Oddajte pobudo

Dokazilo o plačanih davkih in prispevkih

Področje: Finance
Pristojni organi: MF
  • 23. 07. 2015Pobuda objavljena
  • 23. 07. 2015Pobuda posredovana v odziv
  • 07. 08. 2015Pobuda sprejeta in zaključena

Pobuda

Spoštovani.

Prosim za povratno informacijo, če sistem resnično tako deluje.

Danes sem doživel nekaj neverjetnega za 21. stoletje. Ker bi rad odprl popoldanski s.p., sem na FURSu moral pridobiti dokazilo o plačanih davkih in prispevkih za fizično osebo. In dobil odgovor, da ga dobim v 14 dneh.  To se mi zdi neverjetno. Ko sem izvedel se list, ki sem ga izpolnil, pošlje v Grosuplje, kjer ga obdelajo, nato pa pošljejo po pošti dokazilo ter, da je tako določeno z zakonom. V dobi informacijske tehnologije traja izdaja tega potrdila 14 dni? 14 dni ne bom mogel poslovati, ne bom mogel prejemati denarja.

Zaradi postopka, ki bi moral izgledati takole: oseba na okencu: vaša davčna številka? oseba pred okencem: xxxx xxxx oseba na okencu: hvala. Pritisne na gumb ALI IMA TA FIZIČNA OSEBA PLAČANE VSE PRISPEVKE. mine 8 sekund za obdelavo podatkov in avtomatičen izpis potrdila. oseba na okencu: izvolite potrdilo oseba pred okencem: hvala lepa, nasvidenje. 14 dni? Neverjetno, nisem si nikoli mislil, da bom pogrešal SDK. Tam niso imeli računalnikov, takih kot danes, pa je stvar delovala. Se vam zdi to podjetništvu naklonjeno poslovanje? ( v kolikor nameravate odgovoriti, da je tako predpisano s tem in tem zakonom, mi prosim ne odgovarjajte).

Odgovor pristojnega organa

Odziv Ministrstva za finance:

Finančna uprava izdaja potrdila iz uradne evidence, med katera spadajo tudi potrdila o plačanih davkih in prispevkih, praviloma naslednji dan po prejeti vlogi, če stranka vztraja, da ga nujno potrebuje, pa tudi isti dan, ko je vloga oddana. Glede roka 14 dni v katerem naj bi bilo potrdilo v strankinem primeru izdano, pa gre najverjetneje za informacijo stranki ob vložitvi vloge, kakšen je skrajni zakonski rok za izdajo potrdil (pravilno sicer 15 dni). Postopek izdaje potrdil o plačanih davkih na Finančnem uradu Ljubljana poteka tako, da je za primere izdaje potrdil za fizične osebe, v Pisarni Grosuplje organiziran center, kateremu se posredujejo vloge za izdajo potrdil, ki potem potrdila posreduje zavezancem. Takšna organizacija dela se je izkazala za uspešno.

ODZIV MINISTRSTVA ZA FINANCE dodatno z dne 27.8.2015: Kot je bilo na strankino predhodno pobudo (pobuda 632) že pojasnjeno, postopek izdaje potrdil o plačanih davkih na Finančnem uradu Ljubljana poteka tako, da je za primere izdaje potrdil za fizične osebe, v Pisarni Grosuplje organiziran center, kateremu se posredujejo vloge za izdajo potrdil, ki potem potrdila posreduje zavezancem. Poudarjamo, da ne gre za posebno izpostavo, ki naj bi skrbela le za izdajo potrdil, niti za novo zaposlene uradnike, kot je mogoče sklepati iz navedb stranke. Pisarna Grosuplje je bila v sklopu racionalizacije poslovnih procesov v letu 2013 vzpostavljena na lokaciji nekdanje Izpostave Grosuplje, uslužbenci pa poleg izdaje potrdil opravljajo tudi druge naloge. Takšna organizacija dela se je do sedaj izkazala za učinkovito in ne vpliva negativno na hitrost izdaje potrdil, temveč ravno nasprotno omogoča enotno in hitro izvajanje nalog. Praviloma je potrdilo o plačanih davkih in prispevkih izdano naslednji dan po prejeti vlogi, če ga stranka nujno potrebuje, pa tudi isti dan, kot je vloga oddana. Glede navedb stranke, da ga Finančni urad Ljubljana v istem dopisu (potrdilu) ni obvestil o preplačilu davčnih obveznosti, pripominjamo, da Finančna uprava RS vračila preplačil davka in obveščanje o tem izvaja v skladu s 97. členom Zakona o davčnem postopku – ZDavP-2. Zavezancu za davek, za katerega je v knjigovodski evidenci ugotovljeno preplačilo davka, ki presega 10 eurov, se preplačani znesek vrne po uradni dolžnosti v 30 dneh od dneva vročitve odločbe oziroma dneva predložitve davčnega obračuna, iz katerega izhaja preplačilo. Če je zavezancu potekel rok za plačilo drugih davkov, se vrne preveč plačani znesek, zmanjšan za znesek davkov, ki jim je potekel rok plačila, z upoštevanjem omejitev iz petega odstavka 93. člena ZDavP-2. O izvedenem vračilu oziroma zmanjšanem vračilu se zavezanca pisno obvesti najkasneje v 15 dneh od dneva vračila. Znesek, ki ne presega 10 eurov, se vrne na zahtevo zavezanca, sicer pa se šteje v naslednja plačila davčnih obveznosti. Za boljšo obveščenost zavezancev za davek o stanju njihovih terjatev in obveznosti je Finančna uprava RS uvedla storitev eKartica, s katero lahko vsak zavezanec sproti preverja stanje svojih terjatev in obveznosti iz naslova davkov in drugih obveznih dajatev na svoji knjigovodski kartici. Vpogled v eKartico je omogočen preko portala eDavki tistim zavezancem, ki so identificirani kot uporabniki eDavkov.
V zvezi z pobudo Ministrstva za javno upravo z dne 26. 8. 2015 za proučitev možnosti izdajanja potrdil zavezancem takoj na okencu, pa vas seznanjamo, da jo proučujemo in jo bomo v čim krajšem času realizirali.