Oddajte pobudo

Poročanje o državnih pomočeh zaradi zaposlenih invalidov

Področje: Poslovni SOS
Pristojni organi: MDDSZ
  • 12. 05. 2015Pobuda objavljena
  • 12. 05. 2015Pobuda posredovana v odziv
  • 03. 06. 2015Pobuda sprejeta in zaključena

Pobuda

Spoštovani.

Po novem je uvedeno obvezno mesečno poročanje o državnih pomočeh, ki jih prejmejo delodajalci zaradi zaposlenih invalidov. Poročati morajo tudi samozaposleni (s.p.) invalidi, ki ne zaposlujejo drugih oseb. Ker zanje velja načelo "de minimis", jim ni treba poročati o porabi sredstev, temveč morajo izpolniti samo polja o prejetih sredstvih. Vse te podatke pa država že ima v svojih bazah (FURS, SVZI).

Zakaj morajo torej samozaposleni invalidi, ki ne zaposlujejo drugih oseb, mesečno izpolnjevati spletni obrazec za poročanje, če država vse potrebne podatke že ima? Le prebrati bi jih bilo potrebno iz ustreznih računalniških baz. Glede na to, da naj bi si vlada in ministrstva prizadevali za debirokratizacijo in olajšanje podjetniškega poslovanja, je takšna rešitev nesmiseln birokratski ukrep, ki ga v dobi informatizacije enostavno ni mogoče razumeti. Samo nekaj vrstic programske kode bi samozaposlenim invalidom prihranilo dodaten mesečni birokratski opravek. Poudarjam - vse ažurne podatke, ki jih mora samozaposleni invalid, ki ne zaposluje drugih oseb, vpisati v obrazec na spletnem mestu SVZI, država že ima v svojih bazah.

Prosim, da se zavzamete za odpravo tega birokratskega nesmisla.

Odgovor pristojnega organa

Odziv Ministrstva za delo družino, socialne zadeve in enake možnosti:

Pobudo smo preučili in jo bomo upoštevali v okviru  finančnih in tehničnih možnosti ob nadgradnji sistema SVZI.Net.

Vseeno pa vam glede vašega mnenja o tehnični rešitvi sporočamo, da je rešitev, ki vključuje izmenjavo in obdelavo podatkov ter baz, oblikovanih na podlagi različnih programskih rešitev, kot v tem primeru, neprimerljivo dražja od rešitve, ki takšnega uparjanja baz podatkov ne omogoča. Ob oblikovanju rešitve smo tako poleg finančnih možnosti upoštevali tudi dejstvo, da morajo vsi prejemniki vzpodbud do aplikacije SVZI.Net dostopati vsaj mesečno, ker preko iste aplikacije bonitete uveljavljajo, sama izpolnitev obrazca pa tako ne predstavlja bistvene obremenitve za prejemnike vzpodbud. Glede na podatke, ki so razvidni iz dnevnikov dostopov na strežnik, takšno poročanje povpračno predstavlja le približno 30 sekund dodatnega izpolnjevanja.

Dodatno pa vam sporočamo, da so vsi prejemniki pomoči po t.i. načelu de minimis, ne glede na uradne evidence pri dajalcih pomoči, dolžni sami voditi evidenco sredstev, prejetih pri vseh dajalcih pomoči, s ciljem, da sami preprečijo prejemanje pomoči, ki bi presegala dovoljene limite. Prejemniki pomoči zaradi zaposlovanja invalidov na ta način vodijo evidenco prejetih sredstev zaradi zaposlovanja invalidov preko sistema SVZI.Net, pri čemer jih od vodenja takšne evidence prejeih pomoči ne odvezuje dejstvo, da so podatki o dani pomoči že zabeleženi v uradnih evidencah.

Menimo, da smo v letu 2015 birokratske ovire z uveljavitvijo sistema poročanja preko aplikacije SVZI.Net, bistveno zmanjšali, saj smo z uporabo spletne aplikacije z grafičnim uporabniškim vmesnikom, namesto izpolnjevanja šifranta v .xls preglednici, poročanje bistveno olajšali in poenostavili, pri čemer smo ravnali ekonomično tako z vidika prejemnikov, kot tudi z vidika dajalca pomoči; pri uvedbi novega načina poročanja nismo povzročili velikih dodatnih stroškov za proračun RS, hkrati pa smo z uporabo obstoječega sistema, ki ga prejemniki pomoči zaradi zaposlovanja invalidov že poznajo in ga redno uporabljajo, olajšali delo tudi samim uporabnikom. Naša opažanja, da je sistem enostaven, uspešen in da deluje potrjujejo tudi sami uporabniki.

Z novimi nadgradnjami sistema bomo, tudi na podlagi vaših predlogov, skrbeli za še točnejše, preglednejše in enostavnejše poročanje.