Oddajte pobudo

Prenormiranje

Področje: Javna uprava
Pristojni organi: MJU
  • 23. 02. 2015Pobuda objavljena
  • 23. 02. 2015Pobuda posredovana v odziv
  • 25. 02. 2015Pobuda sprejeta in zaključena

Pobuda

Pozdravljeni,

iz podatkov Zakonodajnega Supervizorja je razvidno, da smo 31.12.1991 v Sloveniji imeli 356 zakonov in 1004 podzakonskih predpisov, na današnji dan pa je število zakonov naraslo na 797 in 18.233 podzakonskih predpisov. Iz podatkov je mogoče zaključiti, da je Slovenija prenormirana in represivna država, zato je potrebno ukrepati na sistemski ravni. Posamezne pobude na portalu stop birokraciji vsekakor niso dovolj.

Odgovor pristojnega organa

Odziv Ministrstva za javno upravo:

Z vidika delovnega področja boljše zakonodaje in odprave administrativnih ovir delimo vaše mnenje o preveliki količini sprejetih oziroma veljavnih predpisov v Republiki Sloveniji. Ob tem si seveda želimo racionalnejšega sprejemanja predpisov s težnjo po njihovem zmanjšanju ob zasledovanju dviga njihove kvalitete.

Ne glede na to, da se strinjamo, da posamezne pobude vsekakor niso dovolj za sistemsko izboljšanje predpisov, pa menimo, da so pobude podane preko spletnega mesta STOPbirokraciji zelo dobrodošle in pripomorejo k preprečevanju nastajanja novi administrativnih bremen oziroma zmanjšanju že obstoječih. Ministrstvo za javno upravo namreč izvaja v fazi priprave predpisov pregled le teh z vidika obstoječih zakonodajnih in administrativnih bremen kot tudi pregled z vidika preprečitve novih bremen, pri čemer v pripravo vključujemo tudi prispele pobude državljanov preko portala.

Na Ministrstvu za javno upravo se zavedamo, da bo potrebno v okviru sprejemanja predpisov večjo pozornost nameniti sprejemanju boljših predpisov, zato izvajamo določene aktivnosti s katerimi načrtujemo npr. dosledno izvajanje presoje posledic za zagotavljanje zakonitosti, pravne varnosti, transparentnosti, predvidljivosti, odzivnosti in usmerjenosti v uporabnika.
V prihodnjih letih bomo tako pozornost usmerili v pripravo t.i. e-predpisov, katerih osrednji cilj je boljša priprava predpisov z vključitvijo elektronskih modulov, presoje učinkov (med drugim oziroma prioritetno presojo učinkov predpisov na mikro, majhno in srednje gospodarstvo (MSP test). V tem smislu načrtujemo zagotovitev dodatnih kontrol, ki bodo omogočale, da bodo v obravnavo na vladi sprejeti samo predlogi predpisov, ki bodo zadostili določbam Resolucije o normativni dejavnosti. V letu 2015 in 2016 se bomo tako ob sodelovanju z ostalimi resorji osredotočili na uvedbo presoje učinkov na mikro, majhno in srednje gospodarstvo s tako imenovanim MSP testom, v nadaljevanju pa pripravili in uvedli še ostale presoje na vseh področjih.

Naj poudarimo še, da tudi Evropska komisija v tem času nadaljuje s  prizadevanji za vsestransko zmanjšanje regulativnih bremen na ravni EU in na nacionalni ravni ter pripravlja Program ustreznosti in uspešnosti predpisov (Regulatory Fitness and Performance Programme, REFIT), katerega cilj bo odprava nepotrebnih regulativnih stroškov (tj. bremen) zlasti za mikro, mala in srednja podjetja.

Na Ministrstvu za javno upravo prav tako z vidika zastopanja delovnega področja boljše zakonodaje in odprave administrativnih ovir v okviru medresorskih sodelovanj pri pripravi predpisov, nenehno opozarjamo na dejstvo, da se morajo resorji pri pripravi predpisov izogibati zapleteni zakonodaji in razširjenemu določanju strožjih zahtev od predvidenih („gold plating“), kot posledica nepravilnega izvajanja posameznih evropskih direktiv. Tudi v bodoče bomo temu področju in sodelovanju z resorji posvečali primerno pozornost.