Oddajte pobudo

Obvezni roki za izdajo soglasij

Področje: Kmetijstvo
Pristojni organi: MNVP
  • 27. 06. 2013Pobuda objavljena
  • 27. 06. 2013Pobuda posredovana v odziv
  • 12. 08. 2013Pobuda sprejeta in zaključena

Pobuda

Predlog:

Določiti obvezne roke za izdajo soglasij kot je to sedaj, samo da morajo ti organi tudi pri sebi narediti red, kajti na Agenciji RS za okolje in drugod je še vedno problem. Sploh ne odločajo vsebinsko, ampak samo “štancajo” obrazce, pogoje.

Naj podam primer, da zahtevajo poplavno študijo za ureditev podstrešnega stanovanja, ki je cca. 12m nad nivojem terena (znotraj obstoječega bloka v naselju). Veliko je tega, od dejstva, da za vsak nezahtevni, enostavni objekt zahtevajo to študijo, sploh ne pogledajo in vsebinsko odločijo, ali ima kak poseg vpliv na vode in stanje voda….

Ob ureditvi zakonodaje ter spremembi miselnosti “uradnikov” bi se ta problem lahko kaj hitro rešil, kajti to je osnova ekonomije in gospodarstva. Da bi ti postopki tekli hitro, strokovno ter da se naredi red. To je potrebno urediti sedaj, v času krize. S tem je mogoče zmanjšati stroške države, saj sedaj ti postopki trajajo predolgo in predrago.

Odgovor pristojnega organa

ODGOVOR AGENCIJE RS ZA OKOLJE

 

Iz pobude je razbrati pobudnikovo ogorčenje oziroma razočaranje nad "birokratsko" miselnostjo in postopanjem uradnih oseb na Agenciji Republike Slovenije za okolje, skladno s katerim naj ti zadeve ne bi vnaprej vsebinsko presodili in že na samem začetku ugotovili, ali je poseg po svojih lastnostih tak, da ima lahko sploh kakšen vpliv na stanje voda in podobno. Čeprav gre za kritiko poslovanja uslužbencev Agencije RS za okolje, se pobuda po svojem smislu nanaša na kritiko predpisa, ki določa, da je treba pred izvedbo vsakega posega v prostor, ki bi lahko trajno ali začasno vplival na stanje voda ali vodni režim, pridobiti vodno soglasje (prvi odstavek 150. člena Zakona o vodah). Glede na vse veljavne predpise uradne osebe, ki vodijo postopke izdaje vodnih soglasij, nimajo pravnih možnosti vnaprej tehtati in ugotavljati, ali je posamezen poseg v prostor tak, da sam po sebi ne more imeti vpliva na stanje voda ali vodni režim, pač pa morajo izvesti celotno presojo, osnovo za katero predstavljajo različne strokovne podlage, med njimi tudi t.i. poplavne študije. Ne gre torej za birokratsko miselnost posameznih uradnikov, pač pa za predpise, ki so jih ti dolžni izvajati, skladno z njimi postopati in na njihovi podlagi odločiti o posamezni vlogi.


Težav, ki jih opisuje pobuda, se pristojni državni organi zavedajo, zaradi česar že tečejo nekatere aktivnosti za spremembe predpisov, ki bodo tako uporabnikom državnih storitev (investitorjem, lastnikom ...), kot tudi državnim uslužbencem s poenostavitvijo postopkov in drugih pravil olajšale delo.