa se predpisi pišejo, pri čemer bi morali biti čimbolj enostavni za uporabo, kar pa niso. Enostavno ne vemo točno kaj velja, če moramo brskati po petih novelah in osnovnem zakonu in smo ves čas v strahu, da ne bomo zadostili zakonski normi in nam bodo inšpektorji naložili kazni. Torej, predlagam, da se predpisi ne sprejemajo z noveliranjem, ampak vedno celoten predpis, ne glede na to koliko členov se spreminja. Hkrati se poenostavi tudi delo v državnem aparatu, saj ni treba več pripravljati čistopise, ker bomo vedno imeli veljaven osnoven predpis. Zakoni pa se bodo lahko še vedno sprejemali po različnih hitrostih, glede na potrebe nujnosti.

Odgovor pristojnega organa

Odgovor Službe Vlade RS za zakonodajo:

Spremembe in dopolnitve predpisa so samostojen predpis, ki se kot samostojen predpis tudi samostojno uveljavi. Hkrati z uveljavitvijo novele ta postane sestavni del predpisa, ki ga spreminja. To je tudi razlog za to, da se z vsako novelo ne sprejema novega predpisa v celoti. Ne sprejema se ga v celoti tudi za to, ker se tako lahko sledi spremembam skozi zgodovino predpisa. Tako spremljanje zgodovine predpisa omogoča tudi spremljanje spreminjajočih se pravnih podlag za uveljavljanje individualnih razmerij, ki se v zvezi z njimi vzpostavljajo. S prehodnimi določbami novele omogoča tudi jasno opredeljen odnos do že vzpostavljenih in v obdobju pred novelo predpisa vzpostavljajočih se posamičnih razmerij, kar zlasti olajšuje delo sodiščem in upravnim organom pri vodenju sodnih in upravnih postopkov. Pri zakonih bi sprejemanje v celoti tudi pomenilo, da se z vsako novelo lahko spremeni vsebina, ki je predlagatelj ne želi spreminjati, saj bi v obravnavo moral predložiti celotne zakone, ki bi bili v celoti dovzetni za amandmaje, kar bi zelo podaljšalo zakonodajne postopke. Ob vsaki noveli se predpisa na novo v celoti ne sprejema tudi za to, ker je potrebno predpise, preden se uveljavijo, objaviti, to pa bi zaradi obsežnosti objav, ki bi vsebovale samo celotne predpise, povečalo potrebni čas za pripravo objave in povečalo stroške objav.

Služba Vlade Republike Slovenije za zakonodajo vodi in koordinira Pravno informacijski sistem Republike Slovenije, ki se nahaja na spletnem naslovu: http://www.pisrs.si/Pis.web/ in ki omogoča brezplačen dostop do zakonodajnih in drugih javnih dokumentov državnih organov in nosilcev javnih pooblastil v Republiki Sloveniji ter dokumentov, ki jih izdajo institucije Evropske unije in Sveta Evrope. Državljani in drugi uporabniki se na navedenem naslovu lahko enostavno seznanijo z vsemi predpisi Republike Slovenije. Ob kliku na »strokovni« pogled se v citatu predpisa prikažejo tudi vsa prečiščena besedila skozi zgodovino predpisa, torej za vsako novelo tudi prečiščeno besedilo, ki obsega predpis vključno z zadnjo novelo, objavljeno pred prečiščenim besedilom.