Oddajte pobudo

Plačilni promet

Področje: Finance
Pristojni organi: MF
  • 09. 06. 2015Pobuda objavljena
  • 09. 06. 2015Pobuda posredovana v odziv
  • 23. 07. 2015Pobuda sprejeta in zaključena

Pobuda

 

Za boljšo zakonodajno in poslovno prakso bi morala država ukrepati tudi zaradi neplačil naročnikov. Če se pravdanja vlečejo v nekaj let, izvajalec storitev potone zaradi neplačanih računov. Tudi davki od dobička se ne bi smeli zaračunavati na izstavljene, a ne plačane račune, saj podjetje zaradi tega dodatno tone v izgubo. Zanima me, ali država ureja to področje oziroma kako in kdaj ga namerava urediti?

 

 

Odgovor pristojnega organa

Odziv Ministrstva za finance:

Sistem fakturirane (obračunane) realizacije je praktično v uporabi po vsem razvitem svetu, saj je takšen način upoštevanja prihodkov in odhodkov (tj. ob njihovem nastanku) skladen tako z mednarodnimi, kot tudi s slovenskimi računovodskimi standardi. Glede na navedeno država smatra področje za urejeno in ga nima namena spreminjati.

Vprašanje se dejansko nanaša na davčno obravnavo slabitev poslovnih terjatev, kot jo ureja 21. člen Zakona o davku od dohodkov pravnih oseb – ZDDPO-2 (Uradni list RS, št. 117/06, 56/08, 76/08, 5/09, 96/09, 110/09 – ZDavP-2B, 43/10, 59/11, 24/12, 30/12, 94/12, 81/13, 50/14 in 23/15). Iz vsebine tega člena po mnenju nekaterih davčnih zavezancev izhaja (pre)stroga davčna obravnava slabitev terjatev. Z drugimi besedami, odlog davčnega priznanja odhodkov iz naslova slabitev terjatev je po njihovem mnenju (pre)dolg. Zavezanci imajo možnost, da tudi sami predlagajo spremembo davčne zakonodaje, v tem primeru spremembo 21. člena ZDDPO-2, pri čemer je smiselno, da predlog ustrezno argumentirajo, na primer s primerjavo davčne obravnave slabitev poslovnih terjatev v drugih državah EU.