Oddajte pobudo

Prometna ureditev na cestah rezerviranih za motorna vozila

Področje: Promet
Pristojni organi: MzI
  • 04. 06. 2015Pobuda objavljena
  • 04. 06. 2015Pobuda posredovana v odziv
  • 23. 07. 2015Pobuda sprejeta in zaključena

Pobuda

Stop birokraciji – za izboljšanje predpisov

Spoštovani.

Z uveljavitvijo t.i. četvorčka smo v letu 2011 dobili štiri nove področne zakone, ki urejajo voznike, vozila, ceste in prometna pravila. Četvorček je nadomestil menda zastarela in neučinkovita zakona o javnih cestah in o varnosti cestnega prometa. Ena od novih rešitev, ki nam jo je prinesel »četvorček«, se nanaša na določitev prometne ureditve na cestah, rezerviranih za motorna vozila. Ceste, označene s prometnim znakom »cesta, rezervirana za motorna vozila« (III-12), so do uveljavitve »četvorčka« lahko uporabljala samo motorna vozila, ki so po deklaraciji proizvajalca dosegala hitrost, večjo od 60 km/h. Po uveljavitvi »četvorčka« prej omenjena ureditev velja samo za najvišji dve kategoriji javnih cest, za avtoceste in za hitre ceste (prvi odstavek 30. člena Zakona o prometnih pravilih). Na vseh ostalih nižjih kategorijah javnih cest pa se s tem znakom označuje prometna ureditev, po kateri lahko te ceste uporabljajo prav vsa motorna vozila, torej tudi delovni stroji, traktorji, mopedi, motokultivatorji idr. Najvišja dovoljena hitrost na njih je omejena s splošno omejitvijo, ki znaša največ 90 km/h (46. člen Zakona o prometnih pravilih). Z enakim prometnim znakom (III-12) torej določamo dve povsem različni prometni ureditvi, odvisni od kategorije javne ceste, na kateri je ta znak postavljen. Nenavadno rešitev zakomplicira še prometni znak III-75, s katerim voznike ob vstopu v našo državo zavedemo, da je najvišja dovoljena hitrost na vseh slovenskih cestah, rezerviranih za motorna vozila, 100 km/h ali celo 110 km/h, kot je to označeno na postavljenem znaku ob vstopu v našo državo (glej pripete slike).

Sprašujem, koliko časa bomo še vztrajali pri spornih zakonskih rešitvah?

Odgovor pristojnega organa

Odziv Ministrstva za infrastrukturo:

Zakon o pravilih cestnega prometa (ZPrCP) je uvedel prometna pravila za »hitro cesto«, katerih uporaba ni sprejemljiva za dotedanje »ceste rezervirane za motorna vozila«, ki so bile z  Zakonom o cestah (ZCes-1) redefinirane v »ceste, določene za posamezno vrsto prometa«.

Cesta rezervirana za motorna vozila je cesta na kateri je s prometno ureditvijo določena uporaba ceste za določene vrste vozil oziroma uporabnikov in ni nujno, da je hitra cesta.        
Skladno z ZCes-1 je hitra cesta, cesta, ki izpolnjuje predpisane pogoje za hitro cesto in je označena s predpisano prometno signalizacijo. Trenutno aktualni Pravilnik o prometni signalizaciji in prometni opremi na javnih cestah, ki je na podlagi ZCes-1 v uporabi, ne predpisuje prometnega znaka za označitev »hitre ceste«.     

5. januarja 2016 je stopil v veljavo nov Pravilnik o prometni signalizaciji in prometni opremi na cestah. Pravilnik se začne uporabljati šest mesecev po njegovi uveljavitvi.  S predlaganimi rešitvami je odpravljena sporna označitev cest, glede na njihov pomen in zakonsko določena prometna pravila.