Oddajte pobudo

Manjkajoči podatki na pozivih za plačilo sodne takse

Področje: Pravosodje
Pristojni organi: MP
  • 01. 09. 2015Pobuda objavljena
  • 01. 09. 2015Pobuda posredovana v odziv
  • 30. 09. 2015Pobuda sprejeta in zaključena

Pobuda

Pozdravljeni.

Praktično na vseh pozivih, kakor tudi na opominih pred izvršbo, organi nikoli ne navedejo podatkov o sledljivosti do originalne listine. Zaradi obsežnosti našega podjetja, je iz prejetih listin tako nemogoče dopise enostavno povezati na uradno zadevo. Plačilo tovrstnih zahtevkov se namreč vedno knjiži na lokacijo pregleda. Zato v vseh takih primerih ne ostane drugega, kot da izgubljamo dragoceni čas in kontaktiramo FURS ali pristojni organ (ponavadi inšpektorat), kjer iščemo podatke o datumu in lokaciji pregleda, številki zadeve ali drug podatek. Rezultat odsotnosti navedenih podatkov na tovrstnih dopisih je nepotrebno zapravljanje časa, da se ugotovi, kaj je sploh razlog za izstavljen zahtevek, kakor tudi kam je potrebno ta strošek knjižiti. Upam, da vam bo uspelo nadgraditi sistem. V kolikor bi potrebovali dokazila, me prosim kontaktirajte.

Odgovor pristojnega organa

Odziv Ministrstva za finance:

Davčni zavezanci imajo prek sistema eDavki možnost dnevnega vpogleda v e-knjigovodsko kartico, kjer lahko dnevno preverjajo stanje odprtih terjatev in obveznosti, in jih v primeru neskladja uskladijo s Finančno upravo Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: FURS). Vsi samostojni podjetniki posamezniki, male gospodarske družbe, mikro družbe in posamezniki, ki samostojno opravljajo dejavnost, imajo dostop do eDavkov, saj morajo že od 1. 1. 2009 davčne obračune predlagati izključno v elektronski obliki preko sistema eDavki.

Ne glede na to, da pošiljanje opomina ni zakonsko obvezno, FURS v izogib stroškom davčne izvršbe praviloma pred začetkom izterjave obvešča zavezance o stanju neplačanih zapadlih obveznosti in jih z hkrati pozove, da dolžni znesek poravnajo prostovoljno oziroma da uskladijo knjigovodsko stanje še pred začetkom izvršbe. FURS pošlje opomin tistemu davčnemu zavezancu, kateremu njegova skupna zapadla obveznost presega 10 evrov. Za novo nastale neplačane davčne obveznosti pa opomina ne pošlje, če se zoper tega davčnega zavezanca že opravlja davčna izvršba. Vsem davčnim zavezancem, ki so vključeni v storitev eVročanja FURS od 1. septembra 2014 pošilja opomine prek portala eDavki. Fizičnim osebam, ki še niso prijavljene v sistem eVročanja in za druge nedavčne obveznosti se opomini pošiljajo v papirni obliki z navadno vročitvijo.

Na opominih za davčne kot tudi nedavčne terjatve, ki se pošiljajo iz aplikacije elzvršbe so vsi podatki, ki jih predlaga davčni zavezanec, že doslej navedeni, in sicer opomin vsebuje: vrsto izvršilnega naslova, številko, podatek o organu, ki ga je izdal, datum izvršljivosti, podatki o dolgu (ločeno glavnica, zamudne obresti ter skupni znesek terjanega dolga). Za opomine iz aplikacije EDIS CDK se dopolnitve izvajajo v smeri poenotenja tako, da bo vseboval vse potrebne identifikacijske podatke za lažjo komunikacijo zavezanca s FURS.