Oddajte pobudo

Oblika vloge

Področje: Poslovni SOS
Pristojni organi: MJU, MK, MNVP
  • 19. 06. 2015Pobuda objavljena
  • 19. 06. 2015Pobuda posredovana v odziv
  • 13. 07. 2015Pobuda sprejeta in zaključena

Pobuda

Spoštovani,za investitorja pridobivamo projektne pogoje, med drugimi tudi pri Zavodu za varstvo kulturne dediščine Slovenije na Območni enoti Maribor (v nadaljevanju Zavod). Od novembra 2014 do danes smo vložili 23 elektronskih vlog (pošiljanje po elektronski pošti na elektronski naslov tajništva Zavoda) in na vse, razen ene, pridobili tudi projektne pogoje oz.soglasja. Pri zadnji poslani vlogi pa Zavod nenadoma zahteva, da je vloge za pridobivanje projektnih pogojev in soglasij možno pošiljati le v pisni obliki (analogno). Pri tem se Zavod sklicuje na 63. člen Zakona o splošnem upravnem postopku, vendar le na njegov del, in sicer: \"Vloga se lahko vloži v pisni obliki. Pisna vloga je vloga, ki je napisana ali natisnjena in lastnoročno podpisana (vloga v fizični obliki), …\" Na tem mestu pa se člen v zakonu nadaljuje: \"... ali vloga, ki je v elektronski obliki in je podpisana z varnim elektronskim podpisom s kvalificiranim potrdilom.\" Nezakonito sklicevanje na zgoraj omenjeni člen Zavod argumentira z razlogom, da še nima vzpostavljenega sistema elektronskega poslovanja in da v prihodnje digitalnih vlog ne bodo sprejemali. Opozarjamo, da nevzpostavljenost sistema elektronskega poslovanja Zavoda ni naš problem, in da s tovrstnimi nezakonitimi zahtevami Zavod povzroča gospodarsko škodo. Naše vloge so namreč zelo obsežne: zajemajo dopis in tehnično dokumentacijo (kartonasta mapa v formatu A4, z minimalno 10 A4 stranmi in minimalno 1 grafičnim prikazom v formatu A3 ali več). To je stroškovno in časovno precejšen strošek, če je treba dokumentacijo kopirati, ponovno natisniti in poslati priporočeno pribl. 23x (kot smo imeli do sedaj vlog naslovljenih na Zavod). Pri vseh ostalih pogojedajalcih in soglasjedajalcih, ki so prav tako organi državne uprave, in s katerimi prav tako poslujemo IZKLJUČNO elektronsko, takšnih težav nismo imeli oz. takšnih zahtev nismo doživeli. Prosimo vas za ukrepanje in za obveščanje o nadaljnjem postopku. Hvala in lep pozdrav. PS: Če vas zanimajo podrobnosti, smo vam pripravljeni pomagati z vsemi podatki o elektronskem poslovanju pridobivanja gradbenih dovoljenj (projektnih pogojev in soglasij ter pravice graditi) za preko 50 projektov, ki jih izvajamo za Elektro Maribor d.d.

Odgovor pristojnega organa

ODZIV MINISTRSTVA ZA JAVNO UPRAVO:
Zadevno pisanje gospodarskega subjekta samo po sebi pritrjuje, da ni problematična normativna ureditev poslovanja z vlogami v upravnih zadevah, ampak njeno izvajanje. Izrecno se navaja, da je območna enota Zavoda za varstvo kulturne dediščine v Mariboru do sedaj sprejela in obravnavala 23 vlog v elektronski obliki, nerazumljivo so se pojavile težave z zadnjo, ko zavod zahteva vložitev v fizični obliki. Obveznost sprejemanja pisnih vlog v upravnih zadevah ni sporna. Prav tako, da način vložitve, po fizični ali elektronski poti, izbere vložnik, ki mora upoštevati normativne omejitve (gl. v nadaljevanju). Vendar organ, ki ima tehnične možnosti za sprejemanje vlog v elektronski obliki, vloge mora sprejeti in obravnavati po predpisanem postopku. Pisno vlogo po elektronski poti vložnik lahko pošlje na javno objavljen elektronski naslov organa, vendar mora biti podpisana z varnim elektronskim podpisom (prvi odstavek 63. člena ZUP), sestavljena v skladu s tehnološkimi zahtevami (gl. 14. člen Pravilnika o izvrševanju Uredbe o upravnem poslovanju ) oziroma biti sicer razumljiva organu (95. člen Uredbe o upravnem poslovanju). Odsotnost varnega elektronskega podpisa oziroma tehnična nezmožnost organa, da preveri njegovo veljavnost, ne more biti zakoniti razlog za nesprejem vloge. Kolikor bi organ zaradi omenjenih razlogov dvomil v pristnost volje vložnika, bi njeno potrditev (ne ponovno vložitev vseh dokumentov v fizični obliki) lahko zahteval po fizični poti. Zato je obvestilo zavoda, da zaradi 63. člena ZUP ne bo sprejemal pisnih vlog v elektronski obliki v nasprotju z ZUP in izvedbenimi predpisi.
V zadevi je zato s strani Inšpektorata za javni sektor že uveden tudi inšpekcijski nadzor nad poslovanjem Zavoda za varstvo kulturne dediščine v Mariboru.

STALIŠČE INŠPEKTORATA RS ZA JAVNI SEKTOR (IJS): Iz opozorila IJS, ki ga je ta posredoval tudi Zavodu za varstvo kulturne dediščine RS izhaja, da pri poslovanju z vlogami, ki jih organi od strank prejemajo po elektronski pošti, le-ti ravnajo v skladu z mnenjem oziroma zavzetim stališčem Ministrstva za javno upravo.