Oddajte pobudo

Omejena hitrost viličarjev v zaprtih prostorih

Področje: Poslovni SOS
Pristojni organi: MDDSZ, MzI
  • 12. 05. 2015Pobuda objavljena
  • 12. 05. 2015Pobuda posredovana v odziv
  • 28. 05. 2015Pobuda sprejeta in zaključena

Pobuda

»Spoštovani,

Smo del Jonhson Controls koorporacije in delujemo na slovenskih tleh, kot dobavitelj najbolj kompleksnega sestavnega dela avtomobila in sicer izdelujemo sedežne garniture za Revoz d.d. Ker smo del enega izmed najbolj razvitih podjetij na svetu v avtomobilski industriji se vsakodnevno od nas pričakuje inovativnost in zmanjševanje stroškov. Pri slednjem nas omejuje zakon, ki je bil sprejet leta 1967 in je še danes v veljavi. Gre za hitrost viličarjev v zaprtih prostorih. Namreč zakon pravi, da v zaprtih prostorih hitrost ne sme presegati 5km/h, kar je za tiste čase pravilno sprejeta odločitev, za 50 let kasneje pa je to velika blokada za napredna podjetja. Naj še omenim, da na tržišču za našo uporabo ni moč kupiti (ali najeti) viličar, ki ima maksimalno hitrost 5km/h, torej prisiljeni smo plačevati predelave novih viličarjev, kar je absurd. Prosim vzemite primer, kot prioriteta in nam pomagajte pri boju s tujo konkurenco, kajti na koncu so pomembni le stroški na proizvedeno enoto. Cenejši zmagujejo. V imenu podjetja se vam v naprej zahvaljujemo za čimprejšnjo rešitev.

Predlog je povečanje hitrosti na 10km/h.«

Odgovor pristojnega organa

ODGOVOR MINISTRSTVA ZA DELO, DRUŽINO, SOCIALNE ZADEVE IN ENAKE MOŽNOSTI - Direktorat za delovna razmerja in pravice iz dela:

V zvezi z vašo pobudo glede zvišanja maksimalno dovoljene hitrosti viličarjev vam podajamo naslednji odgovor.

Na Ministrstvu za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti (v nadaljnjem besedilu: ministrstvu) se strinjamo z vami glede potrebnosti popravkov oziroma sprememb Pravilnika o varstvu pri nakladanju in razkladanju motornih vozil (Uradni list SFRJ, št. 17/66) (v nadaljnjem besedilu: pravilnika). Pravilnik je seveda potrebno posodobiti, predvsem pa jasno določiti odgovornosti delodajalcev glede zagotavljanja varnosti in zdravja pri delu za delavce pri nakladanju in razkladanju motornih vozil. V nadaljevanju povzemamo strokovno razlago podjetja Jungheinrich, ki je eno od vodilnih proizvajalcev viličarjev na svetu:

  • Ne obstaja povezava med okvarami hidravlike na viličarjih in omejitvijo hitrosti viličarjev.
  • Elektro ročni viličarji in vozički so že serijsko nastavljeni na maksimalno hitrost 5,5 km/h in tako zadoščajo omejitvi hitrosti v zaprtih prostorih, zato nadaljnje omejevanje hitrosti ni potrebno.
  • Hitrosti vožnje Jungheinrich elektro viličarjev tipa ERE, ERC, ECE, ETV se od letnika 2005 lahko omejijo preprosto s programom.
  • Omejevanje hitrosti vožnje pri Jungheinrich elektro čelnih viličarjih EFG od letnika 1998 dalje je možno poljubno programsko.
  • Pri dizelskih/plinskih čelnih viličarjih s hidrostatičnim pogonom je od leta 2007 dalje programska redukcija hitrosti možna brez kakršnih koli ovir, saj to ne vpliva na hidravliko.

Na podlagi predloženih odgovorov Inšpektorata RS za delo (dopis št. 06150-49/2015-2 z dne 22.05.2015), podjetja Jungheinrich, predvsem pa podatkov o nezgodah pri delu, povezanih z uporabo viličarjev v zaprtih prostorih, na ministrstvu menimo, da je povišanje maksimalne dovoljene hitrosti viličarjev možno le v primeru hkratne določitve pogojev, pri katerih bi bila maksimalna dovoljena hitrost viličarjev lahko višja od 5 km/h. Ti pogoji bi vključevali fizično ločenost transportnih poti za viličarje in pešce, strogo določene oznake nevarnih področij, kjer poteka vožnja viličarja, nujno uporabo varnostnih pasov za upravljavce viličarjev, vgrajenost sistemov za samodejno ustavitev viličarjev, preden ti naletijo na oviro in podobno. Obveščamo vas, da se bomo na ministrstvu lotili sprememb in dopolnitev pravilnika še pred letnimi dopusti. Ob tem želimo poudariti, da moramo na ministrstvu vse predpise s področja varnosti in zdravja pri delu uskladiti s stroko varnosti in zdravja pri delu, kakor tudi s socialnimi partnerji.