Oddajte pobudo

Elektronsko poslovanje državne uprave (edavki, euprava)

Pristojni organi: MF, MJU
  • 28. 10. 2015Pobuda objavljena
  • 28. 10. 2015Pobuda posredovana v odziv
  • 12. 11. 2015Pobuda sprejeta in zaključena

Pobuda

Spoštovani,

ob vzpostavljenem sistemu elektronskega poslovanja državne uprave (e-uprava in edavki) bi bilo smotrno, da državna uprava te sisteme tudi začne uporabljati. Povsem nelogično in neživljenjsko je, da reševanje vloge državnemu organu posredovane elektronsko prek omenjenih sistemov, traja dlje kot če bi enako vlogo uporabnik posredoval v pisni obliki ali če bi se osebno zglasil pri državnem organu.

1. primer: prek sistema edavki posredovana vloga za izdajo potrdila o davčni številki.

En teden (7 dni, 5 delovnih dni) po oddaji vloge: klic referentke pristojnega finančnega urada, da bo to potrdilo (z dvema klikoma, kot je pojasnila) natisnila in poslala po pošti (čeprav ima možnost vročanja prek edavkov). 10 dni po oddaji vloge in tri dni po klicu potrdilo še ni prispelo. Oseben obisk FURS: potrdilo izdano v 2 minutah. V drugem postopku: na podlagi pisne vloge (istemu finančnemu uradu), poslane priporočeno po pošti - potrdilo izdano (in prejeto) v 4 dneh.

2. primer: prijava stalnega prebivališča na drugem naslovu.

Popolna vloga oddana elektronsko prek e-uprave. Dva dneva po oddaji je pristojna UE potrdila in zabeležila prejem vloge v sistemu. Pet dni po oddaji o vlogi še ni odločeno. Osebni obisk (skupaj z naročilom novih osebnih dokumentov): 10 minut (po 1,5h čakanju). Zavedam se postopka po ZUP (15 dnevni rok za izdajo potrdil oziroma 30 dnevni rok za odločitev v skrajšanem postopku), vendar je nesmiselno in nesmotrno, da se ob osebnem obisku (ki se zaradi navala strank lahko spremeni v večurno postavanje v čakalnici) ista storitev državne uprave lahko opravi nemudoma, z oddajo elektronske vloge (ko državni organ že dobi vse podatke v sam sistem in še zgolj "nekajkrat klikne" za dokončanje storitve) pa je uporabnik storitev obsojen na večdnevno čakanje.

E-storitve bi morale biti uporabnikom prijazne, državna uprava pa bi morala uporabnike spodbujati k njihovi uporabi; tega pa ni mogoče storiti, če je e-storitev za uporabnika realno najslabša možnost, ki traja najdlje, državna uprava pa ne izkoristi vseh danosti sistema.

Predlagam, da se pri tistih državnih organih (večje UE, večji finančni urad), ki imajo pomemben pripad e-vlog, oblikujejo delovne skupine, ki bodo primarno reševale vloge, prispele po elektronski poti. Prav tako predlagam ponovno obvestilo uradnikom o možnostih, ki jih ponuja elektronsko poslovanje državne uprave; sicer bo država le stežka dosegla cilje svoje digitalne agende oziroma načrtov informatizacije državne uprave.

Odgovor pristojnega organa

Odziv Ministrstva za finance:

Ministrstvo za finance v nadaljevanju pojasnjuje za predlog opisan pod 1. točko:

Finančna uprava Republike Slovenije davčnim zavezancem nudi poslovanje prek spletnega portala eDavki. ki omogoča hitrejše in preprostejše izpolnjevanje davčnih obrazcev ter vlaganje dokumentov 24 ur na dan, vse dni v letu. Vlaganje davčnih obračunov prek portala eDavki je od 1. januarja 2009 dalje obvezno za vse davčne zavezance, ki opravljajo dejavnost (pravne osebe, samostojni podjetniki posamezniki, posamezniki, ki samostojno opravljajo dejavnost), vsi ostali zavezanci (fizične osebe) pa se lahko v sistem eDavki vključijo prostovoljno. Davčnim zavezancem je tako omogočeno, da prek portala eDavki vložijo različne obrazce in dokumente, denimo tudi vlogo za izdajo potrdila o davčni številki.

Vlogo, oddano prek portala eDavki, davčni organ obravnava kot vsako drugo vlogo, prejeto v fizični obliki, dokumente, nastale na podlagi prejete vloge, pa vroča v fizični obliki, saj elektronsko vročanje trenutno še ni mogoče. 85.a člen Zakona o davčnem postopku (Uradni list RS, št. 13/11 - uradno prečiščeno besedilo, 32/12, 94/12, 101/13 - ZDavNepr, 111/13,25/14- ZFU, 40/14 - ZIN-B in 90/14) ki določa, da davčni organ pravnim osebam, samostojnim podjetnikom posameznikom, posameznikom, ki samostojno opravljajo dejavnost, tertudi drugim davčnim zavezancem, če se prijavijo v sistem elektronskega vročanja, vroča dokumente prek portala eDavki, namreč začne veljati šele 1. januarja 2016. Cilj vzpostavitve sistema elektronskega vročanja je povečanje učinkovitosti delovanja davčnega organa in prihranek stroškov pošiljanja, hkrati pa tudi hitrejše poslovanje med davčnim organom in davčnim zavezancem.

Ne glede na navedeno pa ni objektivnih razlogov za daljše časovno obdobje odločanja o vlogi, poslani po e-poti, iz česar izhaja, da se je opisan primer na žalost zgodil po naključju.