Oddajte pobudo

Dovoljenje za posest orožja

Področje: Javna uprava
Pristojni organi: MNZ
  • 07. 07. 2015Pobuda objavljena
  • 07. 07. 2015Pobuda posredovana v odziv
  • 23. 07. 2015Pobuda sprejeta in zaključena

Pobuda

Pozdravljeni.

Pred kratkim sem dal ukiniti orožni list, ki je že sam po sebi prevelik in predrag. Ker sem obdržal nekaj kosov orožja sem si pridobil dovoljenje za posest ter plačal 40 EUR za dokument "dovoljenje za posest", ki ga praktično nikoli več ne bom uporabil, razen če ga bom ukinjal.

Vaša storitev je predraga in ocenjujem oziroma vam predlagam, da bi bilo dovoljenje za posest natisnjeno na A4 papirju.

Odgovor pristojnega organa

Odziv Ministrstva za notranje zadeve:

Ministrstvo za notranje zadeve se s predlogom ne strinja.

Obrazložitev:

Orožni list in dovoljenje za posest orožja po 10. členu Zakona o orožju (Uradni list RS, št. 23/05 – uradno prečiščeno besedilo in 85/09) sodita med orožne listine. Obe listini imata po prvem odstavku 210. člena Zakona o splošnem upravnem postopku (Uradni list RS, št. 24/06 – uradno prečiščeno besedilo, 105/06 – ZUS-1, 126/07, 65/08, 8/10 in 82/13) značaj upravne odločbe. Slednje izhaja tudi iz tretjega in četrtega odstavka 11. člena Zakona o orožju. Po tretjem odstavku tega člena zakona dovoljuje orožni list posamezniku posest in nošenje vpisanega kosa orožja in se izda za lovsko in športno orožje z veljavnostjo dvajsetih let, za varnostno orožje pa z veljavnostjo desetih let. Po preteku veljavnosti dovoljuje orožni list posamezniku posest orožja brez pravice nošenja in prenašanja. Dovoljenje za posest orožja pa po četrtem odstavku istega člena zakona dovoljuje posamezniku posest in prenašanje posameznega kosa orožja ter njegovo uporabo v lovišču ali na strelišču in se izda s trajno veljavnostjo. Poleg tega iz obeh orožnih listin izhajajo še druga upravičenja, kot npr. v primeru dovoljenja za posest orožja nabava novega kosa orožja in vpis tega orožja v že izdano dovoljene za posest orožja (drugi in četrti odstavek 14. člena zakona). Seveda pa je stvar vsakega posameznika ali bo izkoristil upravičenja, ki mu jih dajejo citirane in druge določbe zakona. Po četrtem in petem odstavku 8. člena zakona obe listini služita kot identifikacijski dokument za orožje, s tem, da orožni list lahko služi tudi kot identifikacijski dokument za posameznika, ki je posestnik orožja. Po citiranih določbah namreč sme posameznik nositi orožje, če ima pri sebi orožni list, oziroma ga sme prenašati, če ima pri sebi ustrezno drugo orožno listino in listino o istovetnosti, ki jo je izdal državni organ, in je opremljena s fotografijo. Na zahtevo policista pa mora to listino tudi pokazati. Navedeno velja tudi za orožni posestni list in dovoljenje za zbiranje orožja.
Zaradi narave namena in vsebine vseh naštetih orožnih listin, ki so identifikacijski dokumenti, iz njih pa izhajajo različna upravičenja itd., je minister za notranje zadeve na podlagi 10. člena Zakona o orožju, za te listine predpisal enoten obrazec (obrazci teh listin so enake velikosti, barve, oblike itd.) in pooblastil isto organizacijo, ki izdeluje obrazce teh listin, zato je cena obrazcev naštetih listin enaka, in sicer 13,90 EUR, ter da se za izpisovanje uporablja ista računalniška in programska oprema.    

Za izdajo orožnih listin se po določbah Zakona o upravnih taksah plačuje upravna taksa, višina le te je določena v tarifni št. 17 in v opombi 1. Iz te tarifne številke je razvidno, da se plača taksa za vsako posamezno orožje z izjemo podedovanega orožja ter spremembe orožnega lista v dovoljenje za posest, za katero se plača ena taksa za vse podedovano orožje oziroma za vse orožje, za katero se menja orožni list. Za zamenjavo oziroma spremembo orožnega lista v dovoljenje za posest se plača upravna taksa po točki 1.g tarifne št. 17, ki znaša 22,66 EUR. K temu znesku je potrebno prišteti še upravno takso za vlogo v znesku 4,54 EUR (tarifni št. 1) in ceno obrazca, na katerem se izda dovoljenje za posest orožja, ki ga izdeluje pooblaščeni izvajalec in znaša 13,90 EUR (Pravilnik o določitvi cen orožnih listin). Menimo, da je iz opisane strukture stroškov, ki jih mora poravnati posestnik orožja ob menjavi orožnega lista za dovoljenje za posest orožja razvidno, da je cena obrazca orožne listine del teh stroškov. Iz vsega navedenega pa izhaja, da bi izdaja dovoljenja za posest orožja na papirju formata A4 za imetnike orožja lahko pomenilo večji strošek in da takšno dovoljenje v vseh primerih ne bi bilo funkcionalno.